Podľa mňa mali kúpiť Solarisy. (Kompatibilita mechanickej časti s a-busmi, kt. dodá Solaris.) Ale to by páni museli rozmýšľať aj o niečom inom ako o svoich peňaženkách..
No ze mi dosla pokuta ktoru som podla mna dostal neopravnene ze cisa da voci tomu niekde odvolat? a kde a ci ma to odvolanie odkladny ucinok na datum zaplatenia pokuty?
O tej vyssej cene za 6 trolov som tu pisal uz davnejsie. Skoda ze sa nerozprudila diskusia skor, nie par dni pred dodanim prveho kusu.
Jedine co ma napadlo ako zvysena suma za jeden trol (opodstatnena) by bola este doprava. Aj 21Trka mala navysenu sumu o nejke 3 mil. Takze to by aj sedelo.
No 25Trky maju "prevratny" pomocny agregat a tak mohli pre ne poslat vodica. Teda ak tie tri miliony je suma za "cestovne"
Ad kurzove straty. Mam pocit, ze akykovek medzinarodny platobny stky a dnes uz deje v EURach. Aj SORky boli platene v EURach. Jedna (nie z tych poslednych ale tych predchadzajucich) bola za 100.000 Eur. Koruna v poslednych tyzdnoch dost posilnila, takze by to mohlo byt este lepsie.
Co sa dodavanyhc Solarisov tyka. Cena sa da lahko vypocitat. 200 mil / 21 kusov. Cize jeden cca za 9,5 mil. Ak by mal stat len o 500 tis menej kupili by ich 22.
Igorkov prispevok do BN bol fajn. Len bolo treba raznejsie povedat, je to plytvanie, zhodili dobre droty. Dat prirovnanie k zburaniu desatrocneho domu postavnene v najmodernejsich technologiach. Nech to obyc. ludia lahko pochopia.
Tak ja som počul, že v tendri druhá bola spoločnosť NEOMAN. Za touto značkou nemuseli byť nevyhnutne vozidlá typu MAN.
A že si trieskali hlavu o múr(hodil by sa ten smajlík); lebo ževraj dali ponuku iba o pár DESIATOK tisíc (možno 50, možno 80; každopádne DO 100 tisíc) viac za voz ako Vrakosa. ?
"Stary most je pra automobilovu dopravu velmi podstatny. A nejaku dobu este bude. Je to most, ktory je umiestneny smerom do Petrzalky najlepsie." ? ? ?
Stary most bol mozno najlepsi pre dopravu do Petržlenky v čase, keď bol postavený, ale nie dnes. Ináč by s nim asi mesto niečo robilo. Súhlasím s Tebou ešte v takých 80 tych rokoch. Vtedy bol v Starom meste (1.obvod) najväčší rozdiel medzi počtom tam bývajúcich obyvateľov a pracovnými miestami. Aj v Petržalke bol tento rozdiel obrovský, akurát presne opačnými počtami ako v centre.. Najväčší prepravný prúd bol na trase Petržka - Centrum. (takisto ako Ružinov - Centrum, či Západ - Centrum. ) Ale dnes sa ten pomer pracujúcich a bývajúcich podstatne zmenil tak v 1. obvode, ako aj v 5. obvode, ale napr. aj v 2. obvode. Teda prepravný prúd 5.obvod - 2. obvod je dnes rovnako veľký, ak nie väčší, ako prúd 5.o - 1. o. Ale dnes je významný (aj keď skôr stále iba potenciálne) už aj prúd 5. o - 4.o. (Na ilustráciu poslúži dobre socka: dnes linky 68, 96, 98 - ako sa zmenila kapacita oproti povedzme 1990? (vtedy L55, 118, 119, 120);ďalej dnešná 92 oproti kedysi 112, a linky do centra oproti vtedajším linkám do centra)
Z tohto hľadiska sú najlepšie umiestnené mosty Prístavný, Apolo a Lafranconi. Mimochodom, ten most Apolo tam asi nepostavili len preto, že na Dunaji bola fúga medzi dvomi mostami. ?
Mozem Ti na rovinu povedat, ze zajtra by som najradsej zavrel polovicu Dunajskej, Nam. SNP, Sturovu a dokonca aj Straomestsku.
Ale to co chces je nie vzdy to co by si mal. Stary most je pra automobilovu dopravu velmi podstatny. A nejaku dobu este bude. Je to most, ktory je umiestneny smerom do Petrzalky najlepsie.
Mam otazku k dvom temam co sa tu preberali: Ak sa tu budu testovat elektricky ako bolo spominane, tak ako je to v tomto pripade s homologizaciou? Bude udelene len neake docasne povolenie ako testovacia prevadzka? Ako je to s testovanim vozidiel?
Je, to šialené... ? Neviem si predstaviť kade by si to napájal na existujúce trate aby si neodpísal IGK alebo niečo nezbúral. Ale hlavne - nepochopil som, čo sa tým vyrieši.
MANy? S akou výbzrojou, to netušíš? Tretím účastníkom bol, predpokladám, Solaris/DPO/Cegelec. Kto bol štvrtý? Hess? Van Hool? Mercedes? Volvo? Trolza? AKSM? ? Alebo nebodaj Irisbus s Cristalisom? ?
Na drátolezových fanatikov: Kto vlastne na západe okrem Kiepe Elektrik ešte robí trolejbusové výzbroje? Z minulosti ma napadá AEG (ktoré, už, myslím, zakapalo), Brown-Boveri, Hess, ABB, ešte snáď Siemens... Ale netuším, aké su medzi týmito firmami v súčasnosti vzťahy a kto z nich doposiaľ vyrába.
Mno jo... Inak, keby vraj nebolo 25 Tr, tak by tu boli MANy s palicami
Re #56576 galiyosha: Mno ja sa uz veeelmi tesim na porovnanie ceny za kosicke 18m vozy a bratislavske 15m vozy - ked vyjde udaj o nasich vozoch vo Vestniku
tvojtatko