Dobrý deň.
Rád by som sa vyjadril k zmene liniek MHD. Myslel som si, že pretrasovanie príde skôr, lebo niektoré linky boli veľmi málo využívané a niektoré naopak boli tak plné, že sa do nich niekedy ani nedalo dostať. Ale návrh, ktorý je už v súčastnosti realitou, ma poriadne schladil.
Moja nástupná zastávka je Lúčanka. Hlavným argumentom na zmenu MHD bolo otvorenie piateho bratislavského mosta. Má urýchliť dopravu,... Prečo ma ale potom ani jeden autobus z tejto časti Petržalky nedopraví cez piaty most? A prečo ma podobne ani jeden autobus nedopraví cez nový most, cez ktorý pred tým z tadiaľto chodili dva autobusy (90, 93)? Namiesto toho sa zaviedol petržalský autobus 99, ktorým sa nikam nedostanem.
Najviac ma pobavili oddôvodnenia pre zmenu MHD typu: nový návrh trasy linky 93 spojí priamo Hlavnú stanicu so zastávkou Vyšehradská a tým sa skráti čas potrebný na prepravu. To sú dve zástavky v Petržalke. A čo tých sedem (!!) ktoré takto stratili priamy spoj na stanicu?
Ale konkrétne, môj návrh:
93 – zmeniť trasu v Petržalke od zastávky Lúky II (Tesco) a spraviť jej konečnú na Antolskej. Toto by bola najlepšia zmena, ktorá by sa dala urobiť. Myslím si, že táto nemocnica nie je iba Petržalská, ale slúži celej Bratislave a aj okoliu Bratislavy. Teraz sa z mesta dá dostať na Antolskú min. s jedným prestupom (napr. z Hlavnej stanice, Autobusov stanice), ale napríklad medici (keďže je to fakultná nemocnica) sa z intrákov (z Družby) dostanú min. s dvomi prestupmi!! A takýchto príkladov by sa dalo nájsť viacej. Argument, že hlavné spoje chodia tak, že sa prekrývajú v dvoj minútových intervalov neobstojí a to z niekoľkých dôvodov. Tento interval je iba v špičke, mimo nej je niekoľkonásobne väčší a autobusy, ktoré obsluhujú túto časť Petržalky majú niekoľkonásobne väčší interval aj v špičke, mimo špičky už ani nehovoriac.
A kde zobrať autobusy? Napríklad nasledujúcou úpravou:
59 – zmena trasy na konečnú Vyšehradská cez Lúky V. Zastavovala by na zastávkach Nám.1.mája a Vazovova a mimo špičky by chodila po skrátenej trase (napríklad po Vazovovu). Toto by umožnilo zrušiť linku 94. Zároveň by som navrhoval zrušiť spoj 99.
Ďalej mi nie je celkom jasný význam trasy autobusu 95. V Petržalke má takmer celú (!!) trasu rovnakú s linkou 92 (iné iba dve zastávky). Stačilo by zhustiť interval liky 92 po skrátenej trase (Dolnozemská – Dvory, respektíve Patrónka), a posunúť konečnú 78 o dve-tri zastávky cez nám. Hraničiarov po Dostihovú dráhu a linka 95 sa môže zrušiť. (92 nie je možné zrušiť a ani skrátiť pre obsluhu Volkswagenu, preto tento návrh).
V súčastnosti nevidím význam vsunutia skrátenej trasy linky 92 v sedle na úseku nám. Hraničiarov – Patrónka, lebo okrem dvoch zastávok linky 92 (Einsteinova a Slávičie údolie) má s linkou 83 identickú trasu od nám. Hraničiarov po Dvory a potom v meste majú spoločnú zastávku na Patrónke (konečná skrátenej 92). A aj časy, ktorými sa ľudia dostanú na Patrónku sú porovnateľné (rozdiel 2 min.).
Toto sú tie najdôležitejšie zmeny, ktoré by som navrhoval. Tých návrhov by bolo aj viac ale bolo by to na dlhšie.
A záver:
V súčastnosti sú takéto zmeny pre mňa a moje okolie nepríjateľné! Aby som prestupoval 1 až 2 razy, keď vonku bude mrznúť a ešte keď vynechá autobus. „Nádherná predstava“. MHD budem odteraz používať iba vo výnimočných prípadoch. Inak budem chodiť bicyklom a autom. A takto uvažuje veľa ľudí. MHD bude potom menej vyťažená, budú môcť zredukovať spoje, nebudú musieť nakúpiť nové a drahé autobusy a Bratislava bude upchaná autami.
Všetci petržalčania (tí ktorých poznám) sa zhodujú, že súčasný stav je horší alebo oveľa horší ako bol pôvodný (!!).
A ešte jedna poznámka: Prečo tie návrhy vyzerajú ako keby dotyční nielen že nebývajú v Petržalke, ale ju ani len nepoznajú? Prečo o zmenách nemohli rozhodnúť kvalifikovanejší ľudia a priamo obyvatelia Petržalky? Však sa to týka práve nás Petržalčanov, ktorí každodenne cestujeme MHD.
S pozdravom nespokojný petržalčan Marek.
