Prajem vsetkym stastny, vesely a uspesny novy rok 2002, vodicom aby nemali ziadne nehody a trable s cestujucimi ani dispecermi, dispecerom, aby nemali trable s vodicmi, cestujucim, aby im spoje chodili nacas ... Dopravnemu Podniku, aby dostal viac penazi na prevadzku a aj udrzbu a vobec vsetkym len to dobre :-))
West> 1000ka ma vyhodu v oblukoch, ked sa zamyslis nat tym ako konstrukcne elektrickovy podvozok vyzera, ako tam posobia sily pri prejazde oblukom a co sa tam vsetko deje, tak aj zistis ze preco to tak je. Preto ked sa stavali napriklad lesne zeleznice, tak bola snaha spravit co najmensi rozchod (ale tiez okrem vyhod zmensenie rozchodu ma aj nevyhody - a to napriklad stabilitu a nik ma nepresvedci ze nie, takze zvoleny rozchod bol zvycajne neakym kompromisom). Moj postoj ku zmene rozchodu je myslim uz znamy, takze sa tu dalej k teme rozpisovat nebudem :-))
O> Vies, ale ono zas ked sa pozries na to ocami pracujuceho v BA, ze z jeho dani miesto toho aby mohol lepsie cestovat sa zivia nezamestnani (a to si pod nimi este predstavym ciganov, co nikdy nic robit nechcu, len poberat socialne davky a robit bordel a deti -> na nich totiz ide vyrazne viacej z nasich dani ako na tych co su bez prace bez vlastneho pricinenia), tak si povies ze preco ?
Z akeho dovodu su lepsie 1000mm?Nemalo by to byt jedno -pokial nejazdis do strmeho kopca.Zelenu travicku som prvykrat videl vo Viedni a vyzeralo to fakt dobre.A viem ze ide aj o nezamestnanost a hlavne mame stastie ze kunam chodia bohaty rakusaci nakupovat.Ale teraz po vytvoreni VUC sa to ma zevraj menit ako som sa dozvedel a rozdelovanie prachov by malo byt ako v CR
West-keby boli všetky kraje také isté malé ako Bratislava tak mysléim že by nebol problém.Pozri sa na Prešovský kraj-je obrovský a má veľkú nezamestnanosť.Košický-keby bol variant 12+12 tak by bol taký malý kraj ako Bratislavský, malá nezamestnanosť a nepotreboval by tak veľa peňazi z BA ,ale keďže teraz máme územie Michloviec, kde je obrovská nezamestnanosť tak je to proste hrozné a potrebujeme veľa peňazí.
Ja by som sa este vratil k tomu rozchodu (nech poviem svoje slovo do hadky inokedy ako na Novy rok) ...je pravda, ako tu mnohi uviedli, ze firmy, ak bude zaujem, budu robit aj vozy na 1000ku, ale pokial viem, tak 1435 je daleko najpouzivanejsia (teda myslim...), teda sa odobera najviac vozov a tieto pravdepodobne budu najlacnejsie (naklady na vyvoj plati (v cene tramvaji) viac dopravnych podnikov).
Trate je, podla mna, tak ci tak nutne rekonstruovat. Kto neveri, nech ide do Brna alebo Prahy pozriet sa, ake kvalitne maju trate tam.
Posledna elektrickova trat v byvalom Ceskoslovensku (okrem BA), ktora je cisto 1000mm, sa nachadza medzi mestami Liberec a Jablonec a postupne sa rekonstruuje (zdvojkolajnenie + prechod na normalny rozchod), v Liberci uz maju 1435 alebo kombinovane a stare Jablonecke trate su zrusene. (Info: Zeleznicny magazin, tusim 11/2000.) Mimochodom, zaujimalo by ma, preco to robia, ked je 1000ka o tolko lepsia? (Myslim to vazne.)
PS1: Travicka na kolajach je fakt velmi esteticka, aspon to, co som videl v Brne niekde 2 zastavky od stanice.
PS2: Pekny Novy rok prajem vsetkym.
Spectre:Prý je tam použitá úplně nová převodovka. Jestli Ecomat I nebo II, to nevím. Ale do kopce to táhne fakt bezvadně. Ten odpich, to jsem ještě u kloubáku nezažil. Takže nevím.
A těch 730 je zhruba cca tak kolik? 100,300,50......
Martin> To ma dosť zarazilo, krútiaci moment som čakal väčší. (Toto je skoro to isté, ako Ikarus 435) Do kopca to musí byť so ZFkou dosť lenivé. Tie Pražské majú starú prevodovku ZF ECOMAT, alebo modernejšiu ECOMAT-II ????
Inak stav Karosiek 73X v BA je aj pre nás sci-fi
Darro> Na tej stránke, ktorú si napísal veľkými písmenami už bolo za jej históriu viacej kravín, takže by som to ako fakt nebral.....
Darro: No neviem, kde si to tam videl, ale zrejme to bude informacia typu "suprava 7303+7304 vysla von z ustrednych dielni" alebo podobne 4400 ma este povodne transparenty, len su zakryte farbou, plechmi a kartonmi. Naposledy som vlani videl cast bocneho transparentu, kde bolo "43 Hlavna stanica CSD"...
KLF