Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Dnes som mal vcelku príjemne strávený deň s novým linkovým vedením. Ľudia, ktorí ma poznajú, vedia, že všetko ofrflem, ale sám som neveril, že som bol nadmieru spokojný 🙂

V robote sa rozhodlo, že sú nejaké prebytočné peniaze, čo mi znenazdajky poskytlo priestor pre realizáciu istých nákupov hardwaru. Keďže v priľahlom FaxCopy na Seberíniho ul. ma nedokázali uspokojiť, rozhodol som sa použiť MHD a navštívit Žraločiu predajňu v TPD.

Ako som sa dostavoval na zastávku Súmračná, linka 78, na ktorú som sa tešil kvôli novej konečnej, mi zdrhla pred nosom, takže som sa narýchlo rozhodol zmeniť plán a ísť geriatrie-expressom do rovnomennej predajne v Auparku.

Nastúpil som na tramvaj, s ktorou som sa odviezol k poliklinike, kde som čakal na geriatrie-express (t.j. linka 50).

Odchod na ktorý som čakal nešiel. Keďže som tam stál cca. 3 minúty pred údajom uvedeným v CP, domyslel som si, že tam bol zrejme plyňák a musel ísť nafúkať CNG.

Ďaľší smradobus bol takisto zeleného prevedenia. Keďže nám DPB na geriatrieexpresse zaviedol klobásy, nemusíme sa tlačiť. Je síce pravda, že vďaka absencii predchádzajúceho poradia bol autobus plnší, avšak do kraťasu by sa v exponovanej dobe za daných okolností nedalo ani nastúpiť. Vďaka tomu, že kĺbové plyňáky sú dielensky omnoho kvalitnejšie spravené, som sa ani necítil ako dobytok. Karosy inak nemám rád, ale cestovalo sa mi pohodlne.

Po ceste som videl okoloidúce vozidlá rôzneho druhu. Najviac asi zamrzel Ik283, ktorý mi tam nejako nepadol. Keďže 50tka nemá po zavedení klobás byť taká tlačenková ako za starých čias, sú menej kapacitné kĺbové plyňáky relatívne dobré riešenie a lepšie vozy (Ik435, TamBus) by som prioritne dával na iné linky... no čo už.

Pocit neistoty mal vodič daného vozidla na tom novom vylepšováku na Šafárikovom námestí. Trochu paradoxne, smerom na Aupark sme nepoužili BUS pruh (primárne určený pre vozy na most), zatiaľ čo opačným smerom sme sa tam natlačili. Predsa, je to neistý pocit, hlavne keď ide oproti električka. Dobré je aj to, že semafor pustí najprv autá a až potom idú gule pre BUS. Totiž na Starom moste sa oproti sebe idúce smradobusy musia komplikovane vyhýbať 😉, čo by zbytočne spomalilo IGK za autobusom.

(Jediná negatívna vec, ktorá ma však nemohla vyviesť z miery, sa netýkala MHD, ale čakacej doby v Žraločej predajni. Predavač robil 1000 vecí len nie to, že si všímal zákazníkov. Napokon ale, o to nejde, kebyže mám na minutie peňazí viac času, objednám si to z e-shopu.)

Pri ceste späť som uvažoval o zasýtení sa v MCFecale, avšak v taký príjemný deň som si nechcel kaziť náladu a žalúdok. Pri vychádzaní zo stánku kapitalizmu na zastávku práve pristavoval iný geriatrie-express, tentokrát Ik435. Keďže som nechcel na bus bežať s veľkou krabicou, počkal som si na ďaľší spoj, kde mi došiel (asi za odmenu) ďaľší plyňák.

Zážitky zo Šafka na spiatočnej ceste boli uvedené vyššie. Hádam len spomeniem skutočnosť, že v okolí Miletičky bola naplnenosť opäť pohodová, v rámci rozumnej kultúry cestovania. Dokonca ma ani nikto nevyhadzoval z miesta, pretože v plynovej klobáse bolo pri usporiadaní 2+2 dostatočne miesta pre všetkých, ktorí na sedení trvali (vrátane mňa a mojej krabice). Zbytok cesty, vrátane zastávky tramvajou, kde mi došla celkom pekná K2S 7106, bol v podstate nezaujímavý.

