Re #56891 81-71: „Bud by sa nic zo strany DPB nezmenilo (horsie uz byt nemoze) alebo by kokurecne prostredie prospelo kvalite MHD.“ Nehovor, že horšie to už byť nemôže. To som si myslel aj ja. Ale opak je pravdou. Tak sa skús prísť pozrieť na konkurenciu do BB (teraz prevádzkuje MHD SAD ZV). Aspoň potom uvidíš, že niekedy je lepšie keď konkurencia nie je. Buď rád za to čo tam je.
Ano, suhlasim, ze mraz je trochu problem, ale cez den az taky silny nie je, aby ich nebolo mozne postupne umyt napriklad v doobednajsich "utlmoch" premavky. Lebo ked vzadu nie je vidno ani evidencnu tabulku ci ako sa to vola - skratka SPZ, ani evidencne cislo DP, dokonca ani koncove svetla a smerovky cez nanosy prachu a zasoleneho blata, to by uz mohol byt, ako sa vravi, pruser. O vyhlade z okien ani radsej nehovorim...
nie, ze by som chcel odstavne plochy Petrzalka nejako obhajovat, ale v tomto mraze by som ani ja prilis neumyval, ak by som nechcel riskovat nanosy ladu na vozidlach...
Ja som sa tiez vzdy divil, ze ci vo vozovniach nezamestnavaju nikoho kto by autobus po sichte aspon trocha vyumyval? Sak zvonka to nemoze byt take tazke.
To im uz vazne musime kupit aj saponat, aby si aspon predne sklo umyli? ?
Dobre rano. Neviete, ci vo vozovni Petrzalka maju odstavenu vodu, alebo co sa stalo, ze ich autobusy chodia uz tolky cas tak neuveritelne spinave a zafrkane? 4805, 4831, 4809, 4820, 4842, 4840, 4811, 4216, atd atd... proste katastrofa. To je ale reprezentacia! ?
CityLink - no, len neviem či im bude stačiť kapacita ?. Ale "zobudenie " mesta by to mohlo skôr oddialiť.
Síce som za integrovaný systém MHD, ale v tejto situácií im fandím...
________________________
Re #56896 81-71: Mýto - No ja by som tu tiež najradšej videl ten Londýnsky systém mýta, len tie kamery a ten systém je pre BA asi neuveriteľne drahý.
K tej lenivosti - No ja teda sa nečudujem, že sú Bratislavčania "leniví" mrznúť 20 minút na zastávke keď vynechá spoj, sú "leniví" sa tlačiť ako sardinky, sú "leniví" šlapať z linky na linku kvoli neexistujúcim terminálom,... Ja by som povedal, že za odliv cestujúcich môže z 85% (ne)kvalita MHD. Mýto do centra alebo radikálne zvýšenie parkovného áno, ale spolu so skvalitňovaním MHD.
Ak preferujes dobry interval je to v poriadku. Aj ja preferujem interval, nemam problem prestupit, ved mam elektricenku ? Ale je tu jedno velke ale. Pri tomto systeme sa predpoklada množstvo kvalitnych prestupnych terminalov, ktoré ale v Bratislave nemame v takom množstve ako by som si predstavoval. Navyse s touto zmenou koncepcie boli najprv velke plany, od ktorých sa ale v poslednej dobe bohuzial upusta. Napríklad vsetci sa velice bili do pŕs, ake to bude skvele, L93 bude mat 3 minuty interval v spicke a pod. Kolko ten interval vydrzal?Preco sa menil?Bola L93 malo vytazena?Narast intervalu o 25%. Kazde rano mam problem sa do ne natrepat na zastávke Dvory smer centrum a dost slušne bola plna aj pri 3- minutovom intervale. To ze niektore klbove linky chodia omnoho menej vytazene uz asi nikoho nezaujima. Ono, myslienka bola dobra, ale pokial nieje dotiahnuta a ked sa od zakladnych principov zacne upustat namiesto toho, aby sa to dako poriesilo tak je to onicom. A neber to, ze nastupujem na zastavke Dvory, ze preto som vybral prave tuto linku. Ja som ju dal za príklad preto lebo ma konkretne napadla a doverne poznam je vytazenost a situaciu v tomto useku. Napokon mne ide pod stanicu na zastavku SAV vela spojov a dokonca podaktore mi idu az na Sokolsku kde mam lepsi prestup na Kramare, takze neni to o tom, ze by som si dako velmi obhajoval "svoju" linku. ?
