Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: SWTC #48153:
Sorry, napísal to TeBeCe ? ...
Reply on: cestujuci #48152:
neboj, tu sa objavia hned, ked ich DPB da k dispozicii. a na oficialnych strankach DPB mozno hned potom 🙂 ale verim tomu, ze buduci piatok alebo tak ich tu uz najdes aj s velkym vykricnikom 😛
Reply on: cestujuci #48152:
To by som uvítal aj ja ? . Ale asi budeme musieť počkať až do 5.9. Potom, čo napísal Spectre, začínam niečo tušiť, ale dúfam, že to zostane len pri tušení ? ? ...
Patrím k tým, čo majú internet len v práci. A rád som sa tu oboznámil s novými cestovnými poriadkami pred ich vylepením na zastávkach , ktoré sa asi urobí v nedeľu 4.9. Privítal by som tú možnosť najneskôr do 1.9. Vopred ochotným kompetentným ďakujem. Snáď nebudem musieť striehnuť 4.9. na vylepovačov a prejsť si nové trasy liniek.
Dnešná téma dňa na Twiste

Dnes sa budeme rozprávať o mestskej hromadnej doprave na Slovensku. Každé mesto má svoje pravidlá. Niekde sa môže nastupovať len prednými dverami, niekde všetkými. Ani nakupovanie lístkov, respektíve platenie za cestu nie je všade rovnaké. Aké skúsenosti s využívaním MHD máte vy? Aký systém sa vám páči najviac?

Zapojte sa do Témy dňa - volajte na záznamník (421)2/4341 1177. E-mail: vysielanie@twist.sk
Nie je mi jasne ako chcu s 6 duobusmi jazdit az pod Novy Most. Vsak ten pocet akurat staci na sucasnu 33. Aky bude potom interval??
Reply on: 81-71 #48148:
No stiahnuť by sa mali na tlačítko a natiahnuť by tiež mali ísť, ak by v tom mieste boli tzv. natrolejovacie korýtka. To všetko však predpokladá poloautomatické zberače, ktoré sú dosť drahé a neviem či ich DPB objednal. Inak čo som čítal nedávno nejaký článok, tak niekde v Taliansku je mesto, kde vybudovali nové "ostrovné" trolejbusové trate a teda jazdia tam duobusy, a na jednej linke aj niekoľko krát vodič vybeháva. 🙂
Reply on: Andy #48146:
Mimochodom, spoje, čo budu chodit pod Nový Most, ako to bude so zberačmi? To pokažde zastaví trolík, šofer vybehne ako ked zberače vyskočia a pekne to tam bude robit? V zime to budu mat určite dobré páni vodiči ?
Reply on: Andy #48146:
aha, tak to je zaujímavé, mne sa totiž zdá, že dnešný vozový park si žiada nove vozy a nie 15 ale aspon 100 a neviem či su blbí alebo do kedy chcu čakat s obnovou, šak každým rokom rastu ceny. Minuly rok pisali, že ich bude 15 a jeden bude stat 11 mil., tento rok už píšu, že jeden bude stat 18 mil. a to hovoria stale o tom istom type. Takže ak takto budu čakat až kym sa tie stare kraksne nerozpadnu, tak jeden voz bude stat aj 50 mil. ?
Reply on: 81-71 #48144:
Osobne si myslím, že až 15 je tam na to, aby keď v budúcnosti budú chcieť kĺbové trolejbusy, aby nemuseli vypisovať ďalší tender.
Reply on: hoppusmark #48143:
No, v špičke neviem, ale mimo špičky by čiste teoreticky šli využiť vozidlá, ktoré by ráno robili trasu až pod Nový most.
Inak nebol povodne tender na 15 vozidiel? Prečo napokon iba 6?
Andy: Na tú 32 by mohli nasadiť duobusy, lebo máš pravdu že autobusy pod trolejom sa neoplatia ? Len neviem či bude dostatok duobusov aj pre l.32.
Mě přijde, že tu někdo musí být geniální. Ještě se nezačalo stavět do Petržalky nic, ale přesto DPB již ví, jak povedou tou dobou linky. To se nemůže změnit ani jedna autobusová linka?
hoppusmark: Celá veda o rušení 32 spočíva v tom, že vidíme ako neefektívne zachádzanie autobusov na Dlhé Diely, kde bude trolejové vedenie. Preto som ja vlastne navrhol dve možnosti. Buď ju nechať tak ako je a nasadiť tam duobusy, alebo teda upraviť nejak trasu tak, aby tá linka nemusela chodiť zbytočne na Dlhé Diely. (teda zmena 29, avšak neskôr sa ukázala ako nevhodná).
Reply on: hoppusmark #48138:
Tak to potom mohla kludne ostat aj bývalá L54...
Ad označovanie liniek typu 92+192:

Cieľom nového linkovania(aspoň dúfam) bolo zjednodušiť a sprehľadniť trasy liniek.
Ja osobne považujem označovanie 92+192 za príliš zložité, vznikli by vlastne ďalšie linky navyše. Nehovoriac o tom že ak by bola napr. 277, tak to už má číslovanie ako trolejbus.