Čo na záver dodať... dnes som sa pri mojej služobnej ceste "sockou" cítil naozaj ako cestujúci, nie ako substrát, dobytok a podobne. Škoda, že sa to nedalo skôr... kedysi napr. dlhá 50tka nešla, lebo "nie je miesto na obratisku" a pod. Miesto sa zrazu našlo. Viem, že môj konkrétny príklad je snáď až moc optimistický. Ešte pretečie veľa vody pod mostom Apollo, kým sa vlkä naučia efektívne využívať nové linkové vedenie. O čo mi teda ide?... dnes som mal pocit, že som sa po dlhočiznej dobe v dopravnom prostriedku najsmradľavejšej trakcie viezol ako človek. Pravdu povediac, v Bratislave sa mi to už dosť dlho nestalo. Istotne, nájdu sa aj exponované miesta, kde je to snád naopak (veď napokon, šetrilo sa), avšak pokiaľ sa pri šetrení aj zefektívňuje a presúva sa tam, kde naozaj treba, má to zmysel. Už iba obnoviť vozový park, občas poumývať vozy, vymeniť topmanagement a bude to na ceste k dokonalosti 🙂 🙂 🙂

Naštvatým vlčákom sa vopred ospravedlňujem za vytváranie optimistickej atmosféry 🙂
Chcel by som pochvalit dnesne zmeny. Ale cestou som stretaval samych nespokojnych dochodcov. Na vsetky spoje,na ktore som cakal neprekrocil cas 8 minut. A okrem 80 a 99,95 som isiel dnes vsetkymi zmenenymi linkami. Zazrak na linke 50 na obratisku Kukucinova zrazu sa zmestia 2 klbove busy, a ze tam su opravnene snad nemusim hovorit,lebo aj klbak ktorym som siel 1606 bol uplne narvaty k prasknutiu.
d3k0: na hlavnej strane chýbajú minúty pri čase od pridania posledného príspevku. To sú nasledky dnešného "útoku" cestujúcich na iMHD? ?
Reply on: tr3mp #48789:
68 samozrejme 🙂 🙂 🙂 Sranda bola, ze nech sme sli cimkolvek po Petrzalke, stale sme stretavali jednu 99 za druhou 🙂

Re #48793 kvint3: To boli len zalozne vozidla nahradzajuce vypadnute busy. Vzdy lepsie ako nic 🙂
Reply on: inTony #48792:
Kamo a preco na linky ako 98 a 99 davaju rabi a doobeda aj male autobusy?? Na taketo velke linky by sa mali davat len velke busy...dnes som sa 2x v takomto malom tlacil..z toho raz to bola MALA 93-ka - jeden z najfrekventovanejsich busov teraz v BA !
Reply on: debil #48791:
Neboj to len zo začiatku ? Postupne si zvyknú na nové spojenia. Ja som bol dnes s cestovaním po Petržke nadmieru spokojný ?
Do dnešného dňa bolo s MHD ako tak spokojných 50% cestujúcich a zvyšok bol nespokojných. Po dnešných zmenách sa tieto skupinky vymenili - tak to vyzerá v mojom okolí. ?
Reply on: NN #48773:
A čo by si dal na Šafko z Petržky, hmmm? A navrhi úsporu na isných linkách, bo by to nestačilo!
Reply on: d3k0 #48783:
86? ? Celou 99 sa chcem previezť aj ja, ale to až nabudúce 😉
Z hodnoteniami treba naozaj počkať pár týždňov, dnes to bolo častokrát o náhodnom cestovaní, ako keby ľudia chodili na známe čísla liniek a neznámym sa vyhýbali 😉

Re #48781 TeBeCe: Hej, to som už čítal ale tá druhá strana je horšia.
Reply on: Corgon #48774:
Mal si ísť 84...
Reply on: d3k0 #48783:
Ja som ráno necestoval, ale pre mňa trochu prekvapivá informácia bola údajna preplnenosť a-98. Naopak, údajna totálna preťaženosť a-59 ma vôbec neprekvapila...
Reply on: kvint3 #48777:
A samozerjme to súvisí s prípravou električky do Petržalky, aby sa furt nemuseli meniť trasy liniek. Po dostavbe eliny, bude 95 zrušená, 50 a 78 skrátené.. ostatné spoje obmedzené.
Reply on: marko #48769:
Môžem poprosiť aj o výstupnú zástavku? Len z nástupnej zastávky akosi nie je zrejmé, čo konkrétne sa vo Vašom cestovaní tak markantne zhoršilo.

Ďalej si dovolím zopár komentárov k Vami navrhovaným riešeniam:

Zrušením spoju a-99 absolútne znemožníte lokálnu obsluhu vo viacerých častiach Petržalky (napriek vášmu tvrdeniu, že "sa ním nikam nedostanete"). Bol by to mimoriadne krátkozraký krok, navyše je táto linka obsluhovaná sólo autobusmi, takže na vypravenosť nosných liniek v tomto smere nemá vplyv.

