Kto nevidel dnes správy na JOJ-ke, tak nech si pozrie ich reprízu alebo zajtra na internete v archíve. Zhruba v polovičke je dosť negatívne ladená reportáž o MHD v Petržalke.
Asi sa nič nestalo, takže sa nestalo ani rubrike stalo sa Druhá varianta je taká, že sa na to zabudlo, resp. dotyčný čo to má na starosti t.č. čerpá dovolenku
Typicky bratislavská genitálnosť, električka z 5tržalky do Dúbravky, Rače, na Hlavnú stanicu a neviemkde ešte. Výsledok? Tri linky a dokonalý víkendový interval. Fuj!
Dizajnovo pekný bus. Motorové ústrojenstvo podľa parametrov vyzerá slušne. Otázka je ako bude vyriešený v detailoch, ktoré sa prejavia až v prevádzke. Samozrejme, ak by spadlo 100ks takýchto kĺbakov z neba, tak by som sa neurazil, ale bolo by to treba dôkladne testovať a po dohode s prevádzkovateľom vyrobiť model šitý na mieru, aby to nedopadlo ako napr. Ik435 s absolútne nevhodnou prevodovkou a idiotským interiérom.
NEMUSÍŠ KRIČAAAŤ! Pokazil sa ti capslock?
Hm, asi sa nič nestalo. ? ? ?
_________________________
Re #49836 NN: Celoslovenským záujmom to môže byť, ale BA na to už peniaze má a to z miestnych daní! Opakujem, keby sa nedávali Sk na voloviny tak by zostalo aj na nové vozy.
chapem ze musi MZP posudit vplyv na stavby na prostredie a ludi v nom zijucich, ale chapal by som to tak, ze mu DPB/BA da navrh 3 verzii a oni akurat posudia ci je niektora z nich skodliva pre prostredie a pod. a schvalia to resp. povedia co je potrebne k naprave a stavu menej skodlivemu pre prostredie, ale urcite nema MZP co kecat do toho pre ktory z variantov sa uz rozhodne DPB/BA ci MDPaT ked budu vsetky splnat zakladne prostriedky "neskodlivosti" voci ziv.prostr., to je predovsetkym ekonomicke rozhodnutie a nejaky posudok MZP by mala byt len doplnkova oficialita a nie ze oni rozhodnu o tom ktory variant je najlepsi ako keby to oni financovali, vzdy rozhoduje ten kto plati, citujem:
"O niekoľko rokov cez Starý most povedie trasa rýchlodražnej električky - pripravene su tri alternatívy - povrchová, nadúrovňová a polozapustená. O tom, ktorá bude najlepšia, rozhodne ministerstvo životného prostredia do pol roka."
mozno to nie je prave najstastnejsie formulovane, MZP moze rozhodnut ktora by bola najlepsia pre zivotne prostredie, ale nie ktora sa postavi, to rozhoduje ten kto stavia, tak to vidim logicky ja a predsa len aspon trocha logiky aj v tych zakonoch byt musi, takze je to skor blbo formulovane
mas pravdu len ciastocne. MZP rozhoduje nie len o travicke a stromcekoch ? , ale aj o hluku, dopadu na kvalite prostredia ako takeho (vratane urbanistickeho dopadu) a pod. co by bolo z elektricky, keby casom zacali ludia z petrzalky odchadzat. ta lokalita musi byt aspon trocha atraktivna.
ale fakt je, ze ministerstva su jeden obroooooooooooovsky byrokraticky kolos ?
inak ked bude o tom aka bude forma vedenia elektricky v petrzke rozhodovat min.ziv.prostr. ktora je najlepsia, tak ma napadlo bude min.ziv.prostr. financovat tuto stavbu ze oni vedia rozhodnut co je najlepsie? alebo to bude tak, ze ked rozhodnu o pomalsom a drahsom variante tak tie peniaze navyse doplatia DPB/mestu BA? by ma zaujimalo co ma min. ziv.prostr. s tym ktory variant vedenia je najvyhodnejsi, aj blbec by som cakal ze sa to tyka skor min.dopravy, nuz ale asi su vacsi odbornici na dopravu na min.ziv.prostr. ked vedia ktore vedenie je najlepsie, len nech potom nezabudnu povedat pre koho najlepsie ci pre ten kus travy, cestujucich alebo DPB/BA
ad deblokacie, hej ma to napadlo uz pocas pisania ze to je najmensi problem poprevadzat to medzi statom na BA, to je len technicky detail, ked moze stat dofinancovat vsetko mozne v BA preco by nemohla byt napr. celoslovenskym zaujmom fungujuca MHD v BA pre zlepsenie ekonomiky celej SR
aj ked ja osobne by som najradsej povykopaval administrativu DPB, na moj vkus je pocet liniek a vodicov prilis vela byrokratov a ako poznam statne socialisticke podniky viem si zivo predstavit ich prac. produktivitu s kavickou, salatikom a rozlozenymi novinami a medzitym chlastanie s flaskami v kazdej druhej skrinke
Pred pár mesiacmi sa tu diskutovalo, že ktorá autobusová linka môže byť pre vodiča najnudnejšia a ktorá najzaujímavejšia. Tak po prelinkovaní sa situácia rapídne zmenila.
Môj názor ::
najnudnejšia : 55
najzaujímavejšia : 88
Autobusy nahradia električky (20.09.2005; Večerník; s. 9; Novák Matej)
Už vyše tridsať rokov sa diskutuje o vybudovaní metra. Minulý rok však vedenie magistrátu jednoznačne povedalo tomuto projektu stop! Namiesto toho by mala do roku 2008 premávať rýchlodražná električka. Spájať by mala Janíkov dvor, Lúky, Háje a Einsteinovu ulicu cez Starý most. Prvým krokom, aby sa takáto stavba mohla realizovať, bolo dobudovenie piateho mostu cez Dunaj.
