No jedine co ti viem povedat ako laik je, ze to roztocenie motora naprazdno je v skutocnosti sklz.. A aby to bolo uplne lopatisticke, tak kolesa sa tocia rychlejsie ako ide elektricka ?
Dakujem tym, co zhruba odpovedali na "zvedave" otazky.
Konkretne ako funguje rozbeh elin a trolejbusov, ake su pritlaky zberacov na trolej, preco niekedy stava sa po pri elinach,ze sa nerozbehne hned, ale je pocut iba roztocenie motora naprazdno.
Nemam cas konkretizovat otazky, ktore by ma zaujimali. Idem na 6h do roboty do RD BA hlavne. V depe net nemame a mame robotu elekt.strednej ES ozivujeme masinu so 4 motormi na kazdej osi, s 2 chladiacimi ventilarormi TM /trakcne motory/ , strecha 2 zberace + odporniky + 4 motory chladenia odpornikov atd. Samozrejme kazde hnacie vozidlo to ma trosku inac v strojovni aj v systeme.
Ak by mal niekto zaujem tak nech sa paci.
Vsetko OK Ti , co dnes pracuju. Hura konecne sa mozno dockame aj fajrontu do 17hod. ? ? ? ?
ELEKTROMECHANIK: ad1: DPB nie je statny podnik, aj ked by sa to podla toho bordelu, co tu vladne mohlo zdat. Mozno aj narodny! Napr.: CO VYDRZI CESTUJUCI, CO VYDRZI VOZIDLO?, narodny podnik, Olejkarska 1, 814 52 BRATISLAVA 1. Pekny nazov by to mohol byt, nie? Ad2: konkretizuj otazky do podrobna, dostanes konkretne odpovede.
BMko: Ty si myslis, ze sa z nedostatku inej cinnosti ucim servisne intervaly a technologicke predpisy vyrobcu naspamät? Vyhladat ich viem, ale urcite nie v hlave co sluzi ako zatka protidazdova, aby do krku nezatekala zrazkova voda. Dalsia vec: ovplyvnuje to (malo by) vela veci. Napr: typ vozidla, pocet stykacov v trakcnom obvode, sposob regulacie, druh kludovej brzdy, atd...
Sklamem ta zabezpecovacie zariadenie je vlastne bdelak, u nas vravene mrtvola alebo mrtvy muz. Maju ho len urcite typy elektriciek. Co sa tyka dverneho mechanizmu, je ich viac druhov. Stare klasicke znacku neviem povedat, potom su nove mikroprocesorove IGE. Vsetky dvere su ovladane dialkovo z panela vodica, tlacidlom uvolnenia alebo otvorenia dveri, deto aj zatvaranie dveri. najlepsie je to ukazat na zivo
no presne kilometraze neviem ale na elektrickach sa robi kazdodenna revizna kontrola (motorove skupiny, zberace, spriahadla, karoseria...). strucna kontrola + upratovanie vozidla /zametanie. (cca cas 5 - 6 minut). Potom sa raz za cca 2 mesiace robi KPcka, kde sa kontroluju podrobnejsie casti vozidiel + velke upratovanie(ta trva asi 2 hodiny).
Po 120000 km sa by sa mala robit SP (stredna prehliadka), to je kontrola, ktora sa robi uz v ustrednych dielnach a je to tazka udrzba. ta zvykne trvat mesiac - dve
Po 2 SPckach nasleduje VP (velka prehliadka), to je kompletna kontrola elektricky do sroubu a dratiku. Niekedy trva aj 3-4 mesiace.
Este sa zvyknu robit tkz. CO-cky, ale tie sa robia dost dlho a ake kriteria su na nu, to presne neviem, mozno by to vedel BigMac, K2YU alebo Quekaman.
Motory:
-Autobusy majú vždy jeden vzadu okrem Ik280 a 283 ktoré majú motor pred druhou nápravou.
-Električky majú 1 motor na každú os.
-Trombelusy majú 1 motor (14Tr a 21Tr) a 2 motory (15Tr)
Električky:
Hádam ti odpovie BM, alebo niekto znalý
Zabezpečovacie zariadenie:
Kde žiješ, v BA na MHD nič také nie je
Jo... ostatné otázky skús formulovať trošku presnejšie.
PROSIM LUDI, KTORI VOZIEVAJU LINKY ALEBO DEPAROV : ELEKTRICKY, AUTOBUSY, TROLEJBUSY Z COHO SA TO CELE SKLADA?
ELEKTRICKA MA KOLKO MOTOROV, A OSTATNE VECI NA POHYB? TROLEJBUS? AUTOBUS?
CO SA VYKONAVA , AKE UDRZBY NA LINKACH MHD, A PO KOLKYCH KILOMETROV IDE DO TZV. NULKY, REVIZIE A VELKEJ REVIZIE-REDUKOVANEJ.
ZAUJIMA MA TO!
JA PRACUJEM NA ZELEZNICI A ASPON POROVNAME 2 ZATIAL STATNE PODNIKY NAVZAJOM.
DAKUJEM ZA OCHOTU AJ ZA NEOCHOTU TZV. ODPIS!
SAMOZREJME AKO JE SPREVODOVANY KOKPIT S DVERAMI A CELKOVO , KED JE SPOJ POROZOBERANY SKORO NA SUCIASTKY? PREVODY? VZ-ZABEZPECOVACIE ZARIADENIE?
ESTE RAZ VDAKA AK NIEKTO ODPISE! ? ? ? ? ? ? ? ?
Tak potom by bolo dobre keby sa vodici vzburili (lebo dpb ich vystavuje nebezpeciu ze ohrozuju cestujucich) a prost nechali dpb krachnut. Potom by nasledovalo to ako si hovoril ty, verejna sutaz, pomer kvalita/cena a ideme...
Lubos