Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: tomas1 #51830:
pokial ale viem tak nikde sa nehovori o tom zeby ten autobus mal mat tvar kvapky vody... Okrem toho ta kvapka vody nie je optimalizovana na minimalny odpor pri obtekani vzduchom ale jej tvar je dany aj vnutornymi silami v kvapaline ... Ak by si ju chcel dat tak aby mala co najmensi odpor na obtekanie vzduchom, tak by si ju musel otocit presne naopak voci tomu ako pada...
Reply on: Red-Hawko #51821:
Šak asi áno, len keď niekto takto balamutí deti čo sa týka ajrodinamyki, tak sa musím ozvať! Na druhej strane ide aj o prímestskú verziu a tam to nieje 60 ale 100kmh.
Reply on: si #51820:
Veľmi, veeeeľmi diivná je tvoja logika. ? Tak mi teda vysvetli, prečo padajúca kvapka vody nieje hrbatá???
Keby ten hrb zamenili za postupne sa zvažujúce predné čelo tak je odpor menší.
http://www.imhd.sk/ba/index.php?w=372f2833232930ef392b342f26ea&typ=sor_bn12&no=4&id=27302aeef7f8f21f21
(A mimochodom, viem, že plyn je tekutina ?)

S tým ťažiskom som to už spomínal, to máš pravdu (aj keď tam ide o nepodstatné desatiny mm).
Pekne rano vsetkym.

Mozem sa opytat, ci mala Pravda -dennik povoleníe zwerejnit vase CP? Pls odpovedzte.
T3.
Reply on: Technopol #51825:
Veď ja som ani nečakal. Cestoval som na Záporožskú. Buď som použil 80 na Dvory (91/191 išli už skoro v tom istom čase ako 90, na ne čakať nemalo zmysel) a z tade pešo 10 minút na Záporožskú (vlastne ešte kúsok ďalej v tomto smere). Takže som buď používal 63+81 (Kooperatíva - SAV rozhodne nie je prestup na hrane = peší presun, naviac 81 mi vždy zdrhla pred nosom, takže + interval 8 min.). Alebo kombinácia 63+83/84+81/180 - čo sa aj napriek dvom prestupom ukázalo ako najlepšia kombinácia. Ale aj tak je súčasná 30+88 pre mňa lepšia aj z hľadiska naplnenosti, času cesty a dôb čakania pri prestupe.
SME - Zmeny v doprave pomáhajú len málo
http://bratislava.sme.sk/clanok.asp?cl=2434033
Podľa článku majú v novembri prísť 4 generálkované autobusy a možno očakávať posilnenie kapacity na niektorých linkách. ?
Reply on: Technopol #51823:
Ja povazujem za efektivnejsie, ze DPB pri mensom pocte vzkm prepravuje viac ludi cez mosty a po posilneni L68 a 80 na 4 minuty a L98 na 6 minut je to viac ako 3%. A tiez prepravuje viac ludi aj v ramci Petrzalky. A ak k tomu priratam posilnenie 201, 202 a 208...
Ak prepocitam zvysenu kapacitu na L68, 80 a 98, tak je to na
Novom moste o 400 osob/hodinu (pri ratanej kapacite 80 osob na 12m bus)
Moste Apollo o 550 osob/hodinu (pri ratanej kapacite 110 osob na klbovy autobus)
Pristavnom moste o 275 osob/hodinu (pri ratanej kapacite 110 osob na klbovy autobus)
Takze oproti staremu systemu je to o 7,4% viac a oproti povodnemu navrhu z 5.9 je to 3,3%
Reply on: tr3mp #51816:
no nie že by som chcel obhajovať Marka ale pozri kto poznal linkovanie MHD tak nemusel po odchode 90 pred nosom čakať 15 minut ale mohol ísť 80/91/191 na dvory a odtial 59/92/93/94? neviem kam chcel presne ísť marko
Reply on: Red-Hawko #51821:
? no sak s tymi bratislavskymi autobusmi... a novych sa pravdepodobne ani nedockame... ?
Reply on: Ámos Keynes #51822:
Ak myslí tým zvýšením reorganizáciu v Petržalke tak to s tebou nesuhlasím
Ale tu ide o to že by sa na konci výrazne znížili náklady čiže by sa to mestu oplatilo
Reply on: fobust #51727:
Aleluja ? - uz len dufat, ze sa to prejavi aj v lepsom dodrziavani CP

Re marko: Vcera som isiel od Avion Shopnig parku na zastavku Budatinska a trvalo to cele 35 minut, bez pouzitia Avion busu. Tak nieco take priniesla tato zmena. Cestovanie postarom bolo cez hl. stanicu za cca hodinu. Dokonca si Avion mohol vdaka zmene dovolit zriedit vecerne odchody Avion busu.
Nevravim, ze nove linkovanie je dokonale, v kazdom pripade vo vascine pripadov, vzdy ked sa postavim na zastavku a spomeniem si na cestovanie predtym, tak to bolo horsie. (Samozrejme treba ratat aj to, ze ked mi zdrhol bus, musel som 12 - 20 minut cakat na dalsi.

