Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
sarko: pre mna, za mna to studuj aj na kupalisku alebo v Krytej plavarni. nechce sa mi to tu listovat, ale kdesi tu sam pises, ze:"niektore vozy maju aj 360A pripravu"... to potom nie je prudovy naraz z 0 na 360A? vyvediem ta z omylu:
to nie je priprava, ale skrat. potom sa nestazujte, ze mate ukrutene kardany, vymlatene prevodovky, hrkajuce podvozky a ine neduhy, o stave silovej elektriky uz radsej pomlcim.
Reply on: tr3mp #32255:
Prudko inteligentny prispevok. Plny suhlas. Mnohi si mylia pojem metro a pojem rychlost.
Reply on: BMko #32389:
Písal som väčšinou (nie iba) starí vodiči. 😉
Reply on: bigmac #32431:
To je akože domáca úloha? ?
Ja sa pýtam - ak po zapnutí reverzu nabieha príprava úplne plynule a postupne ako pri bežnej jazde, aj vtedy dochádza k prúdovému nárazu? Ako to, že necítiť žiadne trhnutie alebo nalepenie palca? Prečo sa nikde nič neprejaví, keď len pri jednej jazde do a z rýchlodráhy si vodič, ktorý tak robí, prepína reverz cca 5 až 10 krát, čo za deň na jednom voze môže byť takmer 100 krát?
Jaky vyznam ma davat ty tri minuty cesty mezi zastavkami Vajnorska a Zlate Piesky do 2. pasma? To uz to nemohlo zustat az po konecnou? Kdyz jedu, coby obyvatel a pracujici v 1. pasmu, denne s detmi na Zlate piesky, je to zbytecnych 8 10-minutovych jizdenek. Radeji bych to dosel pesky, ale v te prumyslove zone to ani poradne nejde.
Reply on: rezny #32430:
Máme 21TrAC, nie 21TrACI, premáva normálne u nás, momentálne má takú nie moc veľkú poruchu. No a predávať sa do iného mesta asi nebude, aj keď to nie je vylúčené. No a čo sa týka 24Tr, tak to sa zatiaľ nevie. Ale ak sa budú kupovať nové trolejbusy, tak takmer určite to budú 24Tr/25Tr.
sarko multiotazka:
z akeho materialu su lamely (ked chces odporove clanky) zrychlovaca?
aky je princip elektrodynamickej odporovej brzdy?
co to je prudovy naraz?
co to je elektricky obluk, aka je jeho teplota a ake su jeho skodlive ucinky?
co to pises? alebo uz dpmk dostal tu vynimku od fyzikalneho ustavu sav na zakon zachovania energie?
co takto zopakovat si zaklady elektrotechniky?
dobrý den je mi 13 let a chtěl bych se zeptat jak to vypadá s tou 21traci???jinak škoda ostrov skrachovala a trolejbusy se budou vyrábět v Plzni!!!už jsou prototypy 24tr a 25 tr odvozené od karoséríí autobusů krátký citibus a dlouhý citybus prosím napište jak to vypada!!!díky moc ? ?
Sarko:No,ja nemám síl ďalej reagovať.Uzatvorme to teda tým,že vypínanie reverzu je OK,električkám prospieva a pribrzďovanie na hodnotu 360A je úplne normálne,akurát výrobca to zabudol uviesť.
Reply on: S499.1023 #32423:
A ešte k tomu brzdeniu, čo som prehliadol. Zapnutie reverzu je otázkou sekundy, avšak na rýchlodráhe sa aj tak jazdí v priemere 60-kou, takže ak niečo náhle vojde do trate, reverz-nereverz, aj tak to na krátku vzdialenosť nie je možné ubrzdiť. Naviac od zastávky OC Optima je cca 10 km trate mimo všetkého a "nezetkové" spoje majú na tomto mieste medzizastávkovú vzdialenosť cca 8 km.
S499.1023: Tá T3, ktorá podľa Teba EŠTE nie je zničená, už 15 rokov jazdí na železiarenských linkách a vodič si ju pravidelne "reverzuje"... Čo sa týka životnosti KE električiek, údržba oproti minulosti pokročila míľovým krokom, problém skorého vyraďovania vozidiel spočíva v niečom inom. Keď máš k dispozícii 3x viac električiek (samozrejme všetko pojazdné), než ako je dlhodobo reálna potreba, asi by Ti ako kompetentnej osobe nebolo po vôli za vysoké náklady udržiavať cca 66% parku. Toto máš ešte sťažené faktom, že nevieš ako sa vyvinie situácia do budúcnosti, napr. sa rozhodne o totálnej reorganizácii a budeš potrebovať výrazne zvýšiť výpravu. No a babo mudra budz, babo radz..
Reply on: tr3mp #32425:
Ano, byva to vyskratovane... preco presne, neviem, ale zrejme kvoli tomu, ze tie useky, kam sa nema dat dostat, byvaju (samozrejme) vypnute, ale ak by nahodou nejakeho truhlika na energo napadlo to zapnut, tak aby vsetky elektrony odisli okamzite z troleja prec, a vyrazilo to meniaren, skor nez by sa usmazil niekto, kto by sa toho troleja eventualne mohol vtedy chytat (pripadne autobager o trolej zavadit) 🙂
Jedna laická otázka: Prečo býva pri výlukách na konci prevádzkovanej električkovej trate spojený trolej s koľajnicou (aspoň to tak vyzerá, že je to koľajnica)? Prečo je funkcionalita tohto riešenia realizovaná práve takto?
