K NDS: Mnohí diskutujúci by si mohli uvedomiť, že súčasný zámer na výstavbu električkovej trate do Petržalky nie je víťazstvom "električkofilov", ale skôr modifikovanou stratégiou zástancov metra - akýmsi "reálnym metrofilizmom". Územnoplánovacia dokumentácia a jej návrhy totiž žiadnu električkovú rýchlodráhu ako hybridný systém medzi plne segregovanou a uličnou koľajovou dráhou nepozná. Návrh ÚP hovorí o výstavbe prvej etapy NS ako električkovej rýchlodráhy so zapojením do existujúcej siete na Šafárikovom nám. Úsek Bosákova - Janíkov dvor je navrhovaný ako plne segregovaná trať, ktorá bude po dostavbe tunela popod Dunaj tvoriť petržalskú časť NS (nazvime to metro).
Ide teda skôr o reálny pokus ako vybudovať metro (postavenie aspoň prvej časti Bosákova - Janíkov dvor) a v prípade dostupných peňazí neskoršie dobudovanie tunela popod Dunaj, či iných úsekov. Takto sa rozloží budovanie na menšie a teda aj lacnejšie a ľahšie realizovateľné úseky. Dočasné využitie Starého mosta môže (ale nemusí) oddialiť budovanie tunela popod Dunaj. Aj v prípade oddialenia je možné (a podľa môjho názoru pravdepodobnejšie), že budovanie metra po etapách Janíkov dvor - Bosákova a Bosákova - centrum bude rýchlejšie ako keby sa celý úsek metra Petržalka - centrum (aj s tunelom) staval naraz.
K článku "Po Starom moste budú autá jazdiť naďalej" len krátko:
To, že dodatočné financie na tento návrh zabezpečuje Ľubo Roman, dáva reálnosti celého návrhu asi takú vierohodnosť ako má lanovka na hrad Naviac nikde v článku som nevidel, že aj keby po moste jazdili autá, tak by jazdili po električkovej trati.
Ide teda skôr o reálny pokus ako vybudovať metro (postavenie aspoň prvej časti Bosákova - Janíkov dvor) a v prípade dostupných peňazí neskoršie dobudovanie tunela popod Dunaj, či iných úsekov. Takto sa rozloží budovanie na menšie a teda aj lacnejšie a ľahšie realizovateľné úseky. Dočasné využitie Starého mosta môže (ale nemusí) oddialiť budovanie tunela popod Dunaj. Aj v prípade oddialenia je možné (a podľa môjho názoru pravdepodobnejšie), že budovanie metra po etapách Janíkov dvor - Bosákova a Bosákova - centrum bude rýchlejšie ako keby sa celý úsek metra Petržalka - centrum (aj s tunelom) staval naraz.
K článku "Po Starom moste budú autá jazdiť naďalej" len krátko:
To, že dodatočné financie na tento návrh zabezpečuje Ľubo Roman, dáva reálnosti celého návrhu asi takú vierohodnosť ako má lanovka na hrad Naviac nikde v článku som nevidel, že aj keby po moste jazdili autá, tak by jazdili po električkovej trati.
papuca
potom, asi po 6 rokoch prisla zmena. nova pani starostka nepoznala frazicku „neda sa“. ked bolo treba, vybavila aj certa. aj na vlastne naklady casto zobrala auto a behala po uradoch a kade tade po slovensku a europe, az kym nevybavila aspon nieco. radnica sa znovu srekonstruovala, cesty lepsie opravili a spravila sa kampan, ktora malu obec trocha predstavila turistom. ludia, ktori boli zodpovedni za cistotu a udrzbu nemohli len tak postavat a uz za bieleho dna popijat. muselo sa makat a k sebe vyberala tych ludi, ktori nie len ze chceli zarobit, ale praca ich velmi bavila a aj ked nebolo prave na odmeny, ludia s nasadenim pracovali dalej.dnes, je tam pekne, relativne cisto a hlavne, zacali sa tam ubytovavat v zime liziari, v lete horali ;o) a co sa stalo, ludi a aj dedina na seba zacala trocha zarabat. dokonca mnohi zapadni turisti niekedy uprednostnia hotel v centre mesta… a o tom je zlepsovanie sluzieb…