Bigmac: Tak poďme pekne po poriadku:
V #32497 sa ma pýtaš, čím si ma urazil a čímže vynadal. Tak si zalistuj v KE diskusii, kde v jednom z Tvojich prvých príspevkov sa nachádza reakcia na mňa: "to si skutocne tak sprosty, alebo to len hras?... ...kto ti tlaci do hlavy taketo ****viny?..." Myslím, že tento krátky výsek pre obraz úplne postačí. A aby som bol úplný, celá zvada spočívala len v tom, že sa Ti nepáčilo mnou použité pomenovanie "prúdový zberač", čo sa používa v ktorejkoľvek odbornej publikácii. Celé to bolo len o tom, že si na mňa išiel s protiotázkou za účelom nachytania, koľko má KT8 zberačov, no ja som ti so žmurkajúcim smajlíkom na konci odpovedal namiesto "Tvojich" 8 nápravových uhlíkov, "mojimi" 64 uhlíkmi komutátorov a odvtedy už čítam len reakcie ako od uzlíka nervov... Ja to všetko beriem úplne v pohode a necítim ani štipku nejakej urážky alebo potrebu za každú cenu odpovedať ironicky či osočujúco. To je všetko, čo Ti na to poviem a viac to rozoberať už nebudem.
V #32501 ospravedlňuješ svoje ironické poznámky a osočovanie nepresvedčením rozumnými argumentami, čo je zaujímavý poznatok...
Pokiaľ neustále dookola tvrdím, že po zapnutí reverzu z nuly vpred sa s vozidlom nič nedeje a za týmto účelom si to vysledujem aj v teréne, tak asi nemám dôvod si vymýšľať. Ale chápem, raz som si z Teba urobil "dobrý deň" a odvtedy mi neveríš - OK, taký argument beriem. Na druhej strane som nikde netvrdil, že je to dobré a že sa to môže alebo má používať, rovnako ako s určitosťou netvrdím, že sa 100%-ne jedná o zmenenú schému zapojenia. Ak by som už silou-mocou chcel, aby všetko zapadalo podľa "mojich poloprávd", asi by som tu potom nestranne neuviedol vyjadrenie vedúcej výpravy o zákaze prepínania reverzu. Ja mám tiež len záujem zistiť, v čom to je, že väčšina košických T3 (a všetky košické T3 do jednej, ktoré som si v posledných dňoch vysledoval) má po vypnutí a zapnutí reverzu úplne plynulý pokles prípravy do nuly a z nuly do 200A. A ak na všetkých týchto sledovaných vozidlách pri rýchlosti 60 km/h fungovala príprava normálne do 200A, tak predpokladám, že aj výzbroj bude v poriadku.
V #32505 Ti do zhrnutia dopĺňam Jenkiho príspevok #32469, kde uviedol 3 možné a jednoduché varianty úprav. V príspevku #32487 dokonca uvádza informáciu o rôznych úpravách a úvahách úprav ZR a PM v DPMK. Ak si opomenul tieto nezanedbateľné informácie, ide z Tvojej strany o zaujatosť.
V #32506 si Ťa dovolím opraviť, že som nikde neuviedol, aby sa vypínaním reverzu niekto hrdil, tobôž, že by to malo byť dobré a prospešné. Opäť je to zavádzanie a zaujatosť. Pre úplnosť uvediem, že celá táto "reverzná" diskusia sa začala príspevkom #32267, kde S499.1023 uviedol, že rýchlosťou 80 km/h sa dá ísť jedine so zmenou prevodu, na čo som v #32316 reagoval, že to s vypínaním reverzu ide. Uvádzam to len preto, ak by sa vyskytol pokus zavesiť mi na krk, že sa tým chcem chváliť alebo byť nejako z tohto titulu zaujímavý.
K #32509 len toľko, že most naprojektoval nejaký taktiežprojektant, ktorý mal asi nazvyš veľa oblúkov a okrem perešského mosta máme aj ludvikovský most, kde je polomer oblúka ešte ako-tak znesiteľný (R od 318 do 329m). V prípade oblúkov perešského mosta je polomer jednotlivých oblúkov 46, 48, 50 a 52m, naviac so stúpaním, na použitej vignolovej koľajnici S49 a napokon s prídržnicami v tvare "L". Vykošľajovanie ovplyvňujú rôzne ďalšie faktory ako opotrebenie koľajnice, sklon trate v oblúku a rozchod. V piatok som tadiaľ prechádzal v T3, ktorá mala v oblúkoch s R=50 a 52m rýchlosťou 25 km/h, takže horná hranica je podstatne vyššia, ale bežne sa tadiaľ jazdí medzi 15-20 km/h.
Re #32510, hokna je práca, nie krčma.