Vladimírom a ďalšími.A ja Ti aj poviem prečo.Pretože každý z menovaných svoju "premúdrelosť" prejavuje tam,kde si je istý a nekafre do vecí,ktorým rozumie asi tak ako pán Proxxkotovič železnici.Vladimír ma nepoučuje o schéme T3 ani o stavbe vrchného vedenia a ja mu zase netvrdím,že linkové vedenie v Prešove treba spraviť úplne inak než navrhuje on.
32411 Sarko:Aký asi stykač by mal podľa Teba strieľať pri zapnutí reverzu vo výbehu?Jediný stykač na električke,ktorý má nadprúdovú ochranu,je linkový a ten je u TR37 vo výbehu a v brzde akosi rozopnutý.Že bola dotyčná T3 krátko po VP je asi jediný dôvod prečo EŠTE nebola zničená.Pri takejto technike jazdy sa niet čo diviť,aká je životnosť KE električky.A ešte by ma zaujímalo aj ako by ten vodič brzdil,keby potreboval práve vtedy...Skús v tej príručke,z ktorej si nám citátoroval teóriu o prúde prípravy pohľadať kapitolu "Jazda s prepínačom smeru v neutrálnej polohe"... J:Po prvé,ja nie som Ámos ani ním nemienim byť,po druhé,poradiť môžem niekomu,kto prejaví neistotu a nie niekomu,kto suverénne zahlási "Toto je jediná pravda".Je zaujímavé,že ešte nikdy sme si tu nenadávali s Beusom,BMkom,tr3mpom,Spectrem,Colorom,d3kom,Papyrom,
beus: mas pravdu, vypinanim a naslednym zapinanim reverzu pri vyssich rychlostiach ziskas jedine:
napalis palce a velmi vydatne vytavis lamely jednotlivych clankov. zatial stale plati zakon zachovania energie, ale mozno si dpmk vo fyzikalnom ustave sav poziadal o vynimku... a potom preco maju vozy take ako maju. blahozelam im k sqelym vykonom. asi nema kto chlapcov poucit o cenach nahradnych dielov...
Reply on: Beus #32418:
Tiež verím, že nám tu niekto vysvetlí, prečo pri vypnutí/zapnutí reverzu bratislavské vozy strieľajú, pečú, lepia, brzdia (čeľusťami?) a košické idú v pohodičke. Dúfam, že ten reverz neprepínate vzad... ?
Reply on: Bmko #32417:
Pribrzďovanie v akom prípade máš na mysli? Pri vypnutom reverze sa pribrzďuje podľa svahu/spádu a keď ide voz rýchlejšie, než si vodič želá, zapne si reverz, ručička ampermetra pomaly vylezie na 200 a ak je dosiahnuté želané zníženie rýchlosti, reverz sa vypne znova.
Reply on: Bmko #32417:
Ja som však rozprával o druhom prípade, nie o druhom voze a o sóle, nie o súprave 😉
Ad priprava a reverz: Ked sa vo vacsej rychlosti vypne reverz a zrychlovac sa toho nasledkom stoci do zakladnej polohy, tak sa mozno mylim, ale moje znalosti mi davaju jednoznacny uzaver ten, ze ked v takejto situacii zapnem reverz, tak stocenym ZR takmer vyskratujem motory, co sa prejavi prakticky okamzite nalepenim vodicovej tvare na celne sklo a takmer zakonitym zlepenim prislusneho palca zrychlovaca, ktory prvy "zabral", a nejake postupne nabiehanie pripravy po zapnuti reverzu si nijako vysvetlit neviem 😕 Ak mi to niekto viete odovodnit, budem rad 🙂
Samemu sa mi raz podarilo na K2 drgnut v 50-tke kolenom do reverzu, a vsimol som si to az po malej chvili, ze nemam pripravu, nastastie mi hned zaplo, preco ju nemam. No nanestastie mi nezaplo, co tym spravim, tak som ten reverz (v tej rychlosti) zapol. Skoro som nedobrovolne vystupil cez celne sklo, ampermeter viac nez kratku chvilu lezal na 600 (pretoze dalej to tu rucicku nepustilo), a samozrejme ze som zlepil prislusny palec na zrychlovaci, takze v brzdnom rezime to po preklopeni ZR okamzite zbrzdilo z cca 30 na cca 15, kde sa priprava ustalila (vybrzdil sa prislusny odporovy stupen, ktory tam bol trvale zaradeny tym zlepenim) 🙂 Nastastie to bolo na dojazde, takze som to len neplanovane otocil na poruchu 🙂 S T3 nemam skoro ziadne skusenosti, ale napriek odlisnostiam vyzbroje zostava princip brzdenia totozny, tak nevidim dovod aby T3 urobila nieco ine 🙂
BTW, osobne som uz zazil K2, ktora aj pri vypnutom reverze po zadani jazdy zapla LS a zacala tocit ZR (samozrejme jej to bolo figu platne, ked smerove stykace boli rozopnute) :)) Kukal som jak puk, ze co tym chcela povedat 🙂 A keby som v nevhodnu chvilu ten reverz zapol, asi by sa na mna velmi skaredo pozerala 🙂

Inac, s tym vypinanim a zapinanim reverzu - da sa to aj bez prerazenia celneho skla nosom, odpalenia cievky ampermetra, a zlepenia a upecenia ZR - pocas zapinania reverzu podrzim naslapnutu jazdu, a tak chvilu pockam, kym sa ZR ako-tak vytoci, potom ju mozem pustit a priprava bude cca v norme 🙂
Ak sa mylim, nech ma Laminatka alebo Bigmac opravia, ale zatial si myslim, ze to funguje takto 😉

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.