Takze predsa budeme mat o dalsiu supravu T6A5 viac? Uz som o tom davnejsie pocul, iba som nevedel ci to je pravda. Ale vyzera to tak, ze to nakoniec bude. Tak to som zvedavy na tie vozy... ?
1) Ja som zažil, a to v množstve väčšom než malom, K2, ktoré cúvali v kopci (pri Brestovka, pod stanicou), aj keď boli zaparkované a všetky ČB aj KB im fungovali.
2) To číslo generácie tiež platí len občas - myslím, že len T1-T5.
Mám pocit, že T7 vznikla pred T6, u kĺbových vozov to neplatí vôbec - K1, K2, KT4, KT8. Keď vyprodukovali anakondu, tak sa jej označenie oficiálne dešifrovalo ako KloubováTramvaj8nápravováDvousměrná(rozvor7,5m)2,5mširoká, takže tam tá osmička bola pokusom o nejakú Kryšpínizáciu označenia tramvají:-P.
Re #40603 fobust: No podľa mňa v nich žiadny rozdiel nie je. Akurát, že pôvodná T5 (žiadne A5 vtedy ešte nebolo:-P ) mala tyristorovú výzbroj TV2, budapeštianske obludy T5C5 sú stykačové, bo v Bp. sa to vždy tak robilo a to posledné - 8013 - to som ani netušil, že existuje.
A T6 vo všetkých podobách boli s výzbrojou TV3, akurát tuším T6C5 je TV14. A samozrejme pražský mačkopes T3.6 8600 je tiež TV14 ale to nie je riadna T6.
A mimochodom - v Žumperku sa už pracuje na "nových" bratislavských T6A5 7957 a 7958 (ex-ČKD 0030 a 0032). Budú mať výzbroj T3 ktorá sa vykuchá z modernizovanej pražskej anakondy.
no myslim ze o tom by sa dalo dost hadat, 1. ICK som si zakupil a nie je teda majetkom DPB, 2. ak si dobre pamatam tak ICK moze byt nositelom aj inych informacii ako len toho ci mas kupeny platny predplatny listok (mozes tam mat napriklad aj cestovne na SAD)...
Ja mam niekolko malych postrehov (otazok), ak mozem.
1) Preco su ludia taki lenivi na to, aby sa na zastavke pozreli, kedy im "to" ide a musia sa niekoho na to opytat?
2) Preco zvonia na tlacitko na znamenie, ked samotna zastavka na znamenie nie je?
3) Preco si deti v predskolskom veku stikaju listok, ked to maju zadarmo?
KT8 moze byt cokolvek, len to bude clankove s osmimi napravami. BEUS ti to pekne vypyisal. Mozes si lubovolne poskladat napr. jednosmernu 8-napravovu tramvaj s otocnymi capmi 6,7 metra a sirke skrine 2,5 metra: KT8A5. Jednoduche. ?
