No s tou Viedňou to tak optimisticky čo do rýchlosti električiek nevidím. Brno áno, Praha najmä na nových trasách (Barrandov, Modřany a Libuš) má električky tiež rýchle.
Vo Viedni? Ako kde. Odvez sa O vozňom z Pratersternu na Hauptbahnhof, odsleduj si ako často Strassenbahnu padne signál stoj keď sa bude chcieť práve pohnúť zo zastávky, ako ju budú blokovať autá a potom niečo píš o rýchlosti električiek vo Viedni.
Nie som odborník na dopravu, ale ak má chodiť električka rýchlo, tak nemá zmysel mať v Dúbravke viac ako 3 zastávky a samozrejme by mala mať zelenú vlnu na križovatkách.
Problém Dúbravky je, že sa nepostavila trať cez Patrónku, Brnenskú a Pražskú. Projekt existoval v prvej polovici 70.rokov, mal som možnosť ho vtedy preštudovať. Lenže bola lacná ropa zo Sovietskeho Zväzu, nové autobusy ŠM11 s automatickou prevodovkou, tak sa projekt zmietol zo stola. Električka z/do Dúbravky nie je pomalá sama o sebe, len ide bohužiaľ menej vhodnou dlhšou trasou.
Ďakujem za vysvetlenie. Vo Viedni a Brne je električka super, lebo jazdí rychle, menej križuje cesty a nemá zastávky každý pár metrov. V BA je to dosť nepraktický dopravný prostriedok na dlhšie vzdialenosti, hlavne kvôli častým zastávkam a križovatkám (bývam v Dúbravke).
Počúvaj, Fero. Zjavne o MHD nemáš ani potuchy. Ale mínusku ti nedám, lebo každý má právo na otázky. No a tu sú odpovede, ktoré ti už naznačili aj iní.
1. Električka je oveľa kapacitnejšia. Jeden človek obslúži oveľa viac ľudí. Ako ti už napísal Bobinko.
2. Moderné električkové systémy sa budujú na samostatnom telese, teda električky nestoja v zápchach s ostatnou dopravou. Často sa ani nebudujú na ulici, ale úplne mimo, príklady sú v Prahe, Brne, Ostrave, Košiciach a inde. Bude takou čiastočne i trať v Petržalke. Čím ďalej od áut, tým je električka rýchlejšia a spoľahlivejšia. A vtedy je rýchlejšia ako trolejbus či autobus!
3. Trolejbus oproti tomu je len elektrický autobus. Pokiaľ nemá samostatný bus pruh (a tie sa presadzujú ťažko a nedajú sa vybudovať všade), stojí v zápche s ostatnou dopravou.
4. Trolejbus je lepší v kopcovitom teréne. To je jedna z dvoch výhod oproti autobusom. Druhou výhodou je lokálna bezemisnosť.
5. Trolejbus je lepší aj ako elektrobus. Nemusí totiž so sebou vláčiť také ťažké batérie, na pomocný pohon netreba také kapacitné.
6. Ale kvôli tomu, že aj trolejbusy sú dobré, rušiť električky, by bol kardinálom nezmysel.
7. Boli mestá, ktoré si od zrušenia električiek sľubovali zvýšenie kapacity komunikácii. Všetko zabrali autá... Si naozaj myslíš, že po zrušení električiek by automaticky všetky ich trasy zostali vyhradené pre MHD?
Hlavnou výhodou koľajovej dopravy je jej energetická účinnosť, pretože kolesá majú pri pohybe nízky valivý odpor, bonusom je kapacita (električka môže byť omnoho dlhšia ako v súčasnosti v BA máme) a jednoznačne komfort. Samozrejme že tbus môže flexibilnejší, všetko má svoje výhody aj nevýhody.
Kedy si bol naposledy na trolejbuse alebo autobuse?
Komfort pre cestujucich je takmer nulovy. Na tych najhorsich, najdelozatnejsich tratiach v Bratislave je to stale ovela prijemnejsi zazitok nez jazda s busom po nasich rozbytych cestach.
Aj teraz mozu jazdit autobusy po elektrickovych tratiach. Nie je jediny logicky dovod, preco by nemohli.
V čom má výhodu trolejbus oproti električke??
Neviem si predstaviť žeby v BA nebola koľajové doprava je to mestotvorny prvok a hlavne trolejbusy s kapacitou električiek nevyrábajú a interval 