Reply on: Andrej #251137:
Podľa mňa sa zhodneme všetci, že MHD vo veľkých mestách by mala byť taká, že cestujúci nemusí riešiť cestovný poriadok, proste príde na zastávku a niečo mu príde.Avšak, v okrajových častiach a na menej silných spojeniach to podľa mňa nie je možné zabezpečiť. Preto by verejná doprava mal byť taká, že keď aj ponúka dlhšie intervaly (napr. spomínaný 15-min.), tak treba zabezpečiť, aby keď naskočíš na prvý spoj, tak už pri prípadných prestupoch by si nemusel čakať 14-minút na prestup, lebo "tesne" nevychádzajú prestupné väzby. Alebo, že máš druhú linku v 20 min. intervale a potom ti vychádza pri prvom spoji v hodine napr. prestup 5-min.,pri druhom spoji. 10-min, pri tretom čakáš 15-min a pri štvrtom ti pred nosom újde. To potom značne zmenšuje možnosti spojení medzi dvomi bodmi, ktoré nie sú na jednej linke a zároveň to zväčšuje v čase jazdy medzi IAD a MHD.
Ak ale máš linky, ktoré na seba pekne nadväzujú, tak je väčšia šanca sa jazdnou dobou priblížiť IAD. Jediným mínus teda zostáva iba tá sloboda, že nemôže odísť v danom momente, kedy si povieš. Ale tak ak ideš z domu, vieš odísť z domu, tak aby si nečakal dlho na zastávka.
Ike
Ale teraz sa presuňme na inú linku: 49. Obe konečné začínajú na N, takže ak nie si pravidelný cestujúci, tak 49N a 49 to veľa nenapovie.
Môžeme ísť podľa abecedy, ale zase narazíme na písmeno B a jeho zameniteľnosť s 8. Navyše, v prípade indexov A, B, C... aj tak odpíšeš polopravidelnych cestujúcich. Lebo ak budeš od zadu dobiehať na linku 49A alebo 49B, tak síce budeš vedieť, že majú rôzne konečne, ale ak nimi pravidelne necestujes, tak práve 49B ti veľa nenapovie.
Chapem, že celé je to lepšie ako systém bez indexov a bez rozdielov v označení, ale zatiaľ sa nenašiel spôsob ako to spraviť konzistentne a tak, aby to malo prínos a nebol to spam. Zavádzanie nového systému by nemalo mať výnimky.
To zmenšenie znaku má svoje limity (na obrázku je najmenšie možné), ale aj tak sú tie znaky z diaľky zameniteľné.