Takže už sa iMHD podarilo vyfúknuť dlho nečinnú doménu www.mhd.sk, kde bol dlhú dobu len komixový obrázok grotesknej starej upratovačky v nejakej atómovej továrni, ktorá s kefou čistila klávesnicu, pričom si nevšimla, že niečo pobabrala a na displeji už svietilo iba "NUCLEAR WAR" a po tým "YES" a "NO".
A co sa prosimta cudujes???? Ved v originalnom navode ku Karose je jasne pisane, ze ten ram praska aj na novom autobuse, takze aky problem? Proste zvratena konstrukcia a basta!
No ked dosla 36XX a po par mesiacoch mala tusim na troch miestach prasknuty ram tak sa vraj vodic tesil ze ten serbel aspon na chvilu vratia (vraj to bol obhliadnut aj daky vysokopostaveny). Tak to zhodnotili, on sa tesil a spoza rohu prisiel daky zvarac a zvaril to ?. Tusim je zo Starka.
Hmm... a ta zaruka v Starku sa asi nevztahuje na olupane tyce, prasknute preglejky, odlepenu protismykovu podlahu, atd... ? Keby sa vztahovala, tak nechodia vrakosy v takom stave, v akom chodia... ?
Dopravný podnik obchádzal zákon
NKÚ avizoval možnosť korupčného správania v DPB
Porušenie zákona o rozpočtových pravidlách, zákona o účtovníctve a obchádzanie zákona o verejnom obstarávaní zistil Najvyšší kontrolný úrad SR pri kontrole správnosti čerpania limitov dotácií v Dopravnom podniku Bratislava.
DPB je pri obstarávaní tovarov, služieb a verejných prác povinný postupovať v zmysle zákona o verejnom obstarávaní. NKÚ celkovo prekontroloval 41 verejných súťaží, pri ktorých boli zistené nedostatky. DPB vyhlásil verejnú súťaž na prestavbu autobusov z naftového na plynový pohon. Na výzvu reagovali tri firmy - STARKO Košice, SAD Banská Bystrica a SAO Lučenec. SAD bola vylúčená pre nesplnenie súťažných podmienok. STARKO ponúkala modernizáciu autobusu za 1 790 000 korún, záruku na celé vozidlo 25 mesiacov, záruku na rám vozidla 85 mesiacov, trvanie prác do 30 dní a lehotu splatnosti faktúr do 130 dní. Firma SAO navrhovala cenu 1 462 800 Sk, dodávku do 35 pracovných dní, záruka na vozidlo 24 mesiacov, na rám 84 mesiacov a lehotu splatnosti faktúry do 90 dní. Víťazom sa stala firma STARKO, s ktorou v októbri roku 2002 Dopravný podnik podpísal rámcovú zmluvu na 30 autobusov. Vo februári minulého roka DPB uzavrel zmluvu o dielo na 15 autobusov za 1 790 000 Sk za kus so splatnosťou 130 dní. O 6 týždňov neskôr zaslala STARKO návrh dodatku k zmluve, v ktorom ponúkla skrátenie lehoty splatnosti na 21 dní a v prípade dohody o lehote splatnosti zníženie celkovej ceny za kus autobusu o 54 200 Sk. Na základe tohto návrhu zmluvné strany uzavreli dodatok k zmluve, kde deklarovali cenu za modernizáciu jedného autobusu vo výške 1 735 800 Sk a dobu splatnosti faktúry 21 dní. I napriek tomu, že DPB uzavrel s firmou STARKO tento dodatok, čím sa znížila cena, je táto cena vyššia ako cena ponúkaná firmou SAO a to o 273 000 Sk za kus. Pri predpokladanom množstve 15 autobusov, ktoré bolo uvedené v zmluve, predstavuje rozdiel 4 095 000 korún. Z kontroly NKÚ SR vyplynulo, že v procese verejného obstarávania až po okamih uzatvorenia zmluvy síce nedošlo k porušeniu ustanovení zákona o verejnom obstarávaní, ale Dopravný podnik Bratislava dodatočnou úpravou zmluvných podmienok obišiel zmysel zákona o verejnom obstarávaní. Podľa NKÚ sa tak mohli vytvoriť podmienky na možné korupčné správanie sa zainteresovaných osôb.