To s identickosťou trás liniek a-92 a a-95 a návrhom na zrušenie a-95 považujem buď za preklep alebo za absolútne nepochopenie funkcie a-95. Rovnako na predĺženie a-78 by ste niekde potrebovali nabrať vozokilometre. Netuším, kde by ste chceli otáčať autobus na Dvoroch, navyše a-95 verne kopíruje trasu uvažovanej električky (a predtým metra). Tí, pre ktorých sa stala nosnou linkou, by Vám za podobnú zmenu určite nepoďakovali.

Linka a-59 by mala v porovnaní s a-94 dlhšiu trasu, pričom nárast vozokilometrov by ste museli niekde ubrať. Súhlasím, že a-92 je v sedle mierne prebytočná, ale zrušenie jej skrátených spojov by na vykrytie tejto potreby nestačilo.

Osobne súčasnému linkovému vedeniu vytýkam ukončenie a-99 na Antolskej. Miestnu obslužnosť juhovýchodnej časti Lúk tak namiesto a-99 vykonáva a-98, čo spôsobuje jej značné preplnenie v úseku Jasovská - Lúky II, respektíve Jasovská - Smolenická.
Reply on: kvint3 #48777:
Zmena liniek nesúvisí len s Mostom Apollo. Cieľom ja aj úspora vozokilometrov tým pádom aj peňazí. Časť ušetreným prostriedkov sa má použiť na vylepšenie MHD spojenia Devínskej Novej Vsi s centrom, ktoré je v pláne uskutočniť ešte tento rok, bude to prevdepodobnejšie zlúčenie liniek 28+29. A tam, je MHD spolu s Dlhými dielmi fakt mizerná.. Petržalka je na tom ešte dobre. Inak dnes som pri cestovaní v Petržke nečakal dlhšie ako 4 minúty!
Reply on: si #48772:
Aj tak sklanam poklonu serveru, ze este zije 🙂

-----
Dnes som od 4.30 do 11.00 pobehoval po Petrzalke a musim povedat, ze novy system predcil moje ocakavania a zaroven som bol milo prekvapeny, ako rychlo sa zorientovali cestujuci a vyuzili linky 80, 86 a 93, 94, 95. Tiez ma potesila pomerne dost vyuzita sedlova 98. Podrobnosti nebudem pisat, treba pockat par tyzdnov, kym sa to utrasie, potom sa uvidi, ako si vsetci zvyknu. Pikoskou boli ludia cestujuci z Ovsista k Tescu linkou 99 🙂
Tak pridám aj ja ?

Ráno do školy som šiel peškom z Dlháčov, bo bus ako vždy plný... a ranná prechádzka prospeje ? , pokračoval som pod Nový most 12, odtiaľ mi šla hňeď kĺbová 70, ktorá sa naplnila hneď z 3/4, a od ASMN bola úplne plná. Vystúpil som na zastávke Prievozská.

Poobede som šiel k vode na Draždiak od školy 98 (celodenná a celotýždenná prevádzka na tejto linke fakt pomohla) až po zastávku Ľubovnianska, kde mi hneď išla 99 na Antolskú. Dôchodcovia samozrejme nadávali do svíň, čo to vymysleli ? ...

Naspäť som šiel rovnako 99 a 98 mi šla hneď, s tým že som sa chcel zviesť cez Most Apollo, tak som prestúpil pri Uneverzite na 88 so 4min. čakaním. Z ASMN šiel už kambináciou 70+4+32. Na 70 som čakal 8min. ostatné šlo hneď.
Mimochodom z ASMN sa chceli dostať nejakí chalani na Záporožskú (nechceli sa motať 88 po Petržke) a vymysleli dosť čudnú kombináciu ? , že 50 na Šafko, odtiaľ 95 na Nám. hraničiarov, odtiaľ 88... Šak keď nechceli ísť klukato tak mali ísť na 70 pod most a odtiaľ 88... ale keďže im to nedošlo čo už..

Inak 80 bola čo som videl zo nástupišia 70 na nábreží, Nový most, bola úplne preplnená.

