Reply on: J #24855:
Podla mna prave na linkach ako 201 je to dost zbytocne, pretoze vlcak, ktory ide z hl.st. (turista) ma X moznosti si kupit listok v roznych automatoch a stankoch. Doplnkovy predaj CL ma vyznam hlavne na mensich linkach, kde po trase taketo automaty niesu.
Beus
Zaujimalo by ma ale, co presne je mohutne pribrzdenie, pripadne navod nan, lebo K2 su zname svojou lenivostou, ako v jazde tak aj v brzde Teda, cest vynimkam, ktorych je bohuzial stale menej...
Inac, k tej debate o chronometrazach a rychlostiach:
Podla predpisu D1/1 je max. rychlost elektrickoveho vlaku na trati 50km/h, cize ak ides rychlejsie, porusujes predpis. V praxi to vyzera tak, ze sa kontroluju karty (na ktore palubak zapisuje kolko ides, s akym meskanim/predstihom, atd...) a toleruje sa 10%, takze ak ides nad 55, uz riskujes ze si ta zavolaju do dopravnej kacelarie (a nad 59 to urobia zarucene) a mas par stovak z premii v cudu. Takze dohanat meskanie rychlou jazdou na dlhych rovnych a bezpecnych usekoch sa uz neda, kedysi to slo...
S cakanim na dobiehajucich je to asi tak, ze podla mestskeho prepravneho poriadku cestujuci je pripraveny na zastavke nastupit do vozidla - dobiehajuci sa za cestujuceho nepovazuje. Samozrejme, ked je vodic aspon trochu clovek, tak toho dobiehajuceho pocka (a ked sa co i len trochu pozera pred seba a do zrkadla, tak VIDI co sa deje), lebo vie ze tych 5 sekund co tym strati, zvycajne aj tak nic neznamena, lebo za rohom je semafor, na ktorom aj tak bude cakat dalsich 30-60s. Ja mam vo zvyku pockat, ked vidim aspon aku-taku snahu dobehnut. Necakam len vo vynimocnych pripadoch - napr. ked meskam a stal som na semafore cely cyklus - dalsie volno si uz jednoducho nenecham ujst, alebo ked som uz cakal tolko dobiehajucich, ze tam stojim prilis dlho. Uz aj to sa mi stalo - prisiel som s 5-kou ku Blumentalu v nedelu rano okolo 8:00 - skoncila omsa. Situacia typu "no zbohom" - zastavka prepchata, a ludia (zvacsa starsi) dobiehli z kostola v suvislom prude. Po asi 2 minutach statia co plynule nastupovali stale dalsi a dalsi ma to uz fakt omrzelo (a asi aj tych, co tam tie 2 minuty sedeli/stali v stojacom voze), nasiel som mensiu medzeru medzi dobiehajucimi a zdrhol som, to sa uz fakt nedalo. A este zasadne necakam ked viem ze v tesnom zavese za mnou ide dalsi voz tym istym smerom, to by bolo odo mna sproste - zdrzoval by som seba, ludi v mojom voze, a este aj ten voz za mnou.
Co sa tyka naskoku/meskania, suhlasim ze vodic by nemal ist zo zastavky skor (a ked ja robim posledne spoje, ZASADNE nejdem skor). Problem je vsak v tom, ze mame uplne nafigu chronometraze. Momentalne su rozdelene do 4 casovych pasiem: 5:00-6:00, 6:00-18:00, 18:00-21:00 a 21:00-5:00, co je, sami uznate, viac nez nedostatocne. (Ked mi niekto chce povedat ze o 6:30, v rannej spicke, ked su plne zastavky a plne vozy, a v kazdej zastavke stojim tolko, ze by som si aj odskocit stihol, mam mat rovnake chronometraze ako o 11:30, ked vozim viac-menej vzduch a do zastavky pridem, zistim ze nikto dnu-nikto von, a odidem, tak...) Takze to vyzera tak, ze na obed (a tiez okolo 19:00-21:00) musim ist max. 30 a vetrat na kazdej zastavke, aby som nesiel skor, a zase v spicke sa mozem aj potrhat, a niekedy sa to fakt neda stihnut v tych casoch. Ak by boli NORMALNE chronometraze (cize take, ktore sa v akejkolvek dennej dobe akurat stihaju, alebo tesne nestihaju), tak prosim, bol by som aj za postihy za predcasny odchod, ale pri tychto nasich je to ozaj nemyslitelne...ked musim z Race po vozovnu ist 35-40, aby som neusiel kolegom ktori su po fajronte, potom pustit 1 semafor pri Zvaraku, dalsi na Racku, a pre istotu este 1 na Americkom/Kollarovom nam., tak to podla mna fakt normalne nie je Takze ak niekoho niekedy nachytate ist v sedle s 1-2 minutovym naskokom, nebudte nanho zli, on chce tiez len jazdit ako clovek, a nie ako slimak.