poznámka redaktora Bratislavského Večerníku, vo vydaní z 28. júla ( z tohto vidieť aký sú niektorí redaktori nemlehetný a píšu o niečom, o čom vedia big hovno... ) ? Večerník mi začína pomaly pripomínať Nový Čas.. ?
POZNÁMKA
Dokatované MHD
Poslanci hlavného mesta začiatkom tohto mesiaca schválili, čo predtým sami najskôr zamietli - takzvanú optimalizáciu linkovania mestskej hromadnej dopravy. Prečo sa podujali na rozkmásanie, dokatovanie, halabala zmeny na trasách viacerých spojov najmä pod zámienkou šetrenia financií? Volení predstavitelia mesta patria medzi nadradený samosprávny estabilishment. Na cesty mestom využívajú zväčša osobné automobily. Nie sú odkázaní na pravidelné "haringové" presuny plebejskou hromadnou dopravou. Ale za takzvanou optimalizáciou MHD sa skrýva aj veľmi rafinovaná manipulácia, ekonomický diktát, ožobráčenie peňaženiek cestujúcich. Manažment dopravného podniku zápasí s množstvom problémov. Každý to uzná. Ak by však vedenie mesta a podniku chcelo úprimne šetriť, museli by realizovať komplexné ozdravné zmeny na základe všestranného poznania, dialógu s verejnosťou, analýzy. Azda by v takomto recepte nemali chýbať rozumné škrty v niektorých objednávkach, podujatiach, platoch a odmenách pre rang najvyšších funk-cionárov dopravného podniku. Lenže architekti reformy radšej vykopali vojnovú sekeru proti všetkým cestujúcim, ktorí využívajú monopolné postavenie podniku. Filozofia dopravného systému už dávno nie je o štandardoch v kvalite služieb alebo o kultúre cestovania. Filozofia sa zvrhla na ponižovanie cestujúcej verejnosti. Pre lepšiu názornosť, zoberme si modrú a červenú fixku. Zaznačme na mape mestských liniek pôvodné trasy so zastávkami a potom aj po "optimalizácii". Po bilancii odhalíme pravú tvár "optimalizácie". Jej skrytým cieľom je otvorené šikanovanie pasažiera. Reformátori mu strpčujú cestovanie - čím viac prestupov, tým viac minút. Nútia ho, aby pre časové straty v presunoch zanevrel na časové cestovné lístky, aby sa "rozhodol" pre zakúpenie električenky. Otcovia mesta, manažéri dopravného podniku nie sú trochári. Svoje peniaze chcú vypáčiť od nás efektívne, vo veľkom balíku.
Tak s tymi nic, ma ho ten spominany Ikarus
Re #46860 fobust: No myslim, ze mozes skusat mydla ake chces, tie okna otvori jedine kladivo. BTW teraz mi doslo preco sa hromadne stracaju so slovenskych busov tie kladivka na nudzove rozbitie skla... ? Ziadni vandali.
? Predpisy - nepredpisy, da sa to riesit otvorenymi prednymi dverami (ano za jazdy), pokial ten bus nieje plny a ludia nestoja na tych prednych schodikoch, hehe...
No asi sa uz od 1.7 nejako krotia, lebo je to trestne. Ale tiez nechapem, co z toho maju, ked maluju po elektrickach. Preco nemaluju si doma steny alebo bytovky... Ale elektricky?
Velmi som sa divil, ked som videl to video a najma tu "zastavkovu" cast, ktoru sprejer vyuzil na obkreslenie napisu na elektricke. To sa akoze vodici nepozeraju do spatnych zrkadiel? To sme kde.. ?
Tusim ze zacinali v Raci (ci v Dubravke?) a velmi ma prekvapilo, ze nikto to nezbadal. A co sa tyka kam. systemu, urcite na konecnach velka tyc a na nej kamera ;-)))) Ale na to nie su peniaze.
Ja si tiez myslim ze L96 bude chodit kratka. Alebo bude dlha,lenze zriedia interval a obmedzi sa na skolske spoje. Kazdopadne je super ze bude premavat L96. To by mi neskutocne ulahcilo cestu do skoly. To je zrejme vysledok rokovania DPB a starostov mestskych casti. Ruzinovsky-Kubovic sa nas zastal a tak mozno bude dovod volit ho zase.
No ja pevne dúfam, že na druhej strane pôjde až k Juráku (namiesto 85.) A tá prokofievova: to je viac ako symbolické: čo tam je dnes? Žeby "CNG sprinter" - linka 80 obsluhovaná sólom? A po novom 96 - nebude náhodou tiež obsluhovaná sólom? Vieš si predstaviť otáčať pravidelne na Prokofiev kĺbak? (Ono už na L80 ako ZV bol mnohokrát - vždy sa otočil ? ? , ale pravidelne a každé kolo...)
VrahDetíAKanibal