Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Vševedko #40611:

Takze predsa budeme mat o dalsiu supravu T6A5 viac? Uz som o tom davnejsie pocul, iba som nevedel ci to je pravda. Ale vyzera to tak, ze to nakoniec bude. Tak to som zvedavy na tie vozy... ?
Reply on: fobust #40605:
A robiť bude kto:-/? Až začneš pivo piť, tak dôjdi do knajpy, ja Ti to poviem a Ty to môžeš napísať:-P.
Reply on: Beus #40602:

1) Ja som zažil, a to v množstve väčšom než malom, K2, ktoré cúvali v kopci (pri Brestovka, pod stanicou), aj keď boli zaparkované a všetky ČB aj KB im fungovali.
2) To číslo generácie tiež platí len občas - myslím, že len T1-T5.
Mám pocit, že T7 vznikla pred T6, u kĺbových vozov to neplatí vôbec - K1, K2, KT4, KT8. Keď vyprodukovali anakondu, tak sa jej označenie oficiálne dešifrovalo ako KloubováTramvaj8nápravováDvousměrná(rozvor7,5m)2,5mširoká, takže tam tá osmička bola pokusom o nejakú Kryšpínizáciu označenia tramvají:-P.
Re #40603 fobust: No podľa mňa v nich žiadny rozdiel nie je. Akurát, že pôvodná T5 (žiadne A5 vtedy ešte nebolo:-P ) mala tyristorovú výzbroj TV2, budapeštianske obludy T5C5 sú stykačové, bo v Bp. sa to vždy tak robilo a to posledné - 8013 - to som ani netušil, že existuje.
A T6 vo všetkých podobách boli s výzbrojou TV3, akurát tuším T6C5 je TV14. A samozrejme pražský mačkopes T3.6 8600 je tiež TV14 ale to nie je riadna T6.

A mimochodom - v Žumperku sa už pracuje na "nových" bratislavských T6A5 7957 a 7958 (ex-ČKD 0030 a 0032). Budú mať výzbroj T3 ktorá sa vykuchá z modernizovanej pražskej anakondy.
Reply on: Andy #40608:
no myslim ze o tom by sa dalo dost hadat, 1. ICK som si zakupil a nie je teda majetkom DPB, 2. ak si dobre pamatam tak ICK moze byt nositelom aj inych informacii ako len toho ci mas kupeny platny predplatny listok (mozes tam mat napriklad aj cestovne na SAD)...
Reply on: Zdenko #40606:
ty mas ale problemy, to zas nemate co v skole preberat, tak tu musis taketo kraviny vypisovat
Reply on: Zdenko #40607:
Keď si pozrieš prepravný poriadok, jasne je tam napísané, že revízor MUSÍ odobrať neplatnú električenku... Tak si tu nevymýšľaj nezmysly.
Reply on: evulik #40599:
Pokial ja viem, mozne to v ziadnom pripade nie je. Taka vec sa stala uz aj mojmu spoluziakovi, riesili sme to na oddeleni pokut na Olejkarskej.
Ja mam niekolko malych postrehov (otazok), ak mozem.

1) Preco su ludia taki lenivi na to, aby sa na zastavke pozreli, kedy im "to" ide a musia sa niekoho na to opytat?
2) Preco zvonia na tlacitko na znamenie, ked samotna zastavka na znamenie nie je?
3) Preco si deti v predskolskom veku stikaju listok, ked to maju zadarmo?

Informovanost na "letakoch" DPB je the best!
?
Reply on: Vševedko #40597:

Tak o tej priamocinosti a nepriamocinnosti si rad precitam aj ja, tak kludne pis. ?
Reply on: Jonny #40595:

KT8 moze byt cokolvek, len to bude clankove s osmimi napravami. BEUS ti to pekne vypyisal. Mozes si lubovolne poskladat napr. jednosmernu 8-napravovu tramvaj s otocnymi capmi 6,7 metra a sirke skrine 2,5 metra: KT8A5. Jednoduche. ?
Reply on: Vševedko #40596:

