Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Mike #52440:
Ono ja by som 15m vozy do Bratislavy vobec nekupoval. Spravim mensi vypocet liniek kam sa s 15m vozmi uvazovalo pred 5.9.
50 - po zmene jazdia klbaky a su vyuzite
32/33 - od buducej jesene tam budu jazdit klbove trolejbusy
68 - po zmene by sa pomali hodili aj 24 metrove
96 - po zmene jazdia kratke, je vsak potreba klbovych a tak sa kvoli tejto linke kupuju nove klbove
22/20 - dohromady je to 11 rannych poradi. Vozov by sa malo kupit 20, 9 pohlti L96. Osobne by som nebol prekvapeny, keby na jednej z liniek 20 alebo 22 zacali jazdit klbaky a kratase by sa presunuli na navrhovanu linku DNV - CENTRUM cez Devin.
L67 - na tuto linku by bolo treba poslat v prvomrade revizorov a to kazdy den v priebehu dvoch tyzdnov a zaraz by si zistil, ze zaidne posielnenie nie je treba. (Je to moj osobny dojem z tejto linky)
L53 - toto je snad jedina linka, kde by bolo treba 15m vozy, ale kupovat 10 vozov kvoli tejto linke sa podla mna neoplati.
91/191 - treba pokcat co sa stane po spusteni elektricky v Petrzalke (teda ak sa tak niekedy stane), totiz ludia z Jasovskej zrejme presedlaju na elektricku a tak by sa 91/191 mohla vyprazdnit.

Re #52439 S499.1023: Nie som moc nadsencom odovzdavania vnutromestskych liniek do ruk sukromnym prepravcom, mohlo by sa to zvrhnut postupom casu k ruskym marsutkam, ale vedel by som si predstavit, ze mesto Bratislava a spolocnost VW, ktora financuje polovicu (ak nie 2/3) trasy L92 sa dohodnu na jej financovani a posunu to do ruk sukromnym prepravcom. Urcia minimalne standardy kvality (napr. 3 x NP 18m a 7 x B961). Mozno by sa niekto nasiel, kto by to chcel prevadzkovat a DPB by usetril 10 vozov na jednej z najmenejefektivnych linkach.
Zaroven by sa to overilo v praxi a po par-rocnej prevadzke by sa dali vyuzit skusenosti aj na inych linkach.
Takze este raz nakup autobusov:
http://www.orangeportal.sk/dnes/news/article.dwp?level1=72463&level2=72467&article=1138640
Vsimnite si porsim posledny odstavec. Nechcem byt prehnanym optimistom, ale dolezite je, ze si to aspon uvedomuju.
A odkial je mozne zobrat na autobusy peniaze:
http://www.orangeportal.sk/dnes/news/article.dwp?level1=72463&level2=72467&article=1138851


Emo: 91/191 su naplnane az na Jasovskej.
Reply on: Peon #52454:
Do Dispečerského fóra sa vôbec v poslednom čase prispieva nejako málo...
Reply on: Mike #52440:
Ja neviem, ja keď idem 91/191, tak smerom z mesta sú skoro vždy plné. A tým myslím naozaj plné.
Do Dispečerského fóra dnes akosi nik neprispieva. Len ja som tam napísal jeden príspevok svojim obsahom vhodný aj do Diskusného fóra, no nechcem ho tu duplikovať.

Píšem tam (aj sa niečo pýtam) ohľadne dnešnej X82-ky, ako aj ohľadne zastávky "Aupark" na Panónskej ceste.
Reply on: trepko #52449:
dik za podrzanie
Reply on: tomas1 #52450:
nejak mi to odseklo príspevok, takže pokračujem
--------
... nulová potreba investícií do obnovy < keby to bola pravda, je DPB lacnejší ?, ale z dlhodobého hľadiska musí investovať rovnako ako súkromníci, lenže na to nemá tak sa to bude predražovať, cestujúci budú aj tak odchádzať.
Sekundárnym dôsledkom budú obrovské investície do IGK infraštruktúry. Preto je treba znormálniť kvalitu čím skôr - jediná možnosť, súkromný kapitál.

Ak to zhrniem, tak neočakávam nejaké kolosálne úspory v dotáciach na MHD, ale kolosálne zvýšenie kvality. Snáď si nemyslíš, že súkromníci prídu do BA s Ik28x a 15 ročnými Vrakosami?

Čo rozumieš pod pojmom "nejaké jednoznačne nadšené závery"?

