Amos Keynes:
znie to dobre, len modlime sa, aby to nebol len blabol, prip. sa z toho nakoniec vykluje nieco trocha ine „ako bolo povodne planovane“. ale uz som o tomto projekte v BA pocul aj v prahe a vo viedni a velmi pozitivne hodnotili tento krok. v prahe kolegovci dokonca malinko zavidia, ale len v dobrom ;o) a s dopravou to kurniq budu musiet naaako poriesit. shak nemozme byt ako kolonia nejakej fabriky, kde sa kazde rano hrnu stovky aut.
Ďalší článoček z novín. Tentokrát dám text, nemám totižto link.
(dúfam,že sa to tu už nepreberalo)
BRATISLAVA - Malé slovenské Silicon Valley má vyrásť do niekoľkých rokov v okrajovej mestskej časti Vajnory. Mnohofunkčný vedecko-technologický park CEPIT (Central European Park for Innovative Technologies), prvý svojho druhu v strednej Európe, sa tu podujala vybudovať istá rakúska súkromná investorská spoločnosť.
"Slovensko sa stalo tigrom tohto regiónu. Má vzdelanú pracovnú silu, pre nás stále výhodné mzdové požiadavky a atraktívny daňový systém," zdôvodnil výber lokality pre takúto investíciu zástupca CEPIT na Slovensku Michael Müller. Podľa neho však zavážili aj ďalšie dôležité faktory - dostupnosť z Viedne do 45 minút po dobudovaní diaľnice, blízkosť medzinárodného Letiska M. R. Štefánika, vhodné terénne podmienky, čisté životné prostredie atď.
Park CEPIT plánuje investor a zároveň vlastník pozemkov postaviť v zóne Rybničnej ulice, na ploche 628-tisíc štvorcových metrov, pričom úžitková plocha jeho objektov bude ešte o deväťtisíc m2 väčšia. Náklady na výstavbu dosiahnu 400 miliónov eur, zamestnanie tu získa niekoľko tisíc ľudí, najmä s vyšším vzdelaním. "Chceme zabrániť úniku mozgov z vašej krajiny," zdôraznil Müller. Stavebné práce sa začnú na budúci rok, niektoré prevádzky otvoria už v roku 2007. V modernom centre vedy a techniky nájdu priestor firmy zamerané na vývoj biotechnológií, elektroniky a počítačovej techniky, využitie energií z obnoviteľných zdrojov či dodávatelia veľkých automobilových koncernov, ktoré sa usídlili na Slovensku. Priamo v areáli bude aj vysoká odborná škola pre 1 500 študentov, ktorí sa v týchto spoločnostiach neskôr uplatnia. CEPIT ponúkne aj inkubátor na podporu mladých podnikateľov, podnikateľský hotel, výstavné a kongresové centrum, atď.
Bratislavský magistrát projekt CEPIT podporuje.
Myšlienkovo je totiž v súlade so snahou súčasných radných vytvoriť z Bratislavy "biele mesto", z ktorého biznis a moderné technológie vytlačia priemyselné prevádzky produkujúce rôzne nebezpečné splodiny. Navyše sa predstavitelia mesta domnievajú, že vďaka parku sa napríklad plánovaný cestný nultý okruh bude dať vybudovať zo zahraničných finančných zdrojov.
Mesto sa na realizácii parku CEPIT priamo finančne podieľať nebude, ale uvažuje o daňových úľavách pre investorov. Poslanci mestského zastupiteľstva musia ešte pred štartom stavebných prác odsúhlasiť zmenu územného plánu, keďže pozemky boli kedysi vykúpené ako orná pôda.
Viac však chcem poukázať nato, že magistrát by sa mal zamerať, vzhľadom na investíciu na predĺženie Vajnorskej alebo Račianskej radály. Nie je možné také kvantum pracovníkov presúvať IAD respektíve autobusmi.
Ja by som navrhoval Vajnorskú radiálu keďže je menej využívaná a jej výstavba by pozitívne dosiahla aj na samotné Vajnory. Samozrejme, že by bolo najlepšie predĺžiť obidve radiály, ale myslím si, že by sme mohli byť úplne šťastný keby sa predĺžila len jenda.
A na nákup jedného autobusu je nutné aby DPB predal 714 tisíc nezľavnených 10minútových lístkov, u trolejbusu to je ešte o niečo viac a u novej elektriky je to napríklad rovných 5 miliónov nezľavnených 10 minútových lístkov a to by pritom nesmeli mať iné náklady ako je nafta, údržba, platy vodičov,... To len k tomu kam ide cestovné.
A tej križovatke akože bolo čo?! Veď, ak sa nemýlim, boli tam úplne normálne podvesné ESKO výhybky! Čo im bolo? Či len to, že vrchári boli natoľko leniví alebo neschopní, že tam tie trubky neboli schopní udržiavať v zjazdnom stave? Alebo ich ešte zámerne krivili?! ******, ale fakt nech mi niekto povie JEDINÝ dôvod, ktorý by zdôvodňoval výmenu pomerne moderných výhybiek a súčasné ponechanie tých hrôzostrašností na neďalekej križovatke Záhorácka - Pri suchom mlyne, o okolí Valašskej a Hroboňovej radšej ani nehovoriac! Väčšia nehoráznosť snáď bola len to úplne nezmyselné zvesenie výhybky Elektroline pri SAVke...
Ukážte mi jeden príklad, kedy sa medzi električkové koľaje uložila zámková dlažba (prípadne dlažobné kocky) a nerozsypalo by sa to tam do jedného mesiaca ! A tí kreténi tú dlažbu medzi koľaje stále dávajú.
No však stavebné firmy treba živiť aj potom na následnej údržbe. Penízky, penízky,...
aNTI: Pche! Si Ty ale optimista, vsak? Hadam nechces aby im este aj stranka bezala, ked im ani autobusy nechodia... Ja som zas pre zmenu na stranke nebol, ale podla kvality vyrobku si viem domysliet...
Presne tak!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Electrolux, na Račianske mýto chodí predĺžená, t.j. kĺbová iba 201 z Dolných Honov, a síce ňou nechodím, no čo viem býva relatívne dosť vyťažená.
AAA
Electrolux, na Račianske mýto chodí predĺžená, t.j. kĺbová iba 201 z Dolných Honov, a síce ňou nechodím, no čo viem býva relatívne dosť vyťažená.