No s tou normou je to tak, že norma na zastavku neexistuje, ale existujú všeliaké normy na nástupištia a tie prístrešky sa navrhujú z rozmerov, ktoré sú pobraté z iných noriem.. A práveže od nás chceli aby sme navrhovali zdvojené prístrešky pre prípad veľkého počtu ľudí.. Skôr mesto asi platí len malé prístrešky ktoré sú možno lacnejšie.. Alebo veď stačí povedať Bratislava :))
Off topic k Budapešti (nedávam to do fóra na transport, lebo aj tam je to off topic ? ): vieš mi (alebo hocikto iný) poradiť nejaké ubytovanie na 2-3 noci pre dve osoby, kategória hostel prípadne lacnejší penzión? (Bohužiaľ to ubytko, ktoré som v BP používal posledných cca dvadsať krát už využiť nemôžem ... zháňam teda niečo iné)
otazka: co urobit s debilom z docasneho slovakova okres dunajska streda, ktory zaparkuje tak, ze spoj linky 1 ide z hlavneho stanicova cez nove mesto do karlsdorfa a po napojeni sa z odklonu do riadnej premavkovej trasy ma mensie meskanie cca plus minus presne 29 minut?
Celé sa mi to zdá nejaké divné, pretože ak tou normou prejde prístrešok napríklad na zastávke Miletičova, tak potom už asi všetko. Zaujímavé je, že teraz pri vstupe do EÚ sa sem na Slovensko doťahujú všejlaké nové normy, ale na normu na prístrešok nejako zabudli. A len tak pre zaujímavosť, prečo sa tie normy nezmenia ak im niečo užitočné nevyhovuje?
Re 31539 andy: bohužiaľchodím na architektúru a viem o čom hovorím.. V zimnom semestri som dokonca dostal také blbé zadanie ako zastavka MHD a vkuse som len počúval prečo to tak musí byť a prečo nemože to byť tak ako som to ja chcel.. A je tam kopec idiotských rozmerov, ktoré musíš dodržať..
Však hádam lepšie by bolo zaviesť doplnkový predaj u vodiča ako automat na každú zastávku. A ak automat na každú zastávku, tak jedine taký, ktorý berie aspoň bankovky. Mince v peňaženke už málokomu stačia na dva lístky, keďže ceny sú niekoľkonásobne vyššie ako v minulosti a mince sú stále rovnaké.
Tak v úplne celej Európe sa takýto prístrešok nepoužíva. Stačí zájsť napríklad tu kúsok do Linzu, kde sú aj predné steny hneď na prvom prístrešku MHD na stanici prekryté sklom. Rýchlosť nastupovania to ovplyvní minimálne, však kým sa vytrepeš aj z nášho prístrešku, tak musíš často zdolať niekolľko pred tebou stojacich ľudí, čo je podobné tomu prednému preskleniu. A s tými bezdomovcami je to úplná blbosť, keďže u nás spia bezdomovci v prístreškoch aj keď tam predné sklo nie je a napríklad v tom Linzi nespia ani keď tam sklo je. Dĺžka lavičky to isté, však aj na týchto krátkych spia bezdomovci. Čo sa týka reklamy, tak to robia naschvál asi práve preto, aby tú reklamu niekto videl, keďže ľudia sa pozerajú zväčša iba na jednu stranu. A že na prístrešky je norma? Jeden Ing. z DPB povedal, že je norma aj na to, že na digitálnych transparentoch nemá byť mestská časť... To bola dokonca tuším Euronorma.
Re Andy 31533 - v celej európe sa používa takýto typ prístreška.. Nikde sa nepoužíva typ ked by boli aj predné steny prekryté sklom.. A to z dôvodov aby ľudia mohli rychlo nastúpiť do vozidla a aby tam nemohli spávať bezdomovci.. Aj tá lavička je naschvál taká krátka aby tam nemohol nikto ležať.. To že za komunistov sa na dedinách používal stánok na zeleninu ako zastávka to svedčí o dobe.. Proste na prístrešky je určená norma a z toho musíš vychádzať, rozmery môžeš trochu zmeniť ale veľmi inakšie tá zastávka vyzerať nebude.. Prístrešky v Ba sú náhodou dobré, len niekedy nechápem ako môžu dať reklamu na tú stranu odkiaľ dojde autobus.. A prečo vymenili prístrešok pred OD Ružinovom a teraz cez reklamu nevidím či mi ide autobus.. A pritom tomu prístrešku nič nebolo..
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Vladimír