Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Mhr1 #251142:
Nie na trhovom, ale na EKONOMICKOM. (caps lock pre ľudí, čo nečítajú pozorne)

Mám 54, vš technického smeru a platím dosť vysoké dane. MHD používam minimálne, som ochotný na ňu prispievať, lebo zvyšuje aj moju kvalitu života. Ale to neznamená, že sa MHD nebude riadiť podľa ekonomických zásad a neprevádzkovať prázdne vozidlá, alebo nakupovať vozidlá, ktorých väčšina potom rok stojí a neprevádzuje sa. IMHO je zaviesť interval 15 minút do okrajových častí len preto, aby si cestujúci nemuseli pozrieť cestovný poriadok je plytvanie zdrojmi, najmä v dobe, keď je všeobecne dostupný internet a drvivá väčšina ho má v mobile. Zvyšok si to zistí inak, alebo bude dlhšie čakať, sú to ľudia, ktorí inú možnosť ako MHD zvyčajne nemajú a ich čas má malú hodnotu.
Reply on: upravovač fotiek #251143:
Vsak ale to sa zacina diat - na mnohych uliciach s novym osvetlenim sa lampy stlmia (alebo na niektorych dedinach aj vypnu) a zosilneju ak detekuju pohyb.
Reply on: andy27 #251139:
Andy, pridávam jedno jednoduché vysvetlenie. Zásady trhovej ekonomiky môžeš aplikovať na niečo, čo musíš. Musíš jesť? Musíš. Musíš kupovať chlieb, maslo? Musíš. Tak ho kúpiš aj za trhovú cenu i keď predraženú. Musíš použiť MHD, vlak? NEMUSÍŠ! Máš svoje auto. Za trhovú cenu by si verejnú dopravu jednoducho nepoužil. Podobne kultúra. Musíš ísť do divadla? Nemusíš. Takže ak by lístok stál trhovú cenu, nešiel by si. Skús sa nad svojou myšlienkou ešte raz poriadne zamyslieť, aké by to malo dôsledky.
upravovač fotiek

upravovač fotiek

Reply on: andy27 #251139:
Aj verejné osvetlenie by malo svietiť iba vtedy, keď sú na ulici ľudia alebo autá. Nie?
Reply on: andy27 #251139:
Neviem, koľko máš rokov a aké máš skúsenosti s MHD inde vo svete. Ale ja som pracoval a opakovane sa vracal do Manchestru, kde som zažil MHD na trhovom princípe. A bola to číra katastrofa. Prečo a ako, by bolo na hodinovú prednášku.
Reply on: andy27 #251139:
"MHD má byť fungovať na ekonomických princípoch"

Toto nefunguje nikde na svete, nikde.
Reply on: andy27 #251139:
Vyťažené, nie preťažené.
Reply on: henko151 #251138:
Nesúhlasím. MHD má byť fungovať na ekonomických princípoch. Prečo by mesto malo páliť peniaze na prázdne vozidlá. Interval by mal byť taký, aby chodili vyťažené spoje.
Reply on: Andrej #251137:
Podľa mňa sa zhodneme všetci, že MHD vo veľkých mestách by mala byť taká, že cestujúci nemusí riešiť cestovný poriadok, proste príde na zastávku a niečo mu príde.

Avšak, v okrajových častiach a na menej silných spojeniach to podľa mňa nie je možné zabezpečiť. Preto by verejná doprava mal byť taká, že keď aj ponúka dlhšie intervaly (napr. spomínaný 15-min.), tak treba zabezpečiť, aby keď naskočíš na prvý spoj, tak už pri prípadných prestupoch by si nemusel čakať 14-minút na prestup, lebo "tesne" nevychádzajú prestupné väzby. Alebo, že máš druhú linku v 20 min. intervale a potom ti vychádza pri prvom spoji v hodine napr. prestup 5-min.,pri druhom spoji. 10-min, pri tretom čakáš 15-min a pri štvrtom ti pred nosom újde. To potom značne zmenšuje možnosti spojení medzi dvomi bodmi, ktoré nie sú na jednej linke a zároveň to zväčšuje v čase jazdy medzi IAD a MHD.