A vo Viedni asi trochu viac používajú mozog, preto si spočítali, že ujo Richards to vie urobiť výhodnejšie, inak by mu to nedali.
Reply on: trepko #52449:
tak si otvor prešovskú diskusiu a môžeš sa rehotať aj do rána... ? ?
Reply on: S499.1023 #52438:

V čom je zásadný rozdiel? Ja až taký rozdiel nevidím, sú dve možnosti:
1. by sedela nejaká komisia na magorstráte, ktorá by robila linkovanie a potom by tendrovala balíky liniek.
2. by bol DPB a povedal by, "tak chlapi nemáme dosť prevádzkyschopných vrakov, takže niektoré linky (začnime autobusmi) budeme outsourcovať na iných dopravcov".
______________
Či je to lacnejšie?
1. výhody SÚKROMNÝCH DOPRAVCOV s novými vozmi:
- nižšia spotreba
- vyššia rýchlosť = > menšia potreba vozov
- vyšší komfort umožňujúci čiastočne zvýšiť cestovné bez výrazného odlivu cestujúcich

2. výhody DPB:
- nekonečná životnosť vozov a teda nulová potreba investícií do obnovy (???)
hej chlapi preco vyhanate Wokounsa? ved na tych jeho prispevkoch sa da celkom dobre pobavit ?
Reply on: Sommelier #52445:
Hmm. Typický případ amnézie, čili stráty paměti, spúsobený nějakým otřesným prožitkem. ?
Reply on: LUK #52443:
DAJ TEMU BO JA HET NEJDEM ? ? ? ? ? ? ?
Reply on: galiyosha #52412:
skus specifikovat o com...
Reply on: Jozef #52419:
ok. Ty by si skusil zaregistrovat nadnarodnu alebo velku spolocnost mimo Bratislavy ? Myslis, ze by to prospelo obchodu ? Velmi velka cas tovarov, sluzieb a kapitalu tecie cez BA, aj ked uloha v ramci celej Europy bude casom klesat, ale hlavne mesto je vsade vo svete vstupnou branou vsetkych ekonomickych operacii.
Centralizmus teda nie je spravne slovo. HDP ako taky nema nic spolocne s urovnou nezamestnanosti v meste. A ze priemerny obyvatel Bratislavy (nie Bratislavcan) pracuje viac (opat nie na zaklade porovnani HDP) je fakt. Zvysok (ako si spravne poznamenal) sa este bude musiet naucit pracovat. Pretoze vsetci ju chcu, ale nevedia pre nu nic spravit.
Reply on: tomas1 #52428:
na statny rozpocet zabudni, to je velka narodna lupez opakujuca sa kazdy rok. Vsetko so vsetkym suvisi, zbytocne som sa nechal vyprovokovat vetou o tom ako to tu niekto cele... ☠
Reply on: Wokouns 1 #52442:
ešte raz a NAPOSLEDY! DAJ SI ODPICH! ?
Reply on: Wokouns 1 #52426:
oprava ale na tie sorry sorry ?
Dobre asi si myslel s tym aj tie trolejbusy
? dakujem za mnohé upozornenia
Reply on: SZKV #52435:
Ale to jo! Teda 15 m. busy ako náhrada sólo, to je O.K. Aj keď tie Jarovce a Rusovce ( sa mi to páči, že "do Rusovcú") nie sú moc najlepší príklad, lebo tam sa väčšinov vozí tak v Bratislavskom priemere, ale tiež by si tam našiel aj preplnené spoje, ale to iba občas. Skôr sa hodia 15m vozy na linky 20, možno 22 (aj keď priestorové danosti linky sú na niektorých miestách na jazdu zručnosti), uživili by sa aj na 67čke.
No a sólo verzus kĺbové? Tak si predstav, že som to práve počítal, u sólo vozov dnes je v DPB rezerva ❗, a to asi 16 vozov. Podľa tých istých výpočtov je u kĺbakov nedostatok 26 vozov. Aj keď realita premávky vyzerá občas kapánek ináč.
Ale aj do budúcnosti, rozumej sci-fi. Keď bude tramvaj do Petržalky, a keď trolejbusy budú robiť nejaké veľmi dôležité výkony do nových oblastí (Lamač, Prievoz, Pod. Biskupice,...), potom bude stačiť pomer sólo : kĺbové 50:50 (povedzme ako v Brne, tam sú tušim kĺbové v menšine (aspoň si pamätám, že dlhú dobu boli v menšine kĺbaky.)) Ale sci-fi sa naplní asi vieme kedy a dovtedy desne potrebujeme kloubáky. ASi ako feťáci drogu. Absťáky sa už intenzívne prejavujú.
Sól máme dosť aj s rezervou, ja viem, že sa budú (už teraz) postupne, alebo CNG, či diesel vrakosy aj hromadne ? rozpadať. Ale dovtedy, kým bude taký akútny nedostatok sól ako dnes kĺbakov, uplynie ešte veľa času. Situáciu zachránia IK 415, a aj úspešná politika DPB vyháňania cestujúcich - tam, kde kedysi sotva stačila vrakosa B732, dnes je akurát kinderko B9.5.
Reply on: tomas1 #52437:
Hm, nejaké jednoznačne nadšené závery z toho neplynú...

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.