Apropo, co si tam ty o tom vravel, tak to boli daleko vacsie bludy ako to, co som tu ja mozno napisal. Ked nevies co je to kuzel, tak to je sila... A ked sme uz pri tom, ja velmi dobre viem kolko jazdnych, brzdnych stupnov ZR ma, ze je premosteny a tak. A ked som napisal niekde blbost, tak mi prosim najdi prispevok a oprav ma. A nie ze mi budu chodit sproste SMSky, ja ich ignorujem. Ale to plati skor pre niekoho ineho.
Všeobecne v týchto starých autách je rozumná (ekonomicky aj bezpečnostne) rýchlosť do tých 80-100. Rýchlomer môže ukazovať blbosti, ale reálnu rýchlosť tipujem do tých 130 s odretými ušami.
Stačí prísť do KE a osemdesiatky na, podľa Teba, pomalokrivodráhe, nie sú ničím nevšedným, stačí len natrafiť na správneho vodiča a správne vozidlo... Samozrejme s vypínaním reverzu. Ale dosť tým trpia prevodovky, ktoré potom tečú...
Asi si to zle pochopil. Linka 32 by premávala ako doteraz každú pol hodinu. A linka 33 by premávala každých 5 minút, či koľko. To, že by sa nábrežie uživilo, je druhá vec, ale tam sú električky s prestupom na 33.
Prosím ber do úvahy na akú rýchlosť sú ciachované tie rýchlomery. Aj mne Š105L ukazovala z mireneho, ale naozaj mierneho kopca na ceste pre motorové vozidlá 160km/hod, ale neverím, že som toľko v skutočnosti išiel.
Ked sa tu uz rozobera zvrhle, tak pridam jednu zvrhlost aj ja, ku vlnoplechom zvratenym s pomocnym solo vozidlom nezvratenej konstrukcie T3. Ved mozno by to konecne nebolo lenive na jazdu do kopca, ked by ju tlacila T3ka, zvacsi sa adhezia. No ale co dal. Adheziu sme vytuningovali, a kvoli lepsiemu pritlaku, a znizeniu vybracii asi na T3 vymenime plechy za vlnoplechy, bude to aj estetickejsie vyzerat. Popripade sa to po vyradeni bude dat vlnoplech pouzit na plot alebo ako ryzak na pranie. A cele to hybriddielko by som nazval FK3. Dufam ze to nikdo z PRASU sumperk necita
ADD: Dnes som sa nachadzal asi na 3 kroky od projekcnej budovy ZOS Zvolen a mal som sa 100 chuti ist opytat, ci vedia ako vyzera elektricka a ako to vobec funguje
fobust:
a takto technicke zlepsenie skody1000mb, napriklad ju technologiou zvaru za studena skuplovat s inou skodou1000, to nie? to sa sice nerobilo, ale mohli by tym vzniknut pek(v)ne t(z)vary... alebo jej spravit rezerzovatelny motor. a take sa robilo, napriklad motorove vozy csd radu m120.4? to by bolo delo, podla potreby by si mal aj 4 spiatocky a 1 kvalt vpred s tazkym prevodom... alebo tu spiatocku pouzit na nejakynapr. navijak, alebo odmetac... blbost by to bola? mozno, ale snad mensia ako t3+k2.
74xxx mozno je aj LSko ale co ja viem tak sa tam davaju HCcka a hentu radu trojmiestnych 74 tesla urcite nikdy nevyrabala.
Integracov z DDR bolo hojne, aj z ruska a podobne, to bolo vramci RVHP, ze kazdy nieco vyrabal a dokopy to malo davat cely sortiment, lenze nedavalo. A 8031/8051 bola po 8749 na plane, ale plany zmaril rok 1989.
Doviest obvody zo zapadu bolo skoro nemozne, proste bolo treba okolo toho kopec formalit a boli nato nejake kvoty ze kolko sa mohlo doviest a kolko muselo byt zo socialistickeho tabora, taktiez zahranicne firmy boli nie vzdy ochotne predat nieco komunistom, najma ak sa jednalo o nejake vysoko sofistikovane zariadenia.
Takze to nebola otazka penazi, ale moznosti. Proste ja si myslim, ze T6 je stale "moderny" voz nato ze konstrukcia pochadza z 70/80rokov. V tej dobe sa naozaj nedalo spravit nieco lepsie a jednocipaky naozaj neboli, a este raz opakujem, ze tie obvody relatko-tranzistor-dioda-stykac sa riesili tak ako sa riesili koli spolahlivosti a odolnosti, keby tam vtedy dali nedajboze nejake mikroprocesorove riadenie tak to vobec nieje spolahlivejsie a lahsie diagnostikovatelne, ako si pisal, ale akurat by ten voz stale stal lebo by sa cakalo kym odniekial za pol roka pridu suciastky..
spectre: nie ty, ale fobust tu tlaci neznalym kaleraby do hlavy. ja tie schemy mam a poznam. to, ze to nevie je v pohode. problem vznika tym, ze on sa o comsi sam seba presvedci a potom to vydava za pravdu pravducu a ked mu vynadas, tak sa urazi. lenze jeho treba poslat tam, odkial na tento svet prisiel, pretoze to je jediny sposob, ako mu to vytlct z kotrby. tyzden bude orazeny, potom dojde na to, ze nema pravdu a prejde ho to. tento problem tu uz parkrat bol, akurat tema a osoby/obsadenie toho divadielka boli ine, napr. ke-forum a polarita, alebo jecko a jeho vylevy o cngbusoch, etc...
Este k tomu -
v podstate je to asi pekny dopad planovaneho hospodarstva na vyvin (nielen) elektroniky.
Este ma napadlo, ze v tych dobach boli tusim velmi v mode integrace z DDR, ktore predsalen vedeli viac nez tie teslacke. Napriklad take analogove "pecky", ako A2030 a podobne. Viem ze sa vtedy robili aj TTL integraky, ktore boli D..nieco.
Ale kua fakt - to bol taky technologicky problem narvat do jedneho puzdra zopar debilnych klopnych obvodov????
bigmac
a takto technicke zlepsenie skody1000mb, napriklad ju technologiou zvaru za studena skuplovat s inou skodou1000, to nie? to sa sice nerobilo, ale mohli by tym vzniknut pek(v)ne t(z)vary... alebo jej spravit rezerzovatelny motor. a take sa robilo, napriklad motorove vozy csd radu m120.4? to by bolo delo, podla potreby by si mal aj 4 spiatocky a 1 kvalt vpred s tazkym prevodom... alebo tu spiatocku pouzit na nejakynapr. navijak, alebo odmetac... blbost by to bola? mozno, ale snad mensia ako t3+k2.