Martin, Turbo: Tak ja neviem, ale ja tvrdim, ze SOR B10.5 sa nevyraba. Kuknite sa na stranku SOR Libchavy, je tam C10.5 - co je medzimestska verzia. Ak by sa to robilo v mestskej verzii, HNED BY SOM TEN BUS PRE BRATISLAVU BRAL !
Si:
akurat som poslal jeden mail a dufam ze mi na nho odpisu. Zistujem rozdiely v cenach nizkopoflaznych vopzidiel na 1435 / 1000 mm. Ked to zistim, tak ti dam vediet. Ale ked vezmem do uvahy, ze v Nemecku je 35 prevadzok na 1000ke a 28 na 1435ke, tak podla mna tam rozdiel nebude. Uvidime.
Turbo, ja sa s tebou nejdem hadat o tom ze 1000ka je zla, nesporne ma vela vyhod ale z hladiska nakupnej ceny vozidiel, nastrojov a nahradnych dielov je na tom 1435 vyrazne lepsie. A sucasnosti prave na tej cene velmi vela zavisi. Nehovoriac ze pri pouziti vhodnych podvozkov a elektrickej vyzbroje moze chodit BID ci uz v podobe elektriciek alebo vlakov z centra Bratislavy hoc aj do Trnavy. Ked sa nieco take v BA zrealizuje, potom sa myslim budu aj ludia lepsie pozerat na kolajovu dopravu ale to su veci ktore bez zmeny rozchodu nemas sancu zrealizovat.
Trosku som surfoval po nete, nakolko nam vypadla kablovka a teraz na HBO Mumiu nemozem pozerat.
Ale chcel by som upozornit vsetkych (napriklad ludi ako Si), ktory obhajuju zmenu rozchodu z 1000 mm na 1435 mm, ze je to blbost!
Na stranke www.tram.info.de som nasiel zaujimvu statistiku o elektrickach v Nemecku. Je tam aj napisane, na akych rozchododch v jednotlivych mestach eliny behaju.
Tu to mate:
35 ma 1000 mm rozchod (z toho 2 muzejne prevadzky)
2 su na 1100 mm rozchode (Braunschweig a Schönberg)
28 ma/b> (u nas povazovanu za normalnu) 1435-ku (z toho 3 muzejne prevadzky)
1 je na rozchode 1450 (Drazdany)
1 ma 1458mm rozchod (Leipzig)
5 Pravadzok ma dva rozchody zaroven (z toho su dve muzejne)
Takze, ak mi chcete tvrdit, ze nam pomoze iba zmena rozchodu, tak vam asi tazko uverim. 35 je vacsie cislo ako 28, takze o com sa chcete hadat? Iba mozem opakovat to, co som uz vravel: 1000 mm sa povazuje za nevyhodu preto a len preto, lebo CKD nevedeli na 1000 mm rozchod nic poriadne vyrobyt (KT8D5).
Prave som si precital info o Karosach 731/2 a jednej veci nerozumiem-731 boli dodane v troch seriach ale o par riadkov nizsie sa pise ze s toho mnozstva Karos jazdi len jedna 731.Mozete mi vysvetlit preco?Nakoniec nie su az take stare.
NIKTO-Sprdnut vie kazdy,ale konstruktivne riesenia?
A este jedna vec:Na koho sa mam obratit ak by som cisto teroticky chcel prispet sci-fi,clankom atd.?
ferro: nejazdil. Jazdil tam kolega z kurzu.
NIKTO: v jednom mas iba pravdu. Ze vozy su spinave, za to fakt moze DP, bo som na vlastne oci videl ako k tomu pristupuju robosi. No a to, ze su povedzme zasrate napismi fixkami... Ja osobne ak by som videl niekoho, ako carbe po voze tagovackou, tak by som ho fyzicky napadol. Viem, je to neprimerana reakcia, ale urobil by som to. Aj za cenu ze by som mal niest nasledky.
Co by si urobil Ty ? Pozeral sa na neho a v duchu nadaval... koniec koncov ako 90% cestujucich.
NIKTO: Uplne suhlasim s Turbom. Co myslis, kto je 100%-nym vlastnikom DPB? Mesto Bratislava. Tymto padom je vecou mesta ako si vykonava akcionarske prava. Mesto = magistrat + primator. A kto ich voli? My. Viac niet co dodat...
NIKTO>
posielaj taketo vety inym ludom, prostrednictvom e-mailu na adresy, ktore nakdes tu v sekcii IV - Sekcia dopravy a cestného hospodárstva. Ti by mali viac cestovat MHD aby videli ake to je. ONI SU TI, CO ROZHODUJU O TOM, KOLKO VOZOKILOMETROV BUDE, AKE NAVRHY PREJDU A AKE NIE. Takze ak si chces stazovat, tak chod na MAGISTRAT!, lebo TEN ROZHODUJE O PENIAZOCH a nie Doptravny Podnik. Myslis si, ze DPB su so sucasnou situaciou spokojny? Osobne poznam ludi na DPB, ktory ked idu na Magistrat s nejakym navrhom, tak vzdy sa odtial vratia nasraty a sklamany, lebo sa im povie: NIE! A BASTA! MAGISTRATU tato dnesna situacia plne vyhovuje - ved si vezmi, ze cestujuci nadavaju na DPB, lebo vidia v nom toho vinnika situacie aku mame. A vodic uz za to naozaj nemoze, myslis si, ze on je stastny, ze mu pridelili stary hrdzavy serbel s ktorym ma vozit ludi???? Preto by bolo urcite dobre ludi informovat KDO si dopravu v meste objednava (magistrat samozrejme) a KOLKO je ochotny za dopravu platit.
teraz sa zamysli a potom kritizuj - ale na spravnom mieste........
d3k0