Novšie automatické kinderká sú v súčasnosti asi to najlepšie v BA vozovom parku.
Ik4xx môžu byť vizuálne v dobrom stave, avšak väčšina vozov je nejakým spôsobom rozrýpaná (či už tuzing od vodiča, alebo z dielne ).
Pokiaľ by ti nevadili hrozné jazdné vlastnosti, nervy pri štartovaní a vysúšanie sa na plničke, tak by pre Teba bol dobrou voľbou aj nejaký novší kĺbový plyňák.
Ja neviem, občas 96 cestujem (väčšinou poobede) v úseku Prokofievova - Bulíkova a späť a nemyslím si, že by bola plná tak ako popisuješ. Áno, býva dosť plná, ale to, ako to popisuješ, som tam zatiaľ nezažil. Ale to možno len preto, že ňou necestujem moc často.
No, ja nemam vela chuti verit, ze by s tym Pars nejako pomohol...oni to tam sice robili a maju od toho vykresy, ale pri tom, ze nam tu jazdia takmer dve desiatky prototypov (par dvojic vozov je kupodivu zapojenych rovnako), navyse na viacerych boli medzicasom robene urcite nejake upravy zapojenia, velmi neverim, ze by sa do nich Sumperk vobec vyznal. Navyse, prevazkujeme ich my, takze skusenosti s nimi mame my, oni nie - nemaju odkial
Re #39408 Mike: Hehehe, super :)) Som zvedavy, dokedy bude takto pravidelne zdochynat A potom sa spytam v dielni, co jej bolo
Teraz z ineho sudka:
Dnes som mal tu cest sa na L39 odviezt vozom 1615 s cerstvo nainstalovanym motorom TEDOM ML640 NG. Strucne zhrnute: KRASA. Konecne CNG motor, ktory ma (viac nez) slusny tocivy moment. Ked na to pri rozjazde lepsie slapol, citil som sa ako vo velmi vydarenom diesli...autobus je s tymto motorom konecne zivy tak, ako sa to patri, a porovnavat sa moze skutocne s lepsimi dieslami, z nasich vozov ho trhnu snad len SORky a mozno TAMbusy (ale tie asi len vdaka tomu, ze maju Voith-ku); take dieselove Ik435 sa pri 1615 mozu rovno ist zahrabat Snad jedina vec, ktora mi pri prvom pohlade a pocuti vadila, bol non-stop huciaci chladic, ale to uz je dan za to, ze chladiaci system bol dimenzovany na naftu, nie CNG...predsalen je to len prerabka, nie fungel.
Vyhody dobreho tociveho momentu snad vysvetlovat netreba - nielen ze je to prijemnejsie pre cestujuceho, ked sa voz rozbieha z 0 na 40 km/h menej ako pol hodinu, ale najma pre vodica - lepsia obratnost vozidla v hustej mestskej premavke, mensie meskania na tratiach, atd...
Tieto TEDOMacke CNG motory (s dieslami som nemal do cinenia) sa mi fakt zacinaju pacit...predpokladam, ze spotrebu to nebude mat o nic vyssiu, nez doterajsie SPP-Liaz ML637 NGST, a ak to bude adekvatne malo poruchove (v co dufam), tak uz treba len dufat, ze sa tymito motormi vybavi co najviac klbakov. ?
Neviem ci navstevujete aj dispecerske forum ale ...
citujem 'dopravák'a
"Dnes ma dorazil jeden vodič na L205...? Stihol si vyčistiť okuliare , najesť sa a ešte si aj zafajčiť a to všetko za jazdy na linke ? "
Proste BRUTUUUS
A konkretne, ktore autobusove linky v BA mi doslova smrdia, nech na nich jazdia aj vzduch filtrujuce, hluk nasavajuce 14 rocne veterany... Tu je zoznam:
21, 30, 31, 32, 33, 34, 39, 50, 59, 61, 63, 68, 70, 74, 75, 78, 83, 84, 87, 88, 88, 92, 93, 94, 95, 96, 98 a 99. To je spolu 28 liniek, ktore by sa dali a mali nahradit elektrickou trakciou, rozumej elektricky a trolejbusy. Ono sa to da, lenze stale tu prevlada nazor "to sa neda"... Ak aj nie cele, tak aspon z velkej casti by sa vybrate linky dali nahradit elektrickou trakciou, co prispeje k ekologickej doprave na urovni. Lenze mozem tak akurat snivat.
brani mi v tom viacero veci, ako napriklad:
-mam len vodicske opravnenie B, k ziskaniu Dcka potrebujem mat neaky ten cas Ccko a prax na nom; do divizie autobusy alebo trolejbusy beru minimalne s Cckom (lebo inac by museli cloveku najprv spravit C a potom ho neaky cas niekde zasivat kym by mohol robit D; nehovoriac o tom ze C je uz rozdelene na C1 a C2 tusim no a vobec; take nieco by sa podniku neoplatilo...)
-neprejdem cez kubalca, moj zdravotny stav nie je 100%ny a sice je mensia sanca ze sa mi prihodi za volantom nieco zle ako neakemu dochodcovi, ale stempel mi neda(l) (aspon tak som pochodil ked som sa snazil spolu s beusom dostat sa do kurzu na elektricky a ist brigadnicky jazdit)
Tak chod! Myslim to vazne, divizia smradlavych menjecennych gumokolov ma nedostatok vodicov. Nemam nic proti autobusu ako takemu, ale mam vela proti velkej casti autobusovych liniek v Bratislave a tou kopou srotu ktora na nich jazdi.
s rukou na srdce, jazdit na autobuse by som celkom rad siel, myslim zeby ma to bavilo... a co sa tyka ich technickeh stavu, zo starych ik280tok by som uz asi strach mal, ale TAMy, vrakosy, SORy a ik4x5 este nepovazujem za tak zufale (aj ked je to pohlad laika z vonka)
Ja na tom nevidím nič divné. Ono si totiž treba uvedomiť, že dopravnú cestu využíva viacero dopravcov, a to hlavne v nakl. doprave. A tak jediný relevantný subjekt, kt. vie spraviť GVD je ŽSR.
no budeš sa čudovať, ale presné časové polohy jednotlivých vlakov stanovujú ŽSR, ZSSK si len zadávajú približnú časovú lokalitu... Je to choré, ale to tak... ?
"Mě přijde zvrhlé, když se někdo pokusí nacpat stovky tisíc lidí na jedno sídliště za městem (a ještě ke všemu za veletok). Připomíná mi to Novosibirsk..."
- Sorry, ale mne prijde zvrhly nazor niektorych pseudourbanistov, ze hlavnym kriteriom kvality zivota v danom obytnom subore je pocet obyvatelov/km2. Zasadne nesuhlasim s tym, ze keby 5rzalku naprojektovali na 50000 tisic ludi, ze by kvalita zivota bola lepsia. A to , ze je za veletokem to tiez nechapem...
Spectre
Ik4xx môžu byť vizuálne v dobrom stave, avšak väčšina vozov je nejakým spôsobom rozrýpaná (či už tuzing od vodiča, alebo z dielne ).
Pokiaľ by ti nevadili hrozné jazdné vlastnosti, nervy pri štartovaní a vysúšanie sa na plničke, tak by pre Teba bol dobrou voľbou aj nejaký novší kĺbový plyňák.