Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: hefec #56441:
Tak to nieje uplne pravda. Jednak tam byvaju ludia (je tam zopar ulic s viacpodlaznou zastavbou) a kulturne institucie ako napriklad kostol, ale aj institucie celomestskeho charakteru (3 alebo 4 múzea), dalej restauracia a disko a nedeleko je parkovisko P+R, ktore nie je plne vyuzivane napriklad aj mozno koli tomu, tam nie je na co nastupit. Rozhodne tam je daleko viac dovodov postavit zastavku ako napriklad podaktore zbytocne na Ceste Mladeze a podobne.
Reply on: hefec #56441:
No, to že tam nič nie je neberem, tak potom zrušme zastávky na Devínskej ceste a podobných miestach, kde "skoro nič nie je". ? Okrem kostola a pár domov tam je aj reštaurácia. (Pripomínam, že som chcel zast. na znamenie.)
A žeby tam boli samé nájazdy na Nový most až po Sofera... ?
Reply on: tomas1 #56439:
Ale medzi novym mostom a Chatamom aj tak okolo cesty skoro nic nie je, tak naco by tam mala byt zastavka, navyse velku cast toho useku tvoria odbocovacie pruhy a rampy na Novy most...
ZASTÁVKY
Nábrežie - medzi Ch. Soférom a Novým mostom je viac ako kilometer. Mohla by byť medzi nimi busová zastávka na znamenie. Po postavení podhradia tam snáď bude aj električková zastávka.
Medzi Novým mostom a šafkom je 900m. tiež by sa tam hodila busová zastávka.
Pri ABC - no, keby sa Košická posunula dozadu hneď za križovatku tak tá pri ABC zmysel mala. To už by bolo tých 400m...
Zastávky sú rozmiestnené idiotsky v podstate v celej BA. ?
Reply on: si #56437:

Nosné linky sú dve, so vzájomne preloženým intevalom: 201 a 202.

Kde som napísal že tam tú zastávku chcem silou mocou? Iba som napísal, že keď tam tie vozy už stoja, tak prečo by nemohli prekladať substráť? Sprav tam FUNGUJÚCU dynamickú preferenciu a zruš tú zastávku. Detto zastávku v opačnom smere.

Myslím že žiadať aby bol chodník čistý je úplne prirodzené. Vieš koľko špiny na ňom bolo? A mláky. Komunikácie treba riadne vyspádovať a odvodniť. Nemám problém prejsť tých pár metrov, ale tiež nepôjdem po hocičom.
Reply on: fobust #56407:
tak mi skus povedat co je podla teba nosnou linkou pre oblast dolnych honov... (moj blby dojem je ze su to trolejbusove linky 201 a 202 a na tej druhej chces prave silou-mocou tu pridanu zastavku)

Re #56413 Andy: taku zitavsku by som si dobre vedel predstavit dat doprec, aj ked nie malemu mnozstvu ludi by sa uz znacne zvacsila dochadzkova vzdialenost na zastavku - nezabudni totiz na to ze vzdialenost medzi jednym a druhym smerom zastavky cilizska je mozno aj cez 100 m; takze odslapat z vystupiska na taku slatinsku je o hodny kus kratsie ako nazad na nastupisko.

Re #56430 fobust: "Zariaď mi tam normálny chodník, na ktorom nebude stále bordel (keď to asanovali, tak tam bol strašný bordel), nebudú tam mláky a okoloidúce trolejbusy ma neošpliechajú. A nech je ten chodník láskavo v zime odhrnutý!" preco mam z teba taky dojem ako keby si nikde inde este nebol ? Ty si myslis ze nikoho ineho iduceho po chodniku popri ceste neospliechaju okoliduce vozidla ? alebo si myslis ze nikde inde nie su chodniky pri ceste ?
Reply on: Mike #56434:

