Reply on: Jonny #40803:
Ano, 25Tr je klbova 24Tr.A tou najlepsou cestou by som si nebol taky isty. Ikarusy mas pravdu ze v ziadnom pripade, navyse ak sa nemylim, tak neboli homologovane, lebo nevyhoveli nasim normam, nie som si isty ci kvoli izolacnemu stavu alebo niecomu podobnemu, a vyrobca skonstatoval neodstranitelnu konstrukcnu chybu.
Existuju vsak aj ine dostupne vozidla - Solaris Trollino 12/15/18 (na vyvoji 18-ky sa tusim este pracuje), ktorych karoserie vyraba polsky Neoplan, a vyzbroj do nich osadza DPO-Inekon. A osobne si myslim, ze Trollino je daleko lepsia cesta, nez 24/25Tr, a nielen co sa ceny tyka.
Beus
Vozy 24Tr a 25Tr vznikli rovnako ako Sanosy - zabudovanim elektrickej vyzbroje (v Plzni, nie v Ostrove) do karoserie autobusu - konkretne Renault Agora, v nasich koncinach znameho pod krycim nazvom Karosa Citybus.
Pomenovat tento vyrobok 24Tr (25Tr) si mohla plzenska(!) Skodovka dovolit jedine vdaka zruseniu zavodu v Ostrove, a urobili tak preto, aby sa s tymto produktom dokazali uchytit na trhoch, na ktorych boli vozidla nesuce oznacenie Skoda *Tr uz davno zname svojou vysokou kvalitou a spolahlivostou. A prave tymito vlastnostami by som si u 24 a 25Tr nebol tak celkom isty.
K veku: Koncept 21Tr vznikol v pomerne nedavnej minulosti, na rozdiel od karoserie Renault Agora, ktora s kozmetickymi upravami vychadza zo zavodu Renault uz mozno aj vyse 15 rokov.
A 17Tr nie je prerobeny autobus, 17Tr/B831 je koncept, stavany rovnako pre trolejbus ako pre autobus, a nie je primarne ani jedno z nich.
V kazdom pripade, 21Tr a 22Tr maju niektore veci a vlastnosti dotiahnute priam k dokonalosti (napr. vysoko vyzdvihujem riesenie interieru, ale tiez vyzbroj), a je vecna skoda, ze sa tieto vozy prestali vyrabat. O 22Tr som presvedceny (moj osobny nazor) ze je to (po vacsine stranok) najdokonalejsi klbovy NP trolejbus snad v Europe, mozno aj dalej.