Podla dnesneho SME-cka mal DPB tento september viac cestujucich ako za rovnaky mesiac minuleho roku.
Dany clanok som na nete nenasiel, nasiel som vsak tento: http://www.ba.sme.sk/clanok.asp?cl=2420693


Technopol: Nenajde. Uz niekolko rokov nevie nasjt na busy, aj ked DPB spravil vyraznu reorganizaciu a krok k vyssej efektivite.
Reply on: si #51820:
kokooos ludia sak pri 60Km/h je ten odpor zanedbatelny, to uz radsej pozerajte ci sa blatnik nesucha o vozovku to by ho viac zbrzdilo ?
Reply on: tomas1 #51799:
nuz neviem, ale ak si dobre pamatam neake tie veci z prudenia tekutin (kam spada aj prudenie vzduchu) a obtekanie prekazok; tak vacsi odpor ma stena kolmo postavena voci smeru prudenia ako stena postavena sikmo aj ked jej priemet do smeru prudenia ma rovnaku plochu...
(a celo je de fakto prekazka kolmo v smere prudenia, kdezto ta strecha sa dviha pod urcitym uhlom...)

Re #51803, #51805 trepko: hmm a ked by si zdvihol strechu po celej dlzke na taku uroven ako je vzadu aby si nevytvoril hrb (ako tu poniektori navrhuju), tak to tazisko sa ti posunie nebodaj nizsie ? lebo ja mam taky blby dojem ze ked presunies hmotu vyssie, tak aj tazisko sa ti posunie vyssie....
Reply on: Andy #51817:
no vid električku do Petržky spravil sa navrh a mesto dalo peniaze. Ked dá navrch na dobru električkovu sieť a poukáže že sa zníži tým určitý počet busov,smog preferenciou sa zrýchli cestovanie a kapacity, tak mesto financie nájde
#51795 marko: električka do Petržalky mala byť HLAVNOU prioritou mesta, a hlavne keď sa brala tá pôžička!
Veď iba keď čítam v BA-novinách aké sú priority mesta:
..rekonštrukcia Hlavného námestia
..rekonštrukcia domu v centre mesta(toho na začiatku panskej ul...)
....rozšírenie Prístavnej
atď....
To sú fakt podstatné priority.. ?
Reply on: Technopol #51815:
Presne tak.. Veď bodaj by im mesto peniaze dalo, keď sa tvária, že ich nepotrebujú.
Reply on: marko #51798:
Môžeš byť rád, že si necestovával pred zmenami kombináciou 30+90. Ak Ti pod mostom zdrhla 90-ka pred nosom (čo bolo pri zápchach na Lamačskej pravidlom), na ďalšiu si čakal 15 minút v špičke ... keď si to porovnám s tými 12, resp. 7,5 minúty v sedle na 93 a 99, tak sa celkom dobre bavím nad Tvojimi argumentami voči novému systému. ?
Reply on: AAA #51814:
ale ono asi by sa dalo magistrátu vysvetliť že máme takuto koncepciu ved nakoniec by sa pri dobrej koncepcii ušetrilo
Reply on: Technopol #51813:
ono v podstate ,,koncepcia" DPB sa robí podľa toho koľko km si magistrát aktuálne zaplatí.
Podla mňa najvážnejšou chybou je to že DPB nemá jasné ciele do buducnosti. Najprv tu boli expresné linky (100-127) potom sa to menilo pri prečíslovaní na oblastne vznikali nové linky na zmene by som povedal vyťažených (54 na 94 37 na 78 ) a teraz tu zas máme nosné linky 93, 95 ale tieto všetky zmeny su len krátkodobé, dpb by sa už konečne mal začať sustrediť na buducnosť . By som to navrhol riešiť podobne ako ludske telo 1(kostra) rýchlodrážne električky každá radiala 1 linka čiže 2.(svaly) nosne linky z okrajov do centra nie dalej napr z Dubravky do mesta iba 34 z dolných honov 201/202 ... 3. ostatne linky spájajuce okraje mesta a odlahle lokality . Na začiatok dať peniaze na opravu tratí vypočítať pri intervaloch 3 minut kolko je treba vozidiel a dodatočne dokupiť potom prjsť na nosne linky vypočítať a dokupiť Ale najskôr vždy spraviť linku a potom dokupiť vozidlá , nie ako teraz na Dlhé diely sa ide stavať vedenie kupuju sa duo busy a ešte sa ani nevie aky by mali mať interval a kde sa budu točiť ? očakavam kritiku ?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.