Mala poznamka k ankete - podla mna je troska zle postavena - vzdialenost by nemala byt jedinym, a uz vobec nie rozhodujucim kriteriom pri zastavkach - pozrime sa napr. na Trnavske, ci Racianske myto, kde su nastupistia dost daleko od seba (mozno dokonca dalej ako Chlumeckeho - Astronomicka), ale pritom snad kazdemu pripada logicke, ze sa vsetky volaju rovnako Tym podstatnym kriteriom by mali byt miestne pomery, a logicka prislusnost nastupista k bodu, podla ktoreho je nazvana zastavka
hefec
Totiž išiel som z Dubnice do BA, a idem si tak v Dubnici na stanicu a čo nevidím - stojaci nákladný vlak na jednej strane nástupišťa a nejaký rýchlik, čo tam nemá čo stáť, na druhej. A idem si kúpiť lístok a bieda preveliká - vraj v Trenčianskej Teplej padla trolej a tak sa stojí (v oboch smeroch). Nebudem to naťahovať - celkový čas zdržania vyše dvoch hodín, v mojom prípade našťastie len ? 80 minút. A keď som si dovolil byť v Bratislave taký drzý a pýtať si vrátenie časti cestovného, bolo mi povedané: "Všetky náhrady boli zrušené", po otázke, ako to teda vlastne s tým vracaním chodí, povedali, že nič, "..., šetria."
Pritom (neviem, či si to nepredstavujem príliš jednoducho - nikdy som železničné pomery neštudoval) ale železničiarom úplne chýba istá invencia a snaha niečo s meškaním podniknúť - keby som ja o tom rozhodoval, zrejme by nebol problém uvoľniť aspoň jeden smer na prejazd, zobrať posunovací dieselák (alebo aj neposunovací, ale neviem či tam taký majú) z Teplej, zapriahnuť zaň rýchlik do Nového Mesta stojaci v Dubnici (R do BA idúci pol hodiny po ňom bol odstavený v Ilave), nejako hoc aj pomaly ho pretiahnuť do Teplej, prehlásiť ho za rýchlik do BA a poslať ho tam - meškanie by bolo takmer nulové aspoň pre cestujúcich od Teplej ďalej...
Alebo ešte k tomu v Dubnici nejak poskladať nejaký šerbel zo stojacich dvoch rýchlikov a osobáku, dotiahnuť to do Teplej a nejako to odtiaľ poslať... To by ale museli páni modrogumníci pracne zbierať vagóny kade tade, nikdy sa to tak nerobilo, bolo by to bárs zložité na organizáciu, a načo to vôbec, veď nejaký prašivý cestujúci nás nezaujíma...
Keby ŽS nerobila "výkony vo verejnom záujme", už dávno by asi osobná doprava zanikla..