Moji dielenskí sú vždy slušivo oblečení - adekvátne k vykonávanej práci. Jediné, čo im chýba, je ten "znak príslušnosti k davu" na chrbte. ?
Škoda, že si nikdy nemal možnosť vidieť dielenských pri práci...ono to obsahuje nielen prísť k poruche s pojazdnou dielňou, ale tiež robiť v "kanáli" pod autobusom, z ktorého často odpadávajú kusy bahna zmiešaného s olejom, či iné pôvabnosti podľa druhu ročného obdobia...Je to len drobnosť z práce dielenských - navyše, podmienky v každej z dielní sú iné a inak špecifické. A na margo - ono niekedy nepreprezentuje prácu len slušivosť oblečenia, ale ruky, ktoré ju robia...a množstvo z "mojich" dielenských dokážu i pri neľahkých podmienkach často zázraky...
Nikto predsa neobhajuje obmedzovanie špičkového intervalu. Podmienky pre odber el. energie skôr napomáhajú k zvýšeniu kultúry tým, že DP posilňujú elektrickú trakciu v sedle možno aj nad rámec nutnosti. To, že si to DPB vysvetlil tak, že musí okresať špičku, to už je interpretácia DPB.
A ešte jedna vec. Raz tu m@rtin písal, že DP Prahy skúšal za pomoci študentov obsaditeľnosť vozidla. Ľudia boli vo voze nie nejako namačkaný, proste poho cestovanie a ich údaje obsaditeľnosti sedeli cca s údajmi výrobcu, niekedy sa tam zmestilo dokonca viac. Možno by m@rtin mohol napísať ako to presne bolo.
Pri zastávke na Vazovovej je nutný prechod na opačnú stranu ulice (pár metrov, úrovňovo).
Zastávka Kamenné nám. sa dá situovať aj medzi Jesenského ulicu a Kamenné nám, teda tam, kde sú v súčasnosti tri koľaje. Tam by premávali všetky tri linky (1, 2 a 3), prestup by bol tiež len pár metrov. Mohli by byť aj viac ak dve nástupištia To by si však už žiadalo čiastočné obmedzenie automobilovej dopravy. S vylúčením dopravy na Nám. SNP sa ráta, ja by som to ešte doplnil o vylúčenie prejazdu Špitálska - Štúrova (možnosť posunutia trate bližšie k Manderláku a tým získanie priestoru na zastávku na opačnej strane).
Martin Fundárek: Bod 4. Ale veď nikto nehovorí, že sa do toho voza toľko ľudí zmestí. To je len prepočet užitkovej plochy. Ak by sme rátali len s dvoma ľudmi na m2 tak stále T3 má rovnakú obsaditeľnosť ako Ik435. Veď predsa na zastávkach nestoja pracovníci, ktorý ľudí tlačia do voza, až kým ich tam nie toľko koľko je na štítku. Tu ide o čisto administratívny údaj a pomôcka pri prepočtoch kapacity pri zmenách atď.
Bod 1. Tiež si myslím, že v dobe medzi 6:45 a 7:45 by sa malo prejsť na 10 minútový interval a to na úkor prestávok či pomocou striedačov. DPB chce z električky plnohodnotný nosný systém, takže užteraz treba cetujúcich presvedčiť, že ním skutočne môže byť.
Bod 2. Problém s prestupmi na hrane by bol len na Vazovovej, ktorý by sa dal vyriešiť novou zastávkou a prestup na Kamennom, ktorý sa však zrejme nezaobíde bez prechodu cez križovatku a to hlavne pri prestupe z L3 na L1. Opačný smer by bol po jazdení L1 do Petržalky ešte zložitejší. Jedine dva prestupy na hrane z L1 na L4 a potom na L3. Prehodením L3 cez Obchodnú a L4 cez Kamenné by to odpadlo.
Bod 3. Existujú zastávky, ktoré v každom prípade treba zrušiť alebo spojiť. Krčace, či Vozovňa Krasňany, ale aj iné. No v celku súhlasím.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Marko