Áno, vozy z linky 70 na 96 pri zachovaní intervalu na 96-ke. Na 70 sóla s hustejším intervalom.
Reply on: fobust #56431:
Ináč niekedy mám pocit, že by sa mala realizovať Tebou navrhnutá verzia, že na L70 dať sóla - "verejné ohrozenia" Jurák + Kraksňany, išiel by inerval 7.5 min.(a kapacita by ostala cca tá istá)
Kĺbaky prehodiť na L96. ❓
Reply on: inTony #56428:
Ad rusenie zastavok - aj dvojica zastavok Marianum - Parickova pre L205 a L207 v smere na Zahradnicku, nasledovane hned zastavkou Kuliskova (byv. OLO Bazova); Pri Zvonici-Bulharska pre L67 smer Jurajov Dvor, Avion-Hypernova-Stara Ivanska (tu by to chcelo posunut tuto zastavku o par sto metrov dalej)...

Re #56418 d3k0, Re #56413 Andy: Ad Pazitkova. Urcite vzdialenost zastavok Hranicna-Pazitkova nie je na dve minuty chodze. Kedze L96 nestoji na Pazitkovej chodieval som tuto cestu peso, pretoze do L201 a L202 sa nedalo dostat a je to cesta na niekolko minut. Okrem toho je ta zastavka vytazena a hlavne je dost vzdialena od predchadzajucej a nasledujucej, tak tiez nevidim dovod ju rusit.
Reply on: 81-71 #56421:
Toto je podľa mňa zlý príklad ? Najmä čo sa týka odhadu využívanosti takejto zastávky. Už len samotný Chatam Sófer je dosť slabo využívaný a to sú v dosahu zastávky ešte aj obytné domy. Úplne pokojne by mohol byť do výstavby na nábreží na znamenie. Ďalšia zastávka na nábreží pred semaforom by znamenala okrem zdržania aj nutnosť preraďovania sa do ľavého jazdného pruhu (čo nie je práve ideálne), aký-taký zmysel by to malo pre 31 a 39. V opačnom smere buď nie je semafór (31 a 39) alebo je hneď pri zastávke Nový most (28, 29, 30, 37).
Keď sme už pri zastávkach, myslím že by sa zišiel ešte jeden pár. Čo je medzi zastávkami Nový most a Malá scéna?

Na uvedenom mieste kedysi zastávka bola, minimálne v smere zo Šafárikovho námestia k novému mostu. Pokial mi pamäť slúži, tak bola niekde pri vyústení Múzejnej ulice. Či a kde bola párová zastávka pre opačný smer neviem. Možno bola pri Múzeu. Zastávka MHD by sa na uvedenom mieste zišla. Jedna pri múzeu, druhá niekde pri vyústení Kúpeľnej ulice. Alebo na nám. Ľ. Štúra. Tu konieckoncov aj zastávka je, keď je výluka električiek do Karlovej Vsi a Dúbravky, linky X1 a X4 tu stávajú, hoci premávajú ďalej, aby sa mohli otočiť. Zastávky Nový most a Malá scéna sú od seba vzdialené viacej ako by sa na obsluhu daného územia patrilo. Pri súčasných zápchach na nábreži, alebo skôr hustej premávke by jedna zastávka naviac podľa mňa nebola tragédia. Navyše autobs je tak či tak menejcenný dopravný prostriedok, tak môže kľude plniť obslužnú funkciu.

A ešte dodatok k linke 70:
To je .... a nie nosná linka. Špičkový interavl 12 minút + absolútne nedodržiavanie grafikonu (dnes ráno zasa meškala 6 minút) nie sú atribútmi nosnej linky! To je análna linka, keď takto premáva, a ni nosná.
Reply on: d3k0 #56424:

