Takze aj v Bratislave mate prazdne autobusy? No to pridem na navstevu! Ja si totiz pamatam z Bratislavy nanajvys tak poloprazdne busy, a aj to len niekedy
vír/výr: To že existujú dve slová s rôznym významom ale rovnakou výslovnosťou nás ešte neoprávňuje použiť jedno slovo na ich súhrnné označenie. Keď uvažujeme nad vetou "Po chvíli obidva výíry zmizli" (výraz výíry čítaj ako: "víri"), vieme jasne definovať význam výrazov po, chvíľa, obidva a zmiznúť (http://www.forma.sk/onlines/slex/index.asp). Čo znamená ale štvrté slovo? Je to krútňava alebo sova? Nedá sa to jasne povedať. Vyššie spomínaná veta je slovná hračka založená na totožnom význame slov, je to ale logický nezmysel, pretože miešame do jedného označenia dve nesúvisiace slová. Skúste si preložiť túto vetu do nejakého cudzieho jazyka - aké slovo môžete použiť? Napr. "After while both ... "
Ono to s tymi vyletuvsimi zberacmi nie je az taka blbost, ale nahodou sa pred vozom zrazu zjavi dochodkyna a co potom? Vodic urcite radsej zrazi ju ako keby mal mat problemy s naslednym tahanim vozu pod vedenie ?
Nie, nechcem. V linke 79 som inak teraz cez vikend videl na useku Dudvazska - ZST P. Biskupice nula cestujucich. Tiez to asi nebude uplne zriedkavy jav.
Teraz mi napadla taká blbosť, že možno by stačilo, keby vedenie bolo pred otočkou trochu urvané, aby zberače vypadli, tým by ich stiahli strhováky, trolejbus by sa v malej rýchlosti ešte v zotrvačnosti otočil a potom by vodič ručne nasadil zberače. Keď som raz videl výluku, pri ktorej sa otáčali trolejbusy o 120° bez vedenia, tak nie je vylúčené nič.
v pripade ze sa s partnerkou rozhodneme ist byvat na dedinu, tak mi je jasne ze budeme potrebovat auto a asi nie jedno (kedze zrejme nebudeme chodit vsade spolu ) Ak chces dosiahnut podobneho efektu aj pri obyvateloch satelitnych sidlisk ...
A to co by si usetril na PHM takomto docasnom skrateni, by si stratil na tom zeby si musel tu stopu na otacanie postavit...
A co sa linky 79 tyka, tak to je naozaj taky super spoj, divim sa ze tam este nevypravuju SORy, ta linka ma fakt vyznam len na to aby sa dalo povedat ze su obsluzene urcite uzemia a v ramci dochadzky ludi v tejto oblasti do zamestnania/skoly, ale inac... linku neak aktivne nevyuzivam ale ked obcas vidim autobus na tejto linke tak vidiet v nom viac ako 5 ludi vcetne vodica je zazrak
OK, OK, nechcel som sa hadat, kludne si ma zozerte. Stale si vsak stojim za svojim, ze keby Cilizska nemala fungovat vobec (ani ako jednostope provizorne obratisko) -- to naznacil Andy v #30664 -- radsej by som videl aspon cast trolejbusov premavat do provizornej otocky na Dudvazsku, ako autobusy od Cintorinu Ruzinov az po Cilizsku.
Nie, netvrdim, ze je to rozumna pesia dostupnost. Ale zaroven tvrdim, ze keby k tomu muselo prist, v najkrajnejsom pripade ako velmi docasne provizorium to, podla mna, je akceptovatelne. Ale o tom je asi zbytocne sa hadat. Co robia ludia na dedine, kde im ziaden autobus nepremava a z jednej strany na druhu to je viac ako tych 7 minut? (Ale toto nie je argument, to je len populisticke prilievanie oleja do ohna, takze to kludne ignoruj. ) A este stale je tu ta 79 s megaatraktivnym intervalom...
z cilizskej do vrakune k "jednote" (siravska) sa to da stihnut rezkym krokom kombinovanym s trochou behu za asi 7 minut (co je jazdna doba 78cky medzi danymi zastavkami, mam to overene na vlastnej kozi ked mi neaky expert zdrhne tesne pred nosom na cilizskej a velmi sa ponahlam, tak ho lahkym klusom viem stihnut vo vrakuni); myslis ze to je rozumna pesia dostupnost ? Aj pre starsich ludi ?
Re #30676 galiyosha: predpokladam ze to dokazu stihnut s vylukou za jeden weekend alebo mozno aj uplne bez vyluky, technicky to je realizovatelne...
A cim to teda chces nahradit, ked hovoris, ze kapacitne problemy budu ako s jednostopym "vylukovym" obratiskom na Cilizskej, tak s docasnym na Dudvazskej? Klbovymi autobusmi? Kde ich vezmes? Ved uz teraz na mnozstve "klbovych" liniek premavaju sola. A co tak, v pripade, ze by ta vyluka trvala dlhsie, spravit provizorne jednostope obratisko ako na Cilizskej, tak na Dudvazskej?
no a ak uvazujes o niecom takomto aj v pracovne dni, tak vedz ze v rannej spicke (7-8) je zriedkavost najst miesto na sedenie v spoji ktory prave prichadza na dudvazsku, takze az tak "mala" ta skupina dotknutych ludi asi nebude...
(medzi 7 - 8 odchadza na linkach 71, 75, 78, 201 a 202 z cilizskej 31 spojov, v case 6 - 7 dokonca az 35 (v tomto case ale nemam pouzitelny prehlad vytazenia liniek), vsetko su to klobasy, z coho trolejbusy predstavuju 14 (resp. 15 v case 6 - 7) spojov, takze priblizne polovicu !)
Ale ty nechapes, ze ja hovorim o mimoriadnej situacii? Hadam si o mne nemyslis, ze by som bol taky sprosty, aby som trolejbusy vo Vrakuni skratil po Dudvadzsku a ludom na Cilizskej povedal "chodte si na 97"? Okrem toho, tych 800 - 1000 m si IMHO prudko prehnal.
dostupnost tebou menovanych zastavok je asi tak 800 - 1000 metrov; inac ak sa nahodou DP rozhodne ist takoutou cestou, tak aspon sa velmi rychlo uz donutim kupit si auto a vyskusat si cestovat IGK miesto MHD (ono auto planujem aj tak niekedy v lete a uvazujem nad tym ci si v januari kupit dalsiu elektricenku kedze to posledne zdrazenie uz fakt stoji za to)
a myslim ze nebudem jediny...
Ak sa to da stihnut za vikend alebo nechat aspon provizorne obratisko na Cilizskej, tak som nic nepovedal. Ale aj tak: co sa tyka spojenia Cilizska - Dudvazska, priamo v tejto relacii snad vela ludi necestuje, a v smere do mesta -- myslim, ze zastavka Zitavska je v dochadzkovej vzdialenosti od Dudvazskej a Cilizska zase v dochadzkovej vzdialenosti od Siravskej (97 s prestupom na trolejbus).
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
tr3mp