Ak ale máš linky, ktoré na seba pekne nadväzujú, tak je väčšia šanca sa jazdnou dobou priblížiť IAD. Jediným mínus teda zostáva iba tá sloboda, že nemôže odísť v danom momente, kedy si povieš. Ale tak ak ideš z domu, vieš odísť z domu, tak aby si nečakal dlho na zastávka.
Reply on: Vladimír #251111:
Prosím pošli tú štúdiu, lebo o tých výsledkoch mám vážne pochybnosti. V Bratislave sa dá prejsť cez celé mesto autom za 30 minút - neexistuje že by si ľudí prilákal na MHD keď budú musieť čakať polovicu toho času na spoj, a ešte v 35 C horúčavách. To už aj cesta elektrickou kolobežkou je oveľa výhodnejšia, napríklad z Karlovky na Račianské alebo Trnavské mýto sa dostaneš za 20 minút.
Reply on: Ike #251135:
Naspamäť nikto, to je jasné.
Ale ak niekto pravidelne cestuje, napr. linkou 49, ktorú si uviedol, tak si dve písmená zapamätá.
Ak pôjde linkou, ktorú využíva iba občas, tak si pozrie vysvetlivku v CP.
Reply on: B K #251134:
Odpovedz si, koľko ľudí pozná skratky v cp naspamäť.
Reply on: Ike #251131:
Prečo by nemohlo byť indexové písmeno zhodné s písmenom v CP?
Prichádza mi 49n (v CP vidím, že končí na NÚSCH), 49s (v CP vidím, že ide po Saleziánov).
Pastelkovať linky je prežitok šotoušov, ktorí nemali v detstve farbičky. Praktický prínos pastelkovania ocení 1 z 50 cestujúcich.
Reply on: MatejBA #251132:
Treba sa opýtať DPB. Všetko sa zdá jasné, ak uvažujeme len tých cestujúcich, ktorých sa vetvenie týka, ale ak zohľadníš všetkých cestujúcich, môžeš vytvoriť aj problém. Ja na to v podstate nemám názor ale kvitujem, že sa nevymýšľa rýchle a uponáhľané riešenie.
Reply on: Ike #251131:
A co tak zacat rozmyslat nad vyuzitim farebnych displejov, ktorych je viac a viac. A pre zelene dot-matrix sa moze pouzit inverzny ciel pre alternativnu trasu. Nemame tu vela liniek s viac ako 2 vetvami/konecnymi na jednej strane linky, pokial viem.
Reply on: 810zssk #251125:
Myslíš tak, ako je v prílohe? Len potom je otázka aké písmenká použiť a či to bude pre cestujúceho zrozumiteľnejšie. Dá sa označovať podľa prvého písmena v cieli, ale napríklad Zlaté piesky by mali problém, pretože 4z je zameniteľné s 42. Jedine, že by sa označovalo iba Nové Mesto, ale zase S podľa STN je nevhodné, lebo zase sa to podobá na 45. Môžeme dať N a keď si odmyslíme paranoju zameniteľnosti s teoretickou linkou N4, tak máme vyhraté. Na zlaté pôjde 4 a na nové Mesto 4N. Logika tam je.

Ale teraz sa presuňme na inú linku: 49. Obe konečné začínajú na N, takže ak nie si pravidelný cestujúci, tak 49N a 49 to veľa nenapovie.

Môžeme ísť podľa abecedy, ale zase narazíme na písmeno B a jeho zameniteľnosť s 8. Navyše, v prípade indexov A, B, C... aj tak odpíšeš polopravidelnych cestujúcich. Lebo ak budeš od zadu dobiehať na linku 49A alebo 49B, tak síce budeš vedieť, že majú rôzne konečne, ale ak nimi pravidelne necestujes, tak práve 49B ti veľa nenapovie.

Chapem, že celé je to lepšie ako systém bez indexov a bez rozdielov v označení, ale zatiaľ sa nenašiel spôsob ako to spraviť konzistentne a tak, aby to malo prínos a nebol to spam. Zavádzanie nového systému by nemalo mať výnimky.

To zmenšenie znaku má svoje limity (na obrázku je najmenšie možné), ale aj tak sú tie znaky z diaľky zameniteľné.
Reply on: SuchSoft #251128:
Ani v Trenčíne, keď čakaš vonku nemusíš dávať žiadne znamenie 🙂
Reply on: SuchSoft #251128:
Súčasné nastavenie je podľa mňa dobré, lebo ak by bolo treba dávať znamenie na nástup, často by dochádzalo k tomu, že by slabozrakí ľudia buď preventívne dávali znamenie každému prichádzajúcemu spoju alebo by čakali do poslednej chvíle, kým neuvidia číslo linky a potom by zamávali tal, že by vodič už nevedel bezpečne zastaviť pri označníku. Zbytočne by to vytáčalo vodičov a odniesli by si to samozrejme cestujúci.
Reply on: henko151 #251115:
Nie je. Len sa to tak volá, ale keď čakáš vonku, tak žiadne znamenie nemusíš dávať, čo je podľa mňa riadny nezmysel.
Takže v Bratislave sú zastávky polonaznamenie. 😁 😂
Reply on: Valec #251122:
Tu 21 som myslel na naše pomery. Viem ze Vieden to ma trochu inak.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.