1. Zelaná vlna by sa dala, kde som napísal že sa nedá?
2. Nie, nebol som na školení na magoriáte.
3. Viem veľmi dobre kde linka 70 stojí. To som spomenul preto, aby si vedel, ktorú zastávku som používal v čase, kedy jazdila aj linka 86.
4. Ja vchádzam a vychádzam bočným vchodom na Turčianku ulicu, myslím že to mám bližšie na Miletičovu. Zariaď mi tam normálny chodník, na ktorom nebude stále bordel (keď to asanovali, tak tam bol strašný bordel), nebudú tam mláky a okoloidúce trolejbusy ma neošpliechajú. A nech je ten chodník láskavo v zime odhrnutý! ? Ďalej zabezpeč tú zelenú vlnu a kľudne môžeš zastávku pri ABC zrušiť. Jo, a chce to ešte väčší prístrešok na Miletičovej, kde veľa substrátu prestupuje.
Reply on: d3k0 #56395:
No jo, velké množství zastávek není to pravé, ale zase na druhou stranu dlouhé pěší túry od MHD taky moc ke konkurenceschopnosti nepřispívají! Mě osobně se nejvíc líbí systém hojně rozšířený v západní Evropě- zastávka sice na každém patníku, ale skoro všechny jsou na znamení, takže pokud není poptávka, ke zpoždění spojů nedochází. A taky mají obvykle ve vytížených směrech expresní linky ("nosné"), které staví jen v důležitých bodech.
Dalo nájsť viac adeptov na zrušenie zastávok...
Mna osobne hnevajú hlavne vzdialenosti električkových zastávok.. ako Predstaničné nám., Chlumeckého, Pri jazere od Herlianskej, Lackova od MiÚ Karlova Ves, Jurigovo nám., Drobného od Alexyho, Karlova Ves od Borskej, Vozovňa Krasňany, Záhumenice od Detvianskej, Lazaretská od Kamenného nám., Mariánska od Amerického nám.,...
Reply on: 81-71 #56415:
Sorry, ale mě přijde docela dobré, že metro staví jak na Muzeu, tak na hl.n.! Jednak obě stanice jsou silně vytížené (ze stejného důvodu se mimochodem vložila do trasy B stanice Národní třída- původně mělo být Karlovo náměstí a pak až Můstek) a opravdu nerad bych šlapal na vlak už od Muzea! Ono bohatě stačí, že když člověk přijede vlakem do Prahy, tak ničím jiným než metrem vlastně nemůže (procházky parkem plným bezdomovců na tramvaj nejsou zvláště ve večerních hodinách zcela optimální...).
On základní problém klasického "těžkého" metra je ten, že zastávky musí být dál od sebe, aby se to vůbec rozjelo (jako tramvaj to holt neakceleruje...), což je jeden z důvodů, proč si nemyslím, že by něco takového Bratislava měla chtít! Věř mi, že při běžném cestování takové metro často spíš život komplikuje než usnadňuje!
Reply on: d3k0 #56425:
Tak potom beriem naspat, i ked nemozem sa zbavit pocitu, ze L70 chodi strasne slabo...
Reply on: 81-71 #56422:
Si si isty? Co som sa teraz pozeral v archive, tak 70 ma v spicke rovnaky interval ako mala 86 (12 min) a v sedle ma lepsi interval ako 86 (12 min vs. 15 min)... Kazdopadne je tam uz len jedna linka miesto dvoch, ale zatial co dovtedy boli dve linky narvate, teraz sa do tej jednej aj dostat da 🙂
Reply on: fobust #56420:
A tam sa uz neda spravit zelena vlna? Ocuj, nebol si na nejakom "skoleni" na magoriate? Ved co tu dnes citam, tak vidim len "to sa neda" 😃 😃 Inak L70 stoji aj na zastavke Mileticova, cize ak ti je vela tych 60 metrov navyse na Kosicku, mozes sa vydat opacnym smerom 🙂
Reply on: 81-71 #56421:
Ved prečo nespravit zastavku aj pri RiverParku, ked tam je aj tak semafor ?
Reply on: d3k0 #56418:
za tu 70-ku by som dal taku poznamku, ze ma vyrazne mizernejsi interval ako mala L86,takze to sa mu fakt asi oplati slapat peso, ak mu nahodou L70 pred nosom utecie. ?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.