...ale konečne ma cestovanie po Petržke nenudilo... ?
Pridám aj ja moje postrehy z dnešného cestovania:

Ráno som išiel z Lamača na Záporožskú kombináciou 63+84+80, prvý prestup bol do pár sekúnd, pri druhom som čakal takmer celý interval 80-ky, asi 5 minút. Rýchlostne to bolo asi ako pôvodná kombinácia 63+83/84+81/180 (pôvodnú 63+81 som nepoužíval kvôli časovo dlhému presunu medzi Kooperatívou a SAV, večne mi tam ušla 81-ka). 84 bola úplne prázdna, v 80 asi 2/3 miest obsadené - čo ale nie je prekvapivé ráno týmto smerom. (Samozrejme, alternatívou by bola 30+88)

Po robote som si spravil obhliadku nového mosta. 88 v smere ASMN meškala na Záporožskej 3 minúty (16.08), vodič sa dosť vliekol. Celkovo boli obsadené všetky miesta na sedenie plus niekoľko ľudí stálo (taká pôvodná prázdnejšia 81). Na Nám. hraničiarov vystúpilo asi 60% cestujúcich, nastúpilo ich dosť málo (pritom pred nami prišla 83-ka z ktorej tiež vystúpilo dosť veľa ľudí (čo je pochopiteľné a očakávané). Výrazný nástup nastal pri EU, kde sa 88 zase zaplnila. Na Mamateyovej sme míňali krátku zelenú 96, celkom plnú. Vystúpil som pri Wustenrote, kde mi asi do dvoch minút prišla 70-ka (zase optimálne plná - všetci sedeli a pár ľúdí stálo). Na Košickej som presadal na 68, prestup asi 6 minút. Prišiel kĺbový Ikarus 283, avšak dosť plný, stál som na poslednom schode (čo sa mi inak v MHD, aj keď sa niektorí budú čudovať, nestalo už dosť dlhú dobu). Tak som vystúpil na Moste Apollo. Medzičasom prešla jedna 87 (ešte voľné miesta na sedenie) a asi o 4 minúty prišla ďalšia 68 (optimálne plná, vysvetlenie vyššie). Tu bol jediný zádrhel, semaforom na Šustekovej sme prešli asi na štvrtý krát, dĺžka zelenej nebola ešte prestavená na to množstvo aút, ktoré išli z Prístavného a Apollo mosta. Celkovo Most Apollo, Košická i nadväzné križovatky na mestskej strane boli dosť prázdne (v čase cca 16.15-45), aspoň zatiaľ sa neprejavili pesimistické prognózy o zápchach a nedostatočnom dimenzovaní - dúfam, že to tak zostane čo najdlhšie.

Problematickým miestom z hľadiska dopravy všeobecne je zlúčenie jazdných pruhov z Prístavného mosta, Mosta Apollo a Einsteinovej v smere do Petržalky a následné rozdelenie na Dolnozemskú a Bosákovu. Je to miesto ako stvorené na nehody, autám a busom idúcim z Apolla na Bosákovu zavadzajú tí, čo idú z Prístavného mosta na Dolnozemskú (jedno takého auto sme dokonca vytlačili s 68 na Bosákovu, hoci pôvodne chcelo ísť na Dolnozemskú. Opačný smer je relatívne ok - je to tam dlhšie a prehľadnejšie.
A ešte jedna vec ma zaujala - zo Svätoplukovej sa nedá ísť na Košickú v smere k mostu ako voľakedy. Hoci pár aút to zo zvyku skúšalo a dosť nebezpečným spôsobom.
hm, nech nad tym premyslam ako premyslam nenapada ma vlastne zmysel existencie linky 84, preco ju vlastne nezrusili a nepouzili jej busy na spravenie 83ky hlavnou/nosnou s intervalom ala 93? v petrzke ju zastane na tom kusku 99ina, mimo petrzky vsade 83ka, jedine 2 zastavky ktore nemaju alternativu su Prokopa Velkeho a Ekon. univerzita
Dnes ráno som ako zvyčajne prišiel o štvrť na osem na zastávku Kremnická. Bolo nás tam zopár cestujúcich, nastúpilis me do osemdesiatky smerom do mesta. Všetci sme sedeli.
Spomenul som si, ako v rôznych časopisoch ľudia z Dvorov VI vypisovali, že nám rušia všetky linky, a že budú musieť šlapať na nadjazd (zastávku Dvory). Dnes ráno som mal dojem, že všetci títo blbci, čo čítajú Nový čas, ráno na ten nadjazd šľapali.
BTW. Mal som povinnosť dnes asi šeťkrát použiť autobus v Petržalke. Neviem, či to bola náhoda, ale ani raz som nemusel stáť.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.