K brzdam: Emil: Pri 5km/h zatvaraju celuste (na T6 a novsich K2S kotuce) podla predpisov V skutocnosti (mali by sme brzdam strhnut premie ze porusuju predpisy) zatvaraju v momente straty ucinku elektrodynamickej brzdy, co sa lisi voz od voza (stav motorov, typ a nastavenie vyzbroje, a tak...) a typicky to byva 2-3km/h Vidim ze si clovek znaly, preto to neber ako mudrovanie, len ako doplnenie
Inac, uplne bez celusti (kotucov) som este jazdit nikoho nevidel (to by musel byt riadny samovrah), a bez jednej-dvoch celusti sa v pohode jazdit da - ked su dobre nastavene, zvycajne ti polovica kludovych brzd staci aj v kopci
Fobust: presne ako vravis - s takou prkotinou ako celust sa na poruchu nechodi, a jednoducho sa dojazdi bez nej, to je standardny postup - pokial voz v kopci zastavi, nie je problem (zazil som totiz uz K2, ktora mi po odbrzdeni jednej (!) CB (ostatne, aj KB, boli zavrete) zacala v kopci cuvat - to som hned siel donutra)
Vsevedko: Tak ked sa nechce Tebe, mozem to oznacenie rozobrat ja (dufam ze spravne, a asi to nebude uplne vsetko)
pismena A, B, C, D za cislom generacie (T5-T8):
A - jednosmerna skrina, vzdialenost otocnych capov 6.7m
B - jednosmerna skrina, vzdialenost otocnych capov 7.5m
C - obojsmerna skrina, 6.7m
D - obojsmerna skrina, 7.5m
cislo za pismenom - sirka skrine v decimetroch + 2 metre:
2 - 2.2m, 5 - 2.5m, 6 - 2.6m (ine som tusim nevidel)
Ostatne vie asi uz len Vsevedko, Bigmac a Fobust
Dik za objasnenie. Tak to by vyvetlovalo preco pred x rokmi na T6 v Raci casto po par zastavkach vybiehali vodici a preklapali to asi to zabudli preklopit na konecnej ?
ahojte. je mozne, aby spolu s pokutou zobral revizor aj elektricenku? To je drzost... Ak chce clovek si ist kupit elektricenku, nemoze, lebo ju nema a ma chodit na listky... aj takto si MHD zabezpecuje svoje prijmy. FUJ!!!
Hlavne to vysvetľovanie prestaňte komplikovať a vyťahovať detaily, lebo ešte začnem riešiť priamočinnosť a nepriamočinnosť tej-ktorej brzdy a chudák pôvodný dotazovateľ sa z toho zblázni:-P.
Hej, je to taký vzdialený predchodca T6A5 -lenže obojsmerný (stanovište vodiča je ale len jedno, preto tieto tramvaje v Bp. nikdy nejazdia sólo, zásadne vo dvojicich alebo trojiciach) a ešte to má takú zaujímavosť, že je to jediná sériovo vyrábaná predpolovodičová tramvaj ČKD od čias T1, ktorá nemá zrýchľovač ale klasickú poloautomatickú stykačovú výzbroj.
Niekedy Ti môžem vysvetliť, čo sa dá vyčítať z označenia tramvají ale teraz nemám čas ani sa mi nechce, bo je to chaotické a nesystematické:-P.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Vševedko
1) Ja som zažil, a to v množstve väčšom než malom, K2, ktoré cúvali v kopci (pri Brestovka, pod stanicou), aj keď boli zaparkované a všetky ČB aj KB im fungovali.
2) To číslo generácie tiež platí len občas - myslím, že len T1-T5.
Mám pocit, že T7 vznikla pred T6, u kĺbových vozov to neplatí vôbec - K1, K2, KT4, KT8. Keď vyprodukovali anakondu, tak sa jej označenie oficiálne dešifrovalo ako KloubováTramvaj8nápravováDvousměrná(rozvor7,5m)2,5mširoká, takže tam tá osmička bola pokusom o nejakú Kryšpínizáciu označenia tramvají:-P.
Re #40603 fobust: No podľa mňa v nich žiadny rozdiel nie je. Akurát, že pôvodná T5 (žiadne A5 vtedy ešte nebolo:-P ) mala tyristorovú výzbroj TV2, budapeštianske obludy T5C5 sú stykačové, bo v Bp. sa to vždy tak robilo a to posledné - 8013 - to som ani netušil, že existuje.
A T6 vo všetkých podobách boli s výzbrojou TV3, akurát tuším T6C5 je TV14. A samozrejme pražský mačkopes T3.6 8600 je tiež TV14 ale to nie je riadna T6.
A mimochodom - v Žumperku sa už pracuje na "nových" bratislavských T6A5 7957 a 7958 (ex-ČKD 0030 a 0032). Budú mať výzbroj T3 ktorá sa vykuchá z modernizovanej pražskej anakondy.