Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Andy #42480:
ako kde... a vobec, pri US ASCII viem ze text bude vyzerat vzdy vsade rovnako... a to ze nevies citat bez diakritiky hmm no co uz s tebou, asi ti nezabudovali do hlavny dostatocne dobry samoopravny kod 😃 [blbe poznamky si radsej odpustim ? ]
Reply on: si #42479:
Doba terminálov je už myslím za nami, takže prečo nepoužívať diakritiku.. 🙂 Číta sa to lepšie s diakritikou. Samozrejme, píše sa lepšie bez, ale na to sa dá tiež zvyknúť. 🙂 A mimochodom chyba nie je v tom, že jazyk má dĺžne a mäkčene, ale že ten, kto navrhol tie systémy, nemyslel na také veci ako národné abecedy.
Reply on: Martin Fundárek #42477:
toho debila co vymyslel tie ciarky a haciky by bolo treba obesit dakam za gule... dobre sa to aj cita, hlavne ak si na neakom vhodnom terminali kde ti miesto tych znakov zobrazuje rozne debiliny ako stvorceky medzery a pod... Ver, ze bez tych dementnych znakov sa to cita lepsie (a pise tiez, najma ak pouzivas anglicku klavesnicu 😃 )
Reply on: Martin Fundárek #42477:
Ja osobne píšem:
a) z domu, b) zo školy, c) z PDA, d) z mobilu
V prípade a) píšem diakritiku, v prípade b) a c) nemám možnosť písať diakritiku zo softvérových dôvodov a v prípade d) je to podľa situácie. Totiž niekedy mám zapnuté T9, a vtedy to píše diakritiku. Lenže potom príde nejaké slovo, ktoré nie je v slovníku a mne sa nechce tú diakritiku tam vyťukávať. Potom zabudnem a píšem bez T9, čiže tiež bez diakritiky. 🙂 Chcel si vysvetlenie, tak sa tak stalo. ?
Martin Fundárek

Martin Fundárek

Mám malú poznámku (WAPisti, vypnite príjem) - ľudia, vy nemáte na klávesniciach mäkké a dlhé hlásky, bodky, čiarky a premykač (SHIFT)? Veď tie príspevky písané bezmakcenovdlznovciarokabodiekavsetkomalymi sa takmer nedajú čítať. Pritom, pokiaľ ide o mäkčene a dĺžne, v drvivej väčšine prípadov by vás to nezaťažilo ani jediným ťuknutím navyše.
Martin Fundárek

Martin Fundárek

Nesúhlasím, že by A-čko bolo menej dôležité než ružinovská radiála B. Dnes je na karloveskej radiále takmer dvakrát taká hustá premávka ako na ružinovskej.
Podľa môjho názoru je tiež dosť ťažko riešiteľná preferencia na radiále, kde sa presúša v rannej špičke v priemere 1 súprava za 51,5 sekundy. Preto sa mi nevidí, že sa s výstavbou preferencie začne práve tam a nie na menej frekventovanej radiále. Mám taký vodojem, že výsledok bude "v Karlovke sa to neosvedčilo, tak sa to nebude robiť ani inde".

Problém so vzdialenosťou Trnavského mýta od Račianskeho nie je kritický. Ja by som viedol A-čko od Trnavského mýta približne v trase dnešných pozostatkov železnice, pričom by vyliezlo na povrch a niekde pri kukurici sa napojilo na existujúcu električkovú trať. Tým by Račianske mýto ako prestupný uzol prakticky stratilo význam.
Reply on: yale #42474:
Je tam nakreslené prepojenie, ktoré začína niekde pri Mladej Garde a prudko zatáča od Filiálky doľava smerom na hlavnú stanicu. V tých istých miestach je aj odbočka na Nové Mesto. Nie som si ale istý, či je to reálne.
Reply on: drink #42471:
Ja som tam práve nijaké prepojenie Filiálky a Hlavnej stanice nenašiel (zatiaľčo pre železničný tunel Filiálka-ŽST Petržalka-zastávka majú už aj označenie trate - 622) - jedine ak by sme uvažovali v intenciách, že vozidlo z Filiálky potiahne na Predmestie a odtiaľ sa vráti na Hlavnú, ale to je ešte väčšie zverstvo ako Priečna os
🙂
Reply on: aNTI #42472:
Ja to chápem skôr tak, že Filiálka pre región, terajšia hlavná pre diaľkové.
Reply on: drink #42471:
a nerata nahodou Reming s tym ze Filialka bude hlavna?
Reply on: yale #42470:
Ten návrh Remingu som videl, ale netrvrdím, že to musí byť presne tak, ako navrhujú. Tiež sa mi na ňom nepáči obchádzanie centra. Na druhej strane, cenrum sa bude rozširovať práve smerom na východ. Mimochodom, návrh Remingu predpokladá prepojenie Filiálky s hlavnou stanicou (aj keď ho nepovažujem za optimálny). Tiež by som radšej videl stanicu S-Bahn niekde na (pod) Kamennom námestí...
Reply on: drink #42458:
podzemné vedenie železnice je pekný nápad, ale vidím aj dosť problémov takéhoto projektu - predpokladám že by malo ísť o nejaký derivát návrhu nosného systému od Remingu, lebo iný sa verejne zatiaľ neobjavil. Podľa neho by trasa mala viesť z Petržalky popod Dunaj cez Mlynské nivy na Filiálku, teda akési spojenie časti trasy B a časti trasy A.

