Pockaj, teraz nedavno (2005) som cital v akomsi periodiku, ze vedie region Praha so 115% vykonnosti EU... Bud to boli stare informacie, alebo tu nieco nesedi.
Bratislavský kraj má 120%, čiže čisto Bratislava ako mesto môže mať aj okolo 140 - 150%. To sa uvidí až keď sa z Bratislavy stane VÚC. Prešovský kraj má 40%.
Ak Praha má 162% som si istý, že sa nájde región v ČR so 60% - 70%.
Regionálne rozdiely sú vytýkané aj ČR aj keď u nás je tento problém vypuklejší.
Hádam vám na východe Valeo a Ford pomôže ?
Jo, ibaze Cesi nemaju taku velku disproporciu medzi vykonom hlavneho mesta a najchudobnejsich oblasti, ako Slovaci. Bratislava bude stat v state s vykonnostou 100-110% EU a vychod ostane medzi top ten najchudobnejsich regionov Europy. No nic sa neda robit. Hlasujeme nohami.
Re Bigamc: Ad daň z MHD, neplatenie dane z dane.
Je však veľmi dôležité aby DPB ostal platcom DPH. Keďže pri nákupe zariadení a samozrejme aj vozidiel si môže uplatniť vrátenie DPH. (zákon presne určuje o aké zariadenia ide, pýtal som sa jednej účtovníčky a autobusy, trolejbusy a električky tam určite patria)
Ak teda DPB kúpi nové električky pre Petržalku v hodnote 2mld. Sk vráti sa mu 380mil., ktoré môže následne použiť na nákup napríklad busov.
Avšak je tu jeden zádrhel, s ktorým mi možno pomôžete. Pri nákupe vozov a zariadení je DPB prvoplatcom DPH? Lebo ak áno, potom si vrátenie DPH uplatniť nemôže.
Ešte si neodpustím:
Dnes podporil aj prezident SR aby sa Bratislava stala samostatným krajom. Takže neustála snaha o žmýkanie Bratislavy pre nadmerný prospech iných obcí a regiónov na úkor samotnej Bratislavy spôsobil jediné čoho som sa bál a to prílišnú izoláciu. Na Slovenskom územnom usporiadaní sa mi lúbilo, že Bratislava je v rámci väčšieho celku, je zapojená v regióne a tak aj keď je hlavným mestom nie je na vyššej úrovni ako iné krajské mestá. Ak sa Bratislava stane samostatným krajom v budúcnosti tento krok môže vyústiť aj k úplnej izolácii v rámci republiky tak ako to vidíme u našich susedov, keď hlavné mesto nezaujíma čo sa deje za jeho hranicami a jedná sa v podstate mestský štát v štáte. Bohužial prázdna mestská pokladnica a potreba rozvoja cestnej infraštruktúry, MHD a inách oblastí spôsobuje to, že mesto musí hľadať akýkoľvek spôsob naplnenia pokladnice. Osamostatnenie Bratislavy na VÚC zvýši príjmy o cca viac ako 1mld. o je v súčasnosti viac ako 1/6 príjmov mesta.
EMTest je jeden veľký šmejd.. U nás v škole asi radšej ani žiadne tankomaty nedali. Ale máme tam také zariadenie na predlžovanie platnosti kariet EMTest, ktoré má dotykový displej a keď na tom displeji niečo chceš stlačiť, tak dobre že na to nemusíš ísť kladivom..
Ja som v zahranici skusal pchat eura do automatov v Rakusku a Nemecku, vzdy bez problemov.
SK peniaze som daval len do tankomatu na EU(az na druhy krat zozral uplne novu dvadsatkorunu) ale ten vraj byva casto pokazeny. Mozno je to tym ze to vyrobil EMtest ?
Viem, co si chcel naznacit, ale to vsetko sa da tou teoriou grafov vypocitat akurat cim viac sa ma algoritmus blizit realite, tym bude zlozitejsi. Ale da sa to.
#40529 Amos Keynes: tak to sme sa nepochopili, pardon. Citacky bankoviek samozrejme ano
Papyr:Chcel som tým naznačiť,že nerozhoduje len minimálny počet a vzdialenosť peších presunov.Keď idem tramvajou na DeFlorenc tak tiež idem radšej hneď na Těšnov ak vidím že nejde 8 alebo 24.
Ja som nehovoril o viactarifných automatoch ale o čítačkách na bankovky. Tie v Prešove nemáte, či sa mýlim? Veď aj v Bratislave nájdeš viactarifné automaty v Čunove, Vajnoroch, či ZB.
Ale jasne, všade naokolo to funguje len na malom Slovensku by to nemalo, skôr si myslím, že to je niekoho záujem tá nečinnosť a špekulácie na všetkých urovniach. Ktovie, možno dakdo o chvíľu vyhlási, že v BA nie je možné namontovať výtahy pre vozičkarov do podchodov, ale nie preto, že nie su financie, ale preto a teraz dáky "inteligentný" dôvod napr. že v BA inakšie fúka ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ?
Na Nivách je dopravná značka Zákaz zastavenia s dodatkovou tabuľkou "Okrem DPMB a.s." Takže NIELEN niektorí návštevníci týchto stránok nevedia, ako sa Dopravný podnik v BA nazýva...
Neviem či tie "čitacky bankoviek su prilis drahe a nespolahlive", ale v Taliansku po staniciach mali skrinkové úschovne batožín, kde sme dávali v tom čase talianske líry. Ako je všeobecne známe, Taliani majú neúctu k bankovkám, boli skrkvané a dočarbané, ale aj tak ich zariadenie zobralo. Stalo sa, že niekedy ich aj trikrát vrátilo späť, vyrovanali sa a pustili sa tam opäť. Také poničené bankovky nižších hodnôt u nás nevidieť.
Doplnkovy predaj CL u vodica nebude zdrziavat vobec. Staci listok u vodica urobit schvalne o dve-tri koruny drahsi a ludi tym prinutis skusit si kupit najprv listok v automate alebo v stanku. Vid skusenosti z Presova alebo Prahy.
WOLE! Siet nocnej MHD je iny graf ako siet dennej MHD A ani Laurovu si nemusel brat za priklad - v noci napriklad nebudem cakat do 4.45 na prvy autobus z Kajetanky, ale dojdem si na Drinopol na 57-ku, aj ked je to daleko a do kopca
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Papyr