Informácia o tom, že Starý most by mali v najbližších dňoch uzatvoriť, je nepravdivá. Most je aj napriek svojmu veku v dobrom technickom a statickom stave. "Pred pár dňami sme urobili niekoľko meraní a premostenie je schopné uniesť nielen osobné vozidlá, ale aj mestskú hromadnú dopravu," povedala Tatiana Kratochvílová, riaditeľka sekcie dopravy a cestného hospodárstva magistrátu. V súčasnosti sa most skladá z dvoch hlavných častí. Prvá polovica je cestná dvojprúdová komunikácia a druhá je železničná trať. Cestná časť má podľa odborníkov životnosť 13 až 17 rokov, železničná do 70 rokov a na rekonštrukciu je preto vhodnejšia. O niekoľko rokov cez Starý most povedie trasa rýchlodražnej električky - pripravene su tri alternatívy - povrchová, nadúrovňová a polozapustená. O tom, ktorá bude najlepšia, rozhodne ministerstvo životného prostredia do pol roka. "Ak sa nám podarí všetky povolenia získať do mája 2006, mohli by sme rýchlodražnu električku začať stavať už o rok," povedala T. Kratochvílová. Starý most potom uzatvoria pre automobilovú dopravu. Navýšia ho o jeden meter, aby vyhovoval plavebným podmienkam. V strede budú dve koľajové trate a po ich bokoch široké chodníky pre peších a cyklistov.
Pôvodný návrh, aby električky premávali od Janíkovho dvora len po Šafárikovo námestie, je už budúcnosťou. Najnovší ráta s tým, že budú pokračovať na Hlavnú stanicu, do Rače a Dúbravky.
"Umožňuje nám to súčasný stav koľajiska v hlavnom meste, ktorý je uspôsobený na rozchod koľajníc 1435 mm," upresnila T. Kratochvílová. Nové vozne by mali premávať z Janíkovho dvora cez Lúky, Dvory, Háje a ponad Einsteinovu a Dunaj do centra mesta. Aby však mohol dopravný podnik zabezpečiť rýchlu premávku, musí mesto kúpiť minimálne 30 vozidiel rýchloelektričky - odhlučnené, klimatizované, nízkopodlažné s premávkouvou rýchlosťou 80 kilometrov za hodinu. Každé vozidlo odvezie naraz do 300 cestujúcich a za nákup jedného z nich zaplatí mesto približne 80 miliónov korún.
Mesto bude financovať rýchlodražnu električku predovšetkým zo štvormiliardového úveru, ktorý si od banky požičalo minulý rok. Viac ako tri miliardy chce zaplatiť z vlastného vrecka, zvyšných 50 percent by mal financovať štát. O tom, že vlak bude naozaj kvalitný aj drahý, nás presvedčil jeden zo štyroch dodávateľov električiek v Európe, firma Bombardier Tá prezentovala na Petržalskej železničnej stanici nový druh osobného elektrického vlaku pre mestá. Od decembra začne premávať pravidelne na trase Bratislava - Viedeň. "Mohla by pokojne nahradiť električku v meste. Využívaná je v mestskej hromadnej doprave práve vo Viedni ako rýchlodražný spoj," povedal Stephan Krenz z firmy.
- "Pôvodný návrh, aby električky premávali od Janíkovho dvora len po Šafárikovo námestie, je už budúcnosťou" - uz buducnostou? :-))
jeeeeej, nestras s tim pesimizmem ? ja to spojeni potrebuji jako sul ? ovsem nevim, jestli to co pomuze, neni mi znamo, ze by od BA smerem na Breclav byla trat uspusobena pro vyssirychlost pendolina. ale proc ne, klidne at to jede jen o par minulkratsi cestu, i to je lepsi nez nic. ale kamaradi co tim jeli rikali, ze dost na ukor pohodli... hmmmmm. no jo, kazda sranda neco stoji.
Ak sú tie výrobky tak kvalitné ako belaruskaje T- busy, myslím ASKM sa volajú, dobré s nami a zlé preč...
Re #49792 hoppusmark: Odkiaľ berieš istotu, že v novom systéme budú zabezpečené prestupy a preklady lepšie? Alebo inak, myslíš, že Kajdi and comp. bude schopný spraviť napr. novú L 5 tak aby:
V Dúbravke bola v preklade s 9, tak aby od KV bola preložená aj s 4, 12, 17. Potom na Obchdodnej aby sa stretla s 13 a aby od Račianského mýta, resp. HYDROCONSULTU bola preložená s 3 a 17?
A L 13 tak, aby na STU v smere do CMO nadväzovala s 5 a zase sa stretla s 5 na Obchodnej po ceste na stanicu? A ešte ideálne 13 by mala byť na/z Hl. st. preložená s 2?
Ruské busy
BTW to ste tiež mohli hneď napísať, že v pravom hornom rohu je mikroskopické tlačítko pre anglickú verziu, aby som to nemusel lúštiť v azbuke! ? ? http://www.liaz.ru/eng/prod_liaz6213.htm ?
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
NN
aj ked ja osobne by som najradsej povykopaval administrativu DPB, na moj vkus je pocet liniek a vodicov prilis vela byrokratov a ako poznam statne socialisticke podniky viem si zivo predstavit ich prac. produktivitu s kavickou, salatikom a rozlozenymi novinami a medzitym chlastanie s flaskami v kazdej druhej skrinke