Podľa mňa najlepšie je označenie písmenami A, B (príp.C), vo Viedni asi vedia prečo to tak majú ?
Skúsim príklad: linka 80...Písmeno A by označovalo vždy DLHŠIU trasu, písmenko B vždy tú KRATŠIU.
Takže:
80a Kollárovo Nám.- Kopčany
80b Kollárovo nám.- Kúp. Matador.

Alebo:

92a: Dolnozemská- Volkswagen
92b: Nám. Hraničiarov- Patrónka

A stačí dať len poznámku do CP tejto linky, že "a" je tá dlhšia, "b" tá kratšia.
Nemusí sa vyrábať a vylepovať ďalší CP pre tú druhú linku.


Ani mýliť verejnosť(čiže napr. ja:-), ktorá už vie že 80 bude chodiť striedavo do Kopčian a ku Kúp. Matador. A neobjaví sa naraz niekoľko nových liniek ako 180, 192, 2... )

Vopred ďakujem za prečítanie mojich príspevkov, dúfam že som nikoho neurazil len som sa snažil vysvetliť moje zmýšľanie čo sa týka MHD.. ?
Pokračovanie ?:

Bol tu spomenutý príklad linky 78 ako linky odvšadiaľ všade...
Táto linka síce ide cez celé mesto..Lenže netreba zabúdať, že túto linku nevyužívajú iba ľudia, ktorí cestujú z Petržalky do Vrakune(resp. Dolné Hony), ale aj takí, ktorí cestujú napr. z Malej Scény na Trnavské Mýto...Alebo z Vrakune na Trnavské mýto...
Pýtam sa, ako by sa ľudia z Vrakune dostali na Trnavské mýto, keby išla 78 priamo, napr. cez Apollo alebo Prístavný most???
Aká linka by tvorila priečne spojenie cez Karadžičovu???

Podľa mňa by sme sa nemali držať iba toho, porušiť všetky linky odvšadiaľ všade, mali by tu byť linky všetkých druhov: nosné, pozdížne, priečne!!!, priame, doplnkové atď.

K linke 29: Prečo by sme mali obyvateľom Devína znepríjemňovať cestu do centra zachádzkou na Riviéru???
Totálne nelogické..
A prečo nemôžu ísť po nábreží popri električkách aj 2 autobusy? Napr. 29 z Devína alebo 214 z Dlhých Dielov? A hlavne keď vieme, že električky to nezvládajú kapacitne(v špičke) a ledva sa tam narvú ľudia z Dúbravky+ Karlovky???

Podľa mňa dať 214 v špičke až pod Nový Most je super nápad, v sedle sa kľudne môže prestupovať kedže nie je v elinách taký nátresk.

Alebo Lamač, 30 by som nerušil, ako tu už bolo spomenuté, je tu aj zachádzanie na Segnáre a nestačila by kapacita.

Ja si myslím, že po spustení nového linkovania 5.9. už budú trasy autobusov v celej BA viacmenej vyriešené(max. s malými zmenami v budúcnosti).. Tak si prosím vás nerušme aj to čo je dobré.
Reply on: Beus #48135:
SU 15 CNG sa mi nezda nejako lenivsi. Je o dost tichsi ako diesel a usporiadanie sedadiel je trosku ine aj medzi prednymi a strednymi dverami. Navyse, ma vacsiu cast nizkej podlahy.
Andy, InTony, 81-71: Nedá mi nezareagovať na vašu diskusiu ohľadne rozkúskovania linky 32. Prečo by sa mala 32 zmeniť len na základe tvrdenia, že nechceme mať linky odvšadiaľ všade??? Linka 32 nie je krátka linka, to je pravda, lenže je to linka, ktorá spája určité dôležité body v meste, prestupné uzly...
Kramáre, Hl.st., Patrónka..
Jasné že linka odvšiadiaľ všade nie je dobré riešenie, ale dobrým riešením nie je ani linka ODNIKADIAĽ NIKAM!
Aj v Petržalke sa linky skrátili, ale KAŽDÁ LINKA SPÁJA NEJAKÉ DôLEŽITÉ BODY! Dokonca aj linka 99, ktorá je iba lokálna.
V Petržalke bude možnosť dostať sa napr. do centra alebo do petržalskej nemocnice Antolská max. s jedným prestupom...
Obyvatelia Petržalky patria do nemocnice Antolská, obyvatelia DD zas na Kramáre... Preto by tam mali mať obyvatelia DD na Kramáre dobrý prístup, takisto ako Petržalčania na Antoslkú...To bol príklad.
A za to, že niektorí obyvatelia Petržalky nemajú na Antolskú priame spojenie, nemôžu mať ani Dlhé Diely priame spojenie na Kramáre??? TO JE OBYČAJNÁ ZÁVISŤ...
?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.