Could you help me ? One person wrote that there is a description of transport in Lithuania in this website, But I do not where ? I want to know what foreiners think about our transport ?
Amateri, to ste nezazili beznu spicku v linke 50! Tam je bezne namackanych 200 ludi.
Inac dobre sa ukazala serblovitost karosy - zadneho okna. V tejto Karose sa na dlzku jedneho metra zmestilo 20.88657795 ludi. V Bratislave sa do Ikarusu 280 vocpalo 359 ludi, co je 21.7575757575 na jeden meter. K tomu to ten Ikarus aj prezil bez ujmy a na druhy den bol v premavke. Takze mate co dohanat.
Trochu pozde , ale kamos mi zapomel poslat link . http://noname.kn.vutbr.cz/majales.php . Priste by to chtelo neco kloubovyho. trebas by sme vas predehnali v poctu.
Podla statistik vyse 80% ludi chodi na bratislavsku cast iMHD, takze sa mi nezda rozumne im pridavat o dalsi klik naviac. Take nieco, co navrhujes, bude na www.mhd.sk
hmmm
Dopravný podnik obchádzal zákon
NKÚ avizoval možnosť korupčného správania v DPB
Porušenie zákona o rozpočtových pravidlách, zákona o účtovníctve a obchádzanie zákona o verejnom obstarávaní zistil Najvyšší kontrolný úrad SR pri kontrole správnosti čerpania limitov dotácií v Dopravnom podniku Bratislava.
DPB je pri obstarávaní tovarov, služieb a verejných prác povinný postupovať v zmysle zákona o verejnom obstarávaní. NKÚ celkovo prekontroloval 41 verejných súťaží, pri ktorých boli zistené nedostatky. DPB vyhlásil verejnú súťaž na prestavbu autobusov z naftového na plynový pohon. Na výzvu reagovali tri firmy - STARKO Košice, SAD Banská Bystrica a SAO Lučenec. SAD bola vylúčená pre nesplnenie súťažných podmienok. STARKO ponúkala modernizáciu autobusu za 1 790 000 korún, záruku na celé vozidlo 25 mesiacov, záruku na rám vozidla 85 mesiacov, trvanie prác do 30 dní a lehotu splatnosti faktúr do 130 dní. Firma SAO navrhovala cenu 1 462 800 Sk, dodávku do 35 pracovných dní, záruka na vozidlo 24 mesiacov, na rám 84 mesiacov a lehotu splatnosti faktúry do 90 dní. Víťazom sa stala firma STARKO, s ktorou v októbri roku 2002 Dopravný podnik podpísal rámcovú zmluvu na 30 autobusov. Vo februári minulého roka DPB uzavrel zmluvu o dielo na 15 autobusov za 1 790 000 Sk za kus so splatnosťou 130 dní. O 6 týždňov neskôr zaslala STARKO návrh dodatku k zmluve, v ktorom ponúkla skrátenie lehoty splatnosti na 21 dní a v prípade dohody o lehote splatnosti zníženie celkovej ceny za kus autobusu o 54 200 Sk. Na základe tohto návrhu zmluvné strany uzavreli dodatok k zmluve, kde deklarovali cenu za modernizáciu jedného autobusu vo výške 1 735 800 Sk a dobu splatnosti faktúry 21 dní. I napriek tomu, že DPB uzavrel s firmou STARKO tento dodatok, čím sa znížila cena, je táto cena vyššia ako cena ponúkaná firmou SAO a to o 273 000 Sk za kus. Pri predpokladanom množstve 15 autobusov, ktoré bolo uvedené v zmluve, predstavuje rozdiel 4 095 000 korún. Z kontroly NKÚ SR vyplynulo, že v procese verejného obstarávania až po okamih uzatvorenia zmluvy síce nedošlo k porušeniu ustanovení zákona o verejnom obstarávaní, ale Dopravný podnik Bratislava dodatočnou úpravou zmluvných podmienok obišiel zmysel zákona o verejnom obstarávaní. Podľa NKÚ sa tak mohli vytvoriť podmienky na možné korupčné správanie sa zainteresovaných osôb.
(bre)