Bohužiaľ tým zaniká práve dôležitý vnútromestský polokruh cez Hlavnú stanicu, ktorý považujem za najpotrebnejší úsek trasy B, pretože dopĺňa chýbajúci nosný smer sever-juh (nábrežie-Hl. stanica) a zároveň sever-východ (Hl. stanica - Mýta).

Namiesto toho by sa "železničný" tunel odkláňal od centra, čiže jeho využiteľnosť pre MHD by bola výrazne nižšia. Je však dosť ťažké posudzovať projekt, o ktorom neexistujú podrobnejšie informácie, viem iba, že v územnom pláne je koridor pre železnicu vedený inak a nefiguruje v ňom ani filiálka, na druhej strane sa má robiť pomerne rozsiahla revitalizácia Hlavnej stanice, čiže ani jej úloha v dopravnom systéme nebude klesať, takže riešenie dopravného spojenia Hlavná stanica-centrum a Hlavná stanica - východná časť mesta je na programe dňa.

Povrchová električka sa v týchto smeroch nedá vybudovať, zo Štefánikovej bola v minulosti vyhodená a ani Šancová nespĺňa predpoklady pre vybudovanie trate s vlastným telesom. Preto je návrh podzemného trasovania v tomto úseku dosť opodstatnený. Ak by sme dnes boli v situácii, že máme paralelnou dopravou neovplyvňovanú električku na týchto trasách a cez Šancovú ďalej na Legionársku, Karadžičovu na Šafárikovo námestie a prípadne ešte aj trasu cez Miletičovu, Košickú a cez most Košická do Petržalky, električka by sa dala prebudovať na rýchly nosný systém (preferencie, mimoúrovňové križovania), ale bohužiaľ, situácia je taká aká je, tie trasy sa už dobudovať nedajú a preto musí nosný systém ísť v centre do podzemia, skôr či neskôr - a čím neskôr, tým drahšie to bude.
Reply on: Andy #42468:
hmm, viem že nečakajú len na mňa, ale keď sa ce niekto dostať cez weekend alebo ako dnes, z ružinova na dolné hony tak len s prestupovaním..treba vymáknuť 86tku, potom šlapať na trolej, alebo elinou na astronomickú a stepovať na 67mu..no podľa mňa by to určite nebola stratová linka..
Reply on: richi 78 #42467:
Obávam sa, že nikomu. 🙂 To si myslíš, že nikomu nenapadlo také niečo a že to nechodí len preto, že nikto im nenapísal?
čaute! nevie mi niekto poradiť, že komu treba napísať aby chodila 78čka aj cez weekend?aj v pol hodinových intervaloch, malá a aspoň zo Šafka na Čiližsku?
Kami: v principe mas samozrejme pravdu, ale ako to chces vysudit, hlavne ked si bez dokazu? Alebo chces, aby Dio na sude tvrdil, ze sa s revizorom dohodli, ze staci, ked zaplati len jednu pokutu bez papiera? 😃 Protikorupcny zakon by bol potom v takomto precedense asi dost tvrdy oriesok, nemysls? Najrozumnejsie co moze spravit, je tu pokutu co najskor zaplatit, v opacnom pripade sa to moze rapidne predrazit.
Reply on: Andy #42464:
teda jeden. 🙂
Reply on: sommelier #42463:
Teraz tam v smere z Mlynských Nív na Prievozskú BUS pruhy sú.
Reply on: Andy #42455:
No nemáš pravdu... Už sme sa o tom raz bavili. Tie pruhy cez tú križovatku nie sú a nebudú !!!
Reply on: Andy #42460:
aut prechadzajucich v priamom smere sa nezmeni, ale rapidne sa smenia mnozstva aut z inych smerov; no a co myslis, pokial bude rano sora na moste pokial nezmenia signalny plan krizovatky ? Ja sa obavam aj toho aby nespravili z kosickej rovno hlavnu cestu a z prievozskej vedlajsiu...

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.