No to je mi jasné, že ich tam nedali dve preto, lebo ich mali veľa na sklade. Mňa len prekvapilo, že sú otočné.
Re #30714 S499.1023: Samozrejme, že tie sovietske teórie neboli celé zle. Veľa z nich sa aplikuje aj teraz, ale presne tak ako sa už Ik280 nevyrábajú a vyrábajú sa NP vozy, tak aj pedagogické teórie sa museli prispôsobiť, znížiť podlahu, dať dopytové otváranie dverí či látkové sedačky a protišmykovú podlahu, tmavé sklá,...
Keď počúvam ako sa prednášajúci správaju na STU či ekonomickej iba ma to utvrdzuje, že človek bez pedagogického vzdelania by učiť nemal. Nepotrebuje veľa, stačí pedagogický základ ako Pedagogickú komunikáciu, Všeobecnú pedagogiku, Vývinovú psychológiu, Všeobenú didaktiku, Poruchy správania, Teoriu výchovy, Psych. propedeutiku, Telesnú a duševnú hygienu žiaka a iné. Celé je to tak na 6 semestrov. Ak to učiteľ nemá a nič o tom nevie, môže viac ublížiť ako pomôcť.
V našich školách stále panuje systém, že medzi katedrov a lavicami je jeden veľký zákop a "nepriatelia" po sebe strieľajú a jeden chce dostať toho druhého. To je chyba. Nútením nikdy nič nedokážeš. Vytváraš vzdor.
To však nič nemení na tom, že si musím uznať fakt, že môj pravopis je defektom, ktorý by nemal byť. Učiteľ musí učiť správne, tak ako to je a nie tak ako sa to raz naučil či respektíve nenaučil.
Sorry ale musel som, na toto som zlý asi ako ty na vrchné vedenie.
Jaj, zas ta moja debilna terminologia, ale snad ste pochopili, co myslim pod "mechanickou" zjadzovou vy(c)hybkou -- nieco, ako nestavitelny kriz, ktory sa prehodi az prechodom zberaca do korektneho smeru.
No mna obzvlast fascinuje, ak je v nejakom relativne slusne vyzerajucom obluku alebo priamom useku v strede len tak z riti j******a pevna svorka alebo pevny zaves. A duplom nechapem, ked je ten pevny zaves uchyteny nosnym lanom len z jednej strany. A ta druha co? Nesposobuje to potom krivost vedenia? Tak to skutocne ma byt? (Podobne cudnosti som si vsimol napriklad v obratisku na Budkovej. Tam to spachala uz ELZA alebo je to dodatocny upgrade nasich vrcharov?)
A este dve otazky: Da sa nejako pohladom zo zeme rozoznat mechanicky kriz od elektrickeho? Mame vobec niekde v BA elektricky kriz? A druha: zjazdove vyhybky byvaju aj mechanicke, aj elektricke? Ak ano, ake prevladaju v BA? (Tipoval by som, ze mechanicke.)
No asi týždeň až mesiac po otvorení trate som si tam takú do očí bijúcu starú sekciu všimol... Popísať ti to neviem, keďže som odvtedy v tej vozovni nebol a už si nepamätám ako tam presne trať ide. Ale bolo na zapádnej strane od tých hál.
Podobne desivý pohľad sa Ti naskytne na konečnej na Valašskej a v blízkom okolí ako aj na križovatke Pri Suchom mlyne. Tam to bolo kedsi ešte spestrené tým, e tam boli napr. ľavé výhybky znásilnené na pravé a podobné veci. Dolné Hony sú ale o to tragickejšie, že je to relatívne nová konečná a vtedajší staviteli tam ukázali, ako používanie vtedy nových a moderných podvesných armatúr nemá vyzerať.
Kde je na Trnávke zhnitá sekcia? To tam musel dať Pertinax dodatočne. Na Trnávku mi nesiahaj, to robili EŽi a spolu s Kolibou je to jediná slušná trať v BA - samozrejme okrem toho, čo tam už Pertinaxovci stohli doxxbať... Ten oblúk z Hanáckej na Rádiovú som so starými lešenárskymi trubkami jazdil po "troch" (v skutočnosti štyroch, lebo vzadu je dvojmontáž ? ) kolesách. Kiežby sa niekedy ELZÁci naučili tak robiť...
V prvom rade by malo ísť o to, že ak to neprojektoval nejaký úplný debil, tak tie stĺpy musia byť nasádzané inde.
K téme TV - dnes som sa bol v rámci krátkej návštevy BA na doporučenie pár známych pozrieť na vymenenú zjazdovú výhybku na Rožňavskej, smer vozovňa, zjazd smeru po Rožňavskej a z Hanáckej. Teda, to je niečo. To nie je už na smiech, to je na verejné vyhlásenie, že vrchári sú debili. Samozrejme v čele so svojím arogantným šéfinkom, pretože normálny vedúci by im niečo také nedovolil urobiť. Degenerovaní kreténi.
Myslím, že napíšem primátorovi, že plytvajú zverenými prostriedkami.
Ten Ik620 klbovy ma zadny vlek dlhy asi ako prednu cast, takze jedna naprava by nevydrzala take osove zatazenie, preto su tam dve otocne ihned za sebou
J
Re #30714 S499.1023: Samozrejme, že tie sovietske teórie neboli celé zle. Veľa z nich sa aplikuje aj teraz, ale presne tak ako sa už Ik280 nevyrábajú a vyrábajú sa NP vozy, tak aj pedagogické teórie sa museli prispôsobiť, znížiť podlahu, dať dopytové otváranie dverí či látkové sedačky a protišmykovú podlahu, tmavé sklá,...
Keď počúvam ako sa prednášajúci správaju na STU či ekonomickej iba ma to utvrdzuje, že človek bez pedagogického vzdelania by učiť nemal. Nepotrebuje veľa, stačí pedagogický základ ako Pedagogickú komunikáciu, Všeobecnú pedagogiku, Vývinovú psychológiu, Všeobenú didaktiku, Poruchy správania, Teoriu výchovy, Psych. propedeutiku, Telesnú a duševnú hygienu žiaka a iné. Celé je to tak na 6 semestrov. Ak to učiteľ nemá a nič o tom nevie, môže viac ublížiť ako pomôcť.
V našich školách stále panuje systém, že medzi katedrov a lavicami je jeden veľký zákop a "nepriatelia" po sebe strieľajú a jeden chce dostať toho druhého. To je chyba. Nútením nikdy nič nedokážeš. Vytváraš vzdor.
To však nič nemení na tom, že si musím uznať fakt, že môj pravopis je defektom, ktorý by nemal byť. Učiteľ musí učiť správne, tak ako to je a nie tak ako sa to raz naučil či respektíve nenaučil.
Sorry ale musel som, na toto som zlý asi ako ty na vrchné vedenie.