V #32497 sa ma pýtaš, čím si ma urazil a čímže vynadal. Tak si zalistuj v KE diskusii, kde v jednom z Tvojich prvých príspevkov sa nachádza reakcia na mňa: "to si skutocne tak sprosty, alebo to len hras?... ...kto ti tlaci do hlavy taketo ****viny?..." Myslím, že tento krátky výsek pre obraz úplne postačí. A aby som bol úplný, celá zvada spočívala len v tom, že sa Ti nepáčilo mnou použité pomenovanie "prúdový zberač", čo sa používa v ktorejkoľvek odbornej publikácii. Celé to bolo len o tom, že si na mňa išiel s protiotázkou za účelom nachytania, koľko má KT8 zberačov, no ja som ti so žmurkajúcim smajlíkom na konci odpovedal namiesto "Tvojich" 8 nápravových uhlíkov, "mojimi" 64 uhlíkmi komutátorov a odvtedy už čítam len reakcie ako od uzlíka nervov... Ja to všetko beriem úplne v pohode a necítim ani štipku nejakej urážky alebo potrebu za každú cenu odpovedať ironicky či osočujúco. To je všetko, čo Ti na to poviem a viac to rozoberať už nebudem.
V #32501 ospravedlňuješ svoje ironické poznámky a osočovanie nepresvedčením rozumnými argumentami, čo je zaujímavý poznatok...
Pokiaľ neustále dookola tvrdím, že po zapnutí reverzu z nuly vpred sa s vozidlom nič nedeje a za týmto účelom si to vysledujem aj v teréne, tak asi nemám dôvod si vymýšľať. Ale chápem, raz som si z Teba urobil "dobrý deň" a odvtedy mi neveríš - OK, taký argument beriem. Na druhej strane som nikde netvrdil, že je to dobré a že sa to môže alebo má používať, rovnako ako s určitosťou netvrdím, že sa 100%-ne jedná o zmenenú schému zapojenia. Ak by som už silou-mocou chcel, aby všetko zapadalo podľa "mojich poloprávd", asi by som tu potom nestranne neuviedol vyjadrenie vedúcej výpravy o zákaze prepínania reverzu. Ja mám tiež len záujem zistiť, v čom to je, že väčšina košických T3 (a všetky košické T3 do jednej, ktoré som si v posledných dňoch vysledoval) má po vypnutí a zapnutí reverzu úplne plynulý pokles prípravy do nuly a z nuly do 200A. A ak na všetkých týchto sledovaných vozidlách pri rýchlosti 60 km/h fungovala príprava normálne do 200A, tak predpokladám, že aj výzbroj bude v poriadku.
V #32505 Ti do zhrnutia dopĺňam Jenkiho príspevok #32469, kde uviedol 3 možné a jednoduché varianty úprav. V príspevku #32487 dokonca uvádza informáciu o rôznych úpravách a úvahách úprav ZR a PM v DPMK. Ak si opomenul tieto nezanedbateľné informácie, ide z Tvojej strany o zaujatosť.
V #32506 si Ťa dovolím opraviť, že som nikde neuviedol, aby sa vypínaním reverzu niekto hrdil, tobôž, že by to malo byť dobré a prospešné. Opäť je to zavádzanie a zaujatosť. Pre úplnosť uvediem, že celá táto "reverzná" diskusia sa začala príspevkom #32267, kde S499.1023 uviedol, že rýchlosťou 80 km/h sa dá ísť jedine so zmenou prevodu, na čo som v #32316 reagoval, že to s vypínaním reverzu ide. Uvádzam to len preto, ak by sa vyskytol pokus zavesiť mi na krk, že sa tým chcem chváliť alebo byť nejako z tohto titulu zaujímavý.
K #32509 len toľko, že most naprojektoval nejaký taktiežprojektant, ktorý mal asi nazvyš veľa oblúkov a okrem perešského mosta máme aj ludvikovský most, kde je polomer oblúka ešte ako-tak znesiteľný (R od 318 do 329m). V prípade oblúkov perešského mosta je polomer jednotlivých oblúkov 46, 48, 50 a 52m, naviac so stúpaním, na použitej vignolovej koľajnici S49 a napokon s prídržnicami v tvare "L". Vykošľajovanie ovplyvňujú rôzne ďalšie faktory ako opotrebenie koľajnice, sklon trate v oblúku a rozchod. V piatok som tadiaľ prechádzal v T3, ktorá mala v oblúkoch s R=50 a 52m rýchlosťou 25 km/h, takže horná hranica je podstatne vyššia, ale bežne sa tadiaľ jazdí medzi 15-20 km/h.
Re #32510, hokna je práca, nie krčma.
bigmac