O trasach by sa dalo polemizovat... Niekomu vyhovuju trasy odvsadial-vsade, iny preferuje dobry interval... Myslim, ze v sucasnosti sa smeruje skor k lepsiemu intervalu.
Môže, kludne. Rušenia MHD liniek sa báť nemusíš, lebo už sa to deje a diať sa to pravdepodobne bude ďalej. Ono, ak si mesto nevie uvedomiť, aké kroky treba spraviť pre to, aby ludia MHD chodili a aký je terajší najpalčiveší problém, tak sa to ani nikdy nezmení. Najvacsi prblem je toiz s kvalitou MHD a s lenivostou bratislavcanou, ktori uz maju problem ist pomali aj po rožky bez auta.
Bolo by jednoznacne potrebne spravit tieto systemove kroky:
1.Samozrejma vec ktorú treba spravit a je velmi doležitá, je skvalitnit MHD. Skvalitnit myslim celkovo -personalne, koncepcne,vozovo,trasovo.
2.Vytvorit dostatocne kapacitne P+R parkoviska na okrajoch BA,kde by bolo kvalitne a rychle spojenie s centrom,mozu byt vyuzite aj dnesne systemy ale podstatnejsie vylepsene.
3.Jednoznacne zaviest velmo vysoke myto pre vjazd do CMO Bratislavy pre vsetkych s vynimkou MHD, policie,hasicov,sanitiek. Turisti vacsinou dojdu a odidu bez auta a jazdia MHD, mimoblavaci nech si odparkuju svoje IKG mimo centra a nech cestuju MHD. A pokial dakto potrebuje sa rychlo dostat, nie je problem, Bratislava ma predsa pekny dialnicny obchvat.
4.Taketo Myto docela dobre funguje v Londyne a myslim ze aj skusobne v Helsinkach alebo niekde tam.
5.Tymto by sa vyrazne zlepsil podiel prepravenych MHD-IGK, zmensili by sa zapchy. Skutocne uz je trapne, ak dakto ide do centra daco vybavovat, ked samotne vybavenie trva 5 minut a on kruzi 30 minut po meste aby zaparkoval. A uz mi je zle,ked vidim rano ako sa vyvazaju samostatne v autach. V podstate kazde druhe auto vozi vzduch. Takto by si fest sakra rozmyslel kazdi, ako bude cestovat.
Opakujem este raz, tato alternativa by ale prepokladala kvalitnu rychlu MHD, vybudovane kvalitne terminaly mimo centra s dostatocne kapacitnymi parkoviskami P+R a nie ako jedno z udajne P+R parkovisk pri Auparku, ktore aj tak uz likviduju. Navyse ani nemalo uplne idealne prestupne moznosti a bolo moc blizko centra.
Jak vravis,presne tak, je predsa jedno ci sa mesto zobudí vdaka taxobusom alebo bez nich iba tak. Obe moznosti su podla mna vysoko nepravdepodobne, no ak by som mal hladat pravdepodobnejsiu moznost, tak skutocni asi tu s tymi taxobusmy, pretoze konkurencne prostredie moze vyrazne urychlit toto zobudenie, pripadne to moze byt aj odliv cestujucich z MHD a pod. A terajsiemu stavu len prospievaju, teda obcanom prospievaju, nehumannemu vedeniu mesta nie. Ale ved je to fajn, ak to ma prilepsit obycajnym ludom. A DPB?Tomu to uz pohorsit rozhodne nema ako. A ak tu niekto hovori o Balkane, tak ten tu uz je davno len si to nechcel nikto priznat. Na druhej strane taxobusy sa daju stretnut aj v mestach vyspelejsich zemí ako je SR.
Taxobusy samotné ku kvalite MHD neprispejú, pretože to má ďaleko od možností budovania systémuv MHD. Možno trochu zaplátajú hrozný stav MHD v neiktorých prípadoch, ale zo systémového hľadiska si nemyslím, že by k niečomu pomohli. Viem si prestaviť jedine to, že by sa vďaka tomu možno mesto nejak časom zobudilo a začalo trochu viac podporovať kvalitu a systémovosť MHD. Ale je pravda, že pravdepodobnosť tohto je asi rovnaká ako pravdepodobnosť toho, že sa mesto zobudí aj bez taxobusov.
Andy