Rád by som sa vyjadril k zmene liniek MHD. Myslel som si, že pretrasovanie príde skôr, lebo niektoré linky boli veľmi málo využívané a niektoré naopak boli tak plné, že sa do nich niekedy ani nedalo dostať. Ale návrh, ktorý je už v súčastnosti realitou, ma poriadne schladil.
Moja nástupná zastávka je Lúčanka. Hlavným argumentom na zmenu MHD bolo otvorenie piateho bratislavského mosta. Má urýchliť dopravu,... Prečo ma ale potom ani jeden autobus z tejto časti Petržalky nedopraví cez piaty most? A prečo ma podobne ani jeden autobus nedopraví cez nový most, cez ktorý pred tým z tadiaľto chodili dva autobusy (90, 93)? Namiesto toho sa zaviedol petržalský autobus 99, ktorým sa nikam nedostanem.
Najviac ma pobavili oddôvodnenia pre zmenu MHD typu: nový návrh trasy linky 93 spojí priamo Hlavnú stanicu so zastávkou Vyšehradská a tým sa skráti čas potrebný na prepravu. To sú dve zástavky v Petržalke. A čo tých sedem (!!) ktoré takto stratili priamy spoj na stanicu?
Ale konkrétne, môj návrh:
93 – zmeniť trasu v Petržalke od zastávky Lúky II (Tesco) a spraviť jej konečnú na Antolskej. Toto by bola najlepšia zmena, ktorá by sa dala urobiť. Myslím si, že táto nemocnica nie je iba Petržalská, ale slúži celej Bratislave a aj okoliu Bratislavy. Teraz sa z mesta dá dostať na Antolskú min. s jedným prestupom (napr. z Hlavnej stanice, Autobusov stanice), ale napríklad medici (keďže je to fakultná nemocnica) sa z intrákov (z Družby) dostanú min. s dvomi prestupmi!! A takýchto príkladov by sa dalo nájsť viacej. Argument, že hlavné spoje chodia tak, že sa prekrývajú v dvoj minútových intervalov neobstojí a to z niekoľkých dôvodov. Tento interval je iba v špičke, mimo nej je niekoľkonásobne väčší a autobusy, ktoré obsluhujú túto časť Petržalky majú niekoľkonásobne väčší interval aj v špičke, mimo špičky už ani nehovoriac.
A kde zobrať autobusy? Napríklad nasledujúcou úpravou:
59 – zmena trasy na konečnú Vyšehradská cez Lúky V. Zastavovala by na zastávkach Nám.1.mája a Vazovova a mimo špičky by chodila po skrátenej trase (napríklad po Vazovovu). Toto by umožnilo zrušiť linku 94. Zároveň by som navrhoval zrušiť spoj 99.
Ďalej mi nie je celkom jasný význam trasy autobusu 95. V Petržalke má takmer celú (!!) trasu rovnakú s linkou 92 (iné iba dve zastávky). Stačilo by zhustiť interval liky 92 po skrátenej trase (Dolnozemská – Dvory, respektíve Patrónka), a posunúť konečnú 78 o dve-tri zastávky cez nám. Hraničiarov po Dostihovú dráhu a linka 95 sa môže zrušiť. (92 nie je možné zrušiť a ani skrátiť pre obsluhu Volkswagenu, preto tento návrh).
V súčastnosti nevidím význam vsunutia skrátenej trasy linky 92 v sedle na úseku nám. Hraničiarov – Patrónka, lebo okrem dvoch zastávok linky 92 (Einsteinova a Slávičie údolie) má s linkou 83 identickú trasu od nám. Hraničiarov po Dvory a potom v meste majú spoločnú zastávku na Patrónke (konečná skrátenej 92). A aj časy, ktorými sa ľudia dostanú na Patrónku sú porovnateľné (rozdiel 2 min.).
Toto sú tie najdôležitejšie zmeny, ktoré by som navrhoval. Tých návrhov by bolo aj viac ale bolo by to na dlhšie.
A záver:
V súčastnosti sú takéto zmeny pre mňa a moje okolie nepríjateľné! Aby som prestupoval 1 až 2 razy, keď vonku bude mrznúť a ešte keď vynechá autobus. „Nádherná predstava“. MHD budem odteraz používať iba vo výnimočných prípadoch. Inak budem chodiť bicyklom a autom. A takto uvažuje veľa ľudí. MHD bude potom menej vyťažená, budú môcť zredukovať spoje, nebudú musieť nakúpiť nové a drahé autobusy a Bratislava bude upchaná autami.
Všetci petržalčania (tí ktorých poznám) sa zhodujú, že súčasný stav je horší alebo oveľa horší ako bol pôvodný (!!).
A ešte jedna poznámka: Prečo tie návrhy vyzerajú ako keby dotyční nielen že nebývajú v Petržalke, ale ju ani len nepoznajú? Prečo o zmenách nemohli rozhodnúť kvalifikovanejší ľudia a priamo obyvatelia Petržalky? Však sa to týka práve nás Petržalčanov, ktorí každodenne cestujeme MHD.
S pozdravom nespokojný petržalčan Marek.
Corgon
Pravdu mas, ale s tou pravdou chod akurat tak k psychiatriovi a mozno sa Ti aj odmeni!!! ? ?