Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: J #28208:
presnejsie, skrz neustale setrenie vozokilometrov sa uz nizsie ist neda. Ale setrit sa da aj inde, ako na vozokilometroch, a dokonca inde ako na vozokm by sa malo setrit v prvom rade.
Reply on: J #28208:
Len som chcel polemizovat s tvojim kategorickym tvrdenim, ze linka s 30 min. int. nema zmysel. Ma. Napriklad, keby vam zacali jazdit nocne linky s intervalom 30 minut, tak sa vsetci od radosti po...tesite.

Ostatne, v PO jazdi vacsina a-busovych liniek v intervale 60 minut, a ako krasne to vsetkym vyhovuje :))) Ale samozrejme, nemame 400 tisic ludi 🙂
Reply on: J #28207:
Mne ide celkom egoisticky o bohateho mna. Ako sa bude mat Slovensko, zalezi na Slovensku.
Reply on: Papyr #28206:
Kvôli pojmu atraktívny interval. Aj Bratislava má linky s 30min. intervalom, ale skrz neustáleho šetrenia by zrejme sa už nedalo ísť nižšie na iných linkách.
Ak má Praha 30min. interval, tak pretože to s najväčšou pravdepodobnosťou stačí. Ak má Bratislava 30min. interval, tak to tiež stačí ale na doraz a ďalšie zníženie by znamenalo zníženie úrovne cestovania.
Ak v Košiciach je 30min interval bežný a tak majú podiel MHD:IAD 20:80.
S 30 minútovým intervalom na linkách ako 51 súhlasím, ale nesúhlasím aby linky ako 90, 91,.. mali horší interval na to, aby mohla jazdiť L78 cez víkend každých 30minút.
Reply on: S499.1023 #28200:
Á poloboh sa ozval. Trnava nie je hlavné mesto aby malo svoj región. Vždy sa oháňaš tým, že by to malo byť tak, ako je to bežné všade inde. Hlavné mesto vo všetkých vyspelých krajnách je samostatný región.
V normalnej štátnej SADke by to tak zrejme bolo, ale zrejme si si ešte nevšimol, že Bratislavskú SAD už predali a kompetencie o prerozdelovaní dotácií na výkony vo verejnom záujme bude prerozdeľovať VÚC a to na základe verejnej súťaže na dodávku výkonov. žiaden súkromník, ktorý chce zarobiť nebude voziť vzduch cez babu.
Som rád, že si tie vrstevnice spomenul. Ono totižto ak by začali chodiť busy z Malackého okresu do Trnavy tak budú chodiť buď cez Babu a to nespravia skrz jej problematickú zjazdnosť cez zimu a náročnosť pre busy a tak by chodili cez Bratislavu.
Poslednou vecou je, že súhlasím so súčasným nastavením FD, čiže sa pošle niečo do centra a tam sa to prerozdelí podľa počtu obyvateľov, vekovej štruktúry,... Avšak tieto peniaze budú stačiť na bežné výdavky a niečo na kapitálové. Mne tam len chýba aj zasluhový systém, keby BA dostala aspoň časť z toho čo vyprodukuje. Veď aj Bratislava potrebuje rozvoj. Asi zabúdaš na to, že na roky 2004 - 2006 dostalo slovensko takmer 80mld. Sk z ktorých BA nemôže čerpať ani korunu. A z akých peňazí si teda Bratislava má opraviť cesty,... keď časť musí použiť na originálne kompetencie a na to ostatné už neostane. Nikdy som nepovedal aby dali BA čo jej patrí do poslednej koruny, čiže všetky dane, ktoré vyprodukuje a aby si ostatné Slovensko robilo čo chcelo a živorilo ďalej. Ja len chcem peniaze na rozvoj aj tohto mesta. Veď to musíš uznať, že ostatok Slovenska dostane ročne na kanalizačnú, cestnú sieť ale aj MHD. Aj na nové vozy, či stavbu trolejových tratí,... 25mld. SK A tak by BA mohla dostať aspoň 1,5 až 2mld. na kapitálne výdavky, ale len zo svojich daní.

Už teraz existuje spolupráca Bratislavskej župy a Trnavskej pri výkonoch vo verejnom záujme z Trnavskej župy do Bratislavy. Je tam ešte veľa nezmyselností ale na to treba čas.

Re #28194 Vladimír: Nie náhodou obce v okolí rozmýšlajú o platení si MHD výkonoc a zachádzok busov do týchto obcí. To je jeden z obrovských výhod pričlenenia malej obce k hlavnému mestu. Ľudia z okolia robia práve v Bratislave a ich pričlenenie by bolo pre nich iba plus. Samozrejme, že by boli aj nevýhody, ale tie prichádzajú VŽDY. Treba len porovnať čoho je viac.
Napríklad http://bratislava.sme.sk/clanok.asp?cl=1300857 či už realizované Čierna Voda a Chorvátsky Grob.

Re #28197 Bon-Cu: Presne tak. Bol by pokoj...

Re #28196 Galiyosha: No mne by bolo jedno aký uzol by z Bratislavy spravili. Dôležité je pre mňa koľko zamestnajú ľudí, koľko preinvestujú a koľko odvedú do štátnej kasy na daniach. A pokiaľ Bratislavu nesprivatizuje Swechat či bude z Bratislavy nákladný uzol alebo budú aj nejaký cestujúci rozhodne trh a cenová politika letiska.

Avšak uznávam a presvedčili ste ma, že by začlenenie Malaciek, Pezinka a Senca do Trnavskej župy prinieslo zrejme viac negatív ako pozitív. Zabudol som toťiž na všemocnú a všadeprítomnú byrokraciu a tak by zrejme problém bol aj v úplnych prkotinách.

