Snáď áno, avšak Bratislavskú MHD by som nedával ako štandart kvality. Môžeme snáď závidieť Viedni, niektorým českým mestám a pod., ale našu MHD do tejto pozície?
Nuž, to je veľmi jednoduchá otázka. Pôvodné Kollárovo nám. bolo o dosť užšie ako dnešné - prakticky to boli dva dvojpruhy s deliacim pásom v strede. Najlepšie to vidno podľa prízemnej stavby, na fotke za 14Tr - je tam aj dnes v spodnej časti námestia pri vyústení Obchodnej. Podľa tej stavby a spomínanej fotky si môžeš aj dnes predstaviť bývalú podobu. Po zbúraní bloku domov (časť z nich na fotke vzadu) v smere k STU sa cesta presunula až k STU a v uvoľnenom stredovom priestore spravil park a parkovisko. Medzi spomínaním blokom a STU bola ulica paralelná s Kollárovým nám. - Jánska, na nej bol jeden čas aj modelársky obchod. Celá táto prestavba sa udiala niekedy v polovici 80. rokov (alebo v prvej polovici?).
Máš pravdu je to fotené dolu na Kollárovom námesti. Za trolejbusom stojaca budova bola chemická čistiareň a domy na druhej strane stoja vlastne v priestore dnešného parku, po jednej strane išli trolejbusy hore a po druhej strane dolu.
Kde na Kollárovom to bolo fotené? prípadne čo je teraz miesto tých domov? Ja som myslel že to je dole na križovatke s Obchodnou ale to by tie domy museli stáť na mieste dnešnej ChFPT STU a tá je určite staršia ako najstaršia Škoda 14Tr ?
Inak nechápem tie názory ľudí, ktorí sa v článkoch sťažujú, že musia ísť dlhší kus pešo k linke, ktorou predtým jazdili. Veď predsa žiadne zastávky nezrušili. To ich nenapadne ísť zo svojej zastávky a o dve, tri ďalej prestúpiť, resp. vyskúšať aj inú kombináciu?
Mimochodom, túto kritiku v článku zo SME som vôbec nepochopil: ...Viacerí si kvôli predĺženiu trasy musia kupovať aj lístky s dlhšou platnosťou. "Bývame pri Tescu. Na úrad práce trvala cesta takých 14 minút, teraz to dcére trvalo asi 25 minút. Hotová vyhliadková jazda! Tam a späť - namiesto polhodinového lístka kupovala hodinový," tvrdila Jaroslava. "Výsledný efekt? Predraženie cestovného, ktoré vlastne ani nestúplo," myslí si.
Najviac ma pobavilo, ako sa jeden starší kolega sťažoval, že zrušili 97 a jeho syn sa teraz dostane do Slovnaftu na dva prestupy. A to prosím pekne bývajú na Ovsišti... ?
Som z Petržalky a zmeny v MHD takisto schvaľujem. Starý systém nebol úplne o tom, že "odvšadiaľ všade", išlo skôr o to, že každá linka sa silou mocou pokúšala stáť takmer na polovici územia Petržalky... možno hra o slovíčkach... ?
Hovorí sa o návrhoch na zmeny konečných zastávok niektorých liniek, sťažujú sa obyvatelia z okolia Jasovskej, neviem, ja bývam v okolí Holíčskej.
Návrh:
99: konečná Jasovská (namiesto Antolskej)
ľudia sa vraj tlačia v 98 a myslím, že skôr 99 má "zvážaciu" funkciu a preto by mohla poslúžiť obyvateľom Lúk VIII (Jasovská) smerom k zastávke Lúčanka (95,98) alebo Budatínska (93)
98: konečná Antolská (namiesto Jasovskej)
alebo
95: Antolská (niekto načrtol problém, že by v špičke z lesa každé tri minúty vychádzal autobus, je to v podstate pravda)
98: Vyšehradská...
Počúvaj, ty buzna, už som ti na NR fóre napísal, že máš dať SAD MAD NR toľko peňazí na obyvateľa NR, koľko pripadá v BA a potom budeš mať aj trojminútové intervaly do Suchej nad Parnou cez Bujakovo zastávku.
Tak to uz vazne nechapem, preco DPB nasadil na prvu jazdu s pomazanou spolocnostou pod velenim magistratu vcelku nablyskanu 4849 ?
Vsak sa do Petrzalky presunulo dost 280. Naozaj nechapem.
A keby sme mali vybrat nejaky zdravy stred, rozbita Karosa, pripadne TAM by tiez nebol na skodu.
Problém je práve v tom, že na súbehu antabusovej a tramwayovej trakcie by práve smradobusová trakcia mala byť obslužná a kovokolná expresná.
Inak reálne čísla v časoch môjho vodičovania boli tkaé, že ak som, odchádzajúc z 12 z Pošne, na Tomášikovej zdravil vodiča 34, ktorý sda práve sápal z Prievozu, tak on sa od pekární vyrútil presne v tom istom okamihu ako ja z Krčacov, takže pomalosť E-trakcie je ved subjektívna, daná tým ,že v tramvaji nereve motor RÁBA-MAN, prevodovka ZF-CSEPEL ani náprava RÁBA original ? , nešklbe to, substrát sa nepresýpa zo strany na stranu a podobne
Spectre