Takze z Videne:
Halvny dovod preco boli SGP vozy tichsie je absencia hlucneho MGcka. Niektore tiez duneli ako nase K2S, na tych par usekoch kde mali vlkovitu trat (ale asi taku ako je sucasna na Radlinskeho od Racka po Vazovovu cize na BA pomery vobec nie vlnkovita) to rachotilo tak isto ako u nas - aj ULF, ano aj ULF na vlnkovitej trati rachotil. Na takej Vajnorskej za Trnavskym mytom by tie vozy rachotili tak isto ako kachny a T3, taku vsak vo Viedni nenajdete a ak ano, tak mi dajte vediet. Trate vsak nevykazovali ziadne lomy ani ine choroby, co jasne svedci o ich kvalite. Vsetky obluky boli z kolajnic s hrubsou "opornicou", dokonca nie iba vnutorne kolaje, ale aj vonkajsie (ked uz, tak poriadne, nie ako u nas). Vidiet ze ich tratovaci vedia robit, resp. netrpia nedostatkom penazi. Vsetky ostrejsie obluky boli mazane priamo od kolaje, vacsie polomery asi mazu rucne - raz za cas tam nabehne niekto s konzervou maziva a natre ho tam (nie som si isty, ale vsade maju v zlaboch taku hnusnu vazelinu, iba na velkych polomeroch nie je, tam uz staci spravna geometria). Sranda, miestami uz bolo malo maziva, tak zo zacalo popiskavat, neda sa to vsak porovnat s Bratislavou. Pistalo to v nizsom tone, ale aj tak, bolo to vsak tichsie. Inac co namazali obluk Mostova - Jesenskeho, tak to tam tiez ide ticho, ako vo Viedni. Problem je v tom, ze to tie vozy rojazdia, trebalo by to tam natierat aspon 4 x denne (odhad), aby to jazdilo stale ticho. Viedenske vozy boli cistucke, ani cmaranec, aj ked jeden mal dost spinavu podlahu, ktora hadam nevidela metlu aj tyzden, lebo tie chumace prachu boli dost velike. Dalsi voz mal tiez "ogrcanu" podlahu nejakymi tekutinami. Dokonca sme sa viezli aj v ULFe, kde sa niekomu asi rozliala nejaka seda farba alebo co, proste sranda. Taktiez som videl hrdzu na okennej priecke v SGP, a to v dost silnom stadiu, prehnite to bolo zodpovedne. Nase tramvaje take prehnite priecky nemaju, co sa vsak o niektorych gumokolovych vozidlach povedat neda. Ale tie SGPcka predsalen maju svoj vek. Prazske T3 sa mi pacili viac, pri porovnatelnom veku. Tie SPG sa mi zdali priserne uzke a mal som pocit ze maju este vyssiu podlahu ako T3, to je vsak subjetinvy nazor. K tomu to pri rozjazde a brzde citelne sekalo, zrychlovac je predsalen lepsi, akurat ho tazko umiestnit na strechu a treba ho chladit hlucnym MGckom, takze zasa nieco proti. Inac nechapem preco maju SGP vo vnutri este aj tie skatule, vask MG ani zrychlovac nemaju, to sa tie stykace nedali dat pod podlahu? Co tam je? Odporniky su predsa na streche. "Parilo" sa z nich pekne (ako u T6, ale tu iba pri brzde). Pri prejazde vyhybkami to islo tichsie, akurat na tych krizovatkach, ktore su pre nase pomery nenormalne (kadejake kombinacie a ziadne typizovane vyhybky) to rachotilo dost, aj ULF. V tomto smere to bolo ako v Prahe. U nas take krizovatky nemame, preto nemozem porovnat. Autobusom som isli iba raz, Mercedes Citaro, nic nove, akurat ze meskal 7 minut. Dnesa sa tam chystam znova.
Halvny dovod preco boli SGP vozy tichsie je absencia hlucneho MGcka. Niektore tiez duneli ako nase K2S, na tych par usekoch kde mali vlkovitu trat (ale asi taku ako je sucasna na Radlinskeho od Racka po Vazovovu cize na BA pomery vobec nie vlnkovita) to rachotilo tak isto ako u nas - aj ULF, ano aj ULF na vlnkovitej trati rachotil. Na takej Vajnorskej za Trnavskym mytom by tie vozy rachotili tak isto ako kachny a T3, taku vsak vo Viedni nenajdete a ak ano, tak mi dajte vediet. Trate vsak nevykazovali ziadne lomy ani ine choroby, co jasne svedci o ich kvalite. Vsetky obluky boli z kolajnic s hrubsou "opornicou", dokonca nie iba vnutorne kolaje, ale aj vonkajsie (ked uz, tak poriadne, nie ako u nas). Vidiet ze ich tratovaci vedia robit, resp. netrpia nedostatkom penazi. Vsetky ostrejsie obluky boli mazane priamo od kolaje, vacsie polomery asi mazu rucne - raz za cas tam nabehne niekto s konzervou maziva a natre ho tam (nie som si isty, ale vsade maju v zlaboch taku hnusnu vazelinu, iba na velkych polomeroch nie je, tam uz staci spravna geometria). Sranda, miestami uz bolo malo maziva, tak zo zacalo popiskavat, neda sa to vsak porovnat s Bratislavou. Pistalo to v nizsom tone, ale aj tak, bolo to vsak tichsie. Inac co namazali obluk Mostova - Jesenskeho, tak to tam tiez ide ticho, ako vo Viedni. Problem je v tom, ze to tie vozy rojazdia, trebalo by to tam natierat aspon 4 x denne (odhad), aby to jazdilo stale ticho. Viedenske vozy boli cistucke, ani cmaranec, aj ked jeden mal dost spinavu podlahu, ktora hadam nevidela metlu aj tyzden, lebo tie chumace prachu boli dost velike. Dalsi voz mal tiez "ogrcanu" podlahu nejakymi tekutinami. Dokonca sme sa viezli aj v ULFe, kde sa niekomu asi rozliala nejaka seda farba alebo co, proste sranda. Taktiez som videl hrdzu na okennej priecke v SGP, a to v dost silnom stadiu, prehnite to bolo zodpovedne. Nase tramvaje take prehnite priecky nemaju, co sa vsak o niektorych gumokolovych vozidlach povedat neda. Ale tie SGPcka predsalen maju svoj vek. Prazske T3 sa mi pacili viac, pri porovnatelnom veku. Tie SPG sa mi zdali priserne uzke a mal som pocit ze maju este vyssiu podlahu ako T3, to je vsak subjetinvy nazor. K tomu to pri rozjazde a brzde citelne sekalo, zrychlovac je predsalen lepsi, akurat ho tazko umiestnit na strechu a treba ho chladit hlucnym MGckom, takze zasa nieco proti. Inac nechapem preco maju SGP vo vnutri este aj tie skatule, vask MG ani zrychlovac nemaju, to sa tie stykace nedali dat pod podlahu? Co tam je? Odporniky su predsa na streche. "Parilo" sa z nich pekne (ako u T6, ale tu iba pri brzde). Pri prejazde vyhybkami to islo tichsie, akurat na tych krizovatkach, ktore su pre nase pomery nenormalne (kadejake kombinacie a ziadne typizovane vyhybky) to rachotilo dost, aj ULF. V tomto smere to bolo ako v Prahe. U nas take krizovatky nemame, preto nemozem porovnat. Autobusom som isli iba raz, Mercedes Citaro, nic nove, akurat ze meskal 7 minut. Dnesa sa tam chystam znova.
J
cool ? dosť dobrý nápad.