Povodna T5A5 (1973):
http://villamos.budapest.hu/nza/tatra-pcc/prag8000.jpg

Seriova T5C5:
http://villamos.budapest.hu/nza/tatra-pcc/8011.jpg

T5A5 (1981)
http://villamos.budapest.hu/nza/tatra-pcc/t5a5-8013.jpg

Ozaj, ty to urcite budes vediet. V com je rozdiel medzi T5 a T6?
K brzdam: Emil: Pri 5km/h zatvaraju celuste (na T6 a novsich K2S kotuce) podla predpisov 🙂 V skutocnosti (mali by sme brzdam strhnut premie ze porusuju predpisy) 😉 zatvaraju v momente straty ucinku elektrodynamickej brzdy, co sa lisi voz od voza (stav motorov, typ a nastavenie vyzbroje, a tak...) a typicky to byva 2-3km/h 🙂 Vidim ze si clovek znaly, preto to neber ako mudrovanie, len ako doplnenie 🙂
Inac, uplne bez celusti (kotucov) som este jazdit nikoho nevidel (to by musel byt riadny samovrah), a bez jednej-dvoch celusti sa v pohode jazdit da - ked su dobre nastavene, zvycajne ti polovica kludovych brzd staci aj v kopci 🙂

Fobust: presne ako vravis - s takou prkotinou ako celust sa na poruchu nechodi, a jednoducho sa dojazdi bez nej, to je standardny postup - pokial voz v kopci zastavi, nie je problem 🙂 (zazil som totiz uz K2, ktora mi po odbrzdeni jednej (!) CB (ostatne, aj KB, boli zavrete) zacala v kopci cuvat - to som hned siel donutra) 🙂

Vsevedko: Tak ked sa nechce Tebe, mozem to oznacenie rozobrat ja (dufam ze spravne, a asi to nebude uplne vsetko) 🙂
pismena A, B, C, D za cislom generacie (T5-T8):
A - jednosmerna skrina, vzdialenost otocnych capov 6.7m
B - jednosmerna skrina, vzdialenost otocnych capov 7.5m
C - obojsmerna skrina, 6.7m
D - obojsmerna skrina, 7.5m
cislo za pismenom - sirka skrine v decimetroch + 2 metre:
2 - 2.2m, 5 - 2.5m, 6 - 2.6m (ine som tusim nevidel)
Ostatne vie asi uz len Vsevedko, Bigmac a Fobust 🙂
Reply on: fobust #40592:
Dik za objasnenie. Tak to by vyvetlovalo preco pred x rokmi na T6 v Raci casto po par zastavkach vybiehali vodici a preklapali to asi to zabudli preklopit na konecnej ?
Reply on: evulik #40599:
Nie MHD, ale revízor ?
ahojte. je mozne, aby spolu s pokutou zobral revizor aj elektricenku? To je drzost... Ak chce clovek si ist kupit elektricenku, nemoze, lebo ju nema a ma chodit na listky... aj takto si MHD zabezpecuje svoje prijmy. FUJ!!!
Reply on: Jonny #40595:
Nie, kabína vodiča je len na jednej strane (viď moja predchádzajúca odpoveď).
Reply on: fobust #40592:
Hlavne to vysvetľovanie prestaňte komplikovať a vyťahovať detaily, lebo ešte začnem riešiť priamočinnosť a nepriamočinnosť tej-ktorej brzdy a chudák pôvodný dotazovateľ sa z toho zblázni:-P.
Reply on: fobust #40593:
Čo nazývaš "pôvodnou T5"?
Reply on: fobust #40593:
ked vravíš, že bola obojsmerná, to bola ako KT8?
Reply on: Jonny #40591:
Hej, je to taký vzdialený predchodca T6A5 -lenže obojsmerný (stanovište vodiča je ale len jedno, preto tieto tramvaje v Bp. nikdy nejazdia sólo, zásadne vo dvojicich alebo trojiciach) a ešte to má takú zaujímavosť, že je to jediná sériovo vyrábaná predpolovodičová tramvaj ČKD od čias T1, ktorá nemá zrýchľovač ale klasickú poloautomatickú stykačovú výzbroj.
Niekedy Ti môžem vysvetliť, čo sa dá vyčítať z označenia tramvají ale teraz nemám čas ani sa mi nechce, bo je to chaotické a nesystematické:-P.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.