Záverom len chcem dodať, že štát si prebiehajúcou výstavbou mostu Košická a dvoch diaľničných úsekov, ktoré odbremenia dopravu v centre splatil svoj dlh hlavnému mestu. Len by nemusel začať vytvárať pomaličky nový.
Samozrejme slabším regiónom treba pomôcť lebo tu platí priama úmera. Čím bohatšie zaostalejšie regióny, tým bohatšia Bratislava. A zrejme všetkým nám ide o bohatšie Slovensko.
Reply on: J #28174:
Preco si myslis, ze linka s 30 min. int. nema zmysel? Cez vikend, vecer, v noci, na malo zatazenej trase a tak to zmysel ma 🙂 Linky s 30-minutovym i vacsim intervalom ma i Praha, a to idu v znacnej casti svojej trasy samotne (napr. 116, 216).
Ak trpite nedostatkom busov mrknite toto. Od Ik280 cez Chavdary az po Mercedesy a vselijake ine haluzne busy.

http://debian.fmi.uni-sofia.bg/~kapitancho/busgallery
Reply on: TeBeCe #28192:
no jo 4505 pred GO fuuj
pokracovanie:-co myslis,ze v tych fondoch sa tie peniaze kotia?Vsak tam sa tiez dostali len prerozdelovanim.Ak by malo dojst k aplikacii Tvojich prasacin,tak mozeme stat ako taky zrusit a nech sa kazdy postara o seba...
J:1)Aby si spoznal stupiditu svojho navrhu na priclenenie MA k TT,staci si zaobstarat mapu s vrstevnicami.2)A co keby sa podla Tvojho navrhu zachovala aj Trnava a povedala,ze k sebe si vezme maximalne Zelenec a Brestovany a ostatne obce nech si idu kam chcu.3)Na tu obrhovadinu,ze SAD si bude trasovat linky podla vlastneho uvazenia,si prisiel kde?V normalnom state dostane dotaciu od kraja na ZDO v ramci kraja a ten by jej dal pekne po papuli,keby za jeho peniaze vozila ludi niekam inam.Uzemno-spravne clenenie ma respektovat prirodzenu spadovost a nie ju nasilne lamat.Zaver:Zijes v uzavretom svete jednak pseudopravicovych a jednak bratislavocentristickych teorii a si uplne odtrhnuty od reality.Len na margo Tvojej taktiez zvratenej teorie o tom,ze menej rozvinute regiony nemaju dostavat peniaze od viac rozvinutych,ale z fondov EU
Reply on: Papyr #28198:
Pardon, pod Malacky. Pod Trnavou je stupidnost Dunaszerda.
Reply on: J #28183:
Co nemeni nic na tom, ze zaclenenie Stupavy pod Trnavu je stupidne.
galiyosha: no treba si vsimat autora clanku 😉

Ad uzemne clenenie SR: V prvom rade by som srusil okresy Malacky, Pezinok a hlavne Senec .. zaviedol by sa staronovy okres BA-Vidiek.
Inu, osobny nazor, najviac sa mi pacilo uzemne clenenie SR na tri kraje (Zapad, Stred a Vychod) plus hlavne mesto - samostatny kraj.

.. a bol by pokoj ..
Reply on: J #28185:
Aj som tomu sprvoti uveril. 🙂 Ale som asi jediny, komu nezdvihlo adrenalin presuvanie dajakej dediny, ale skor to, ze z bratislavskeho letiska planovali spravit nakladny uzol...

S tym presuvanim trepes blbosti. To, ze sa musia namiesto 15 minut do Bratislavy kaslat 60 minut do Malaciek v Stupave vadi asi uplne kazdemu. Sucasne uzemnospravne clenenie Slovenska je ucebnicovym prikladom toho, ako sa to robit nema -- v tom sme boli vzdy vynikajuci...

Re #28193 tr3mp: Ak sa nemylim, tak to boli second handy, takze ta cena bola asi skutocne dobra.
Reply on: Vladimír #28194:
...je úrad, ktorÝ obyvatelia, ktorí pod neho spadajú...

To mám za to, že píšem príspevky po nociach a navyše po hodinách strávených nad diplomovkou ?
Reply on: J #28183:
Ja si každopádne myslím, že VÚC je úrad, ktorí obyvatelia, ktorí pod neho spadajú občas navštívia. A to, že dnes Stupavčania v rámci okresného členenia dochádzajú úplne stupídne do Malaciek a nie do Bratislavy nemusí hneď znamenať, že im treba presunúť VÚC do Trnavy.
A nesúhlasím ani s tým, že pripojenie obce k mestu je obojstranne výhodné. Pozorovaním som zistil, že obce skôr spejú k deleniu a osamostatneniu. A je vidieť, že často to vedie k lepšiemu.
Pripojenie malej obce k mestu je skôr výhodné pre mesto.

A čo sa týka príslušnosti k VÚC. Predstav si, že by sa v roku 1946 Petržalka k Bratislave nepripojila. Viedla by dnes Tvoja cesta do sídla Tvojho VÚC skrz sídlo iného VÚC, ktoré je k Tvojmu bydlisku oveľa bližšie ako sídlo Tvojho VÚC? Bolo by to normálne?
Reply on: d3k0 #28190:
Zhodou okolností som práve dnes pofotil aj nejaké CP v Budapešti. V prípade záujmu ich môžem poslať 😉

Inak budú aj nejaké fotečky Ikarus 412T (interiér je dosť veľký rozdiel oproti busom 412) či TW6000 (to by ma zaujímalo prečo vlastne Budapešť kupovala tieto eliny, veď vysoké nástupištia nemajú. Žeby dobrá cena?)
Reply on: Shura #28189:
some Ikaruses 283 (after general repair) are daily on lines 31 and 39. Ikarus 283 no. 4505 (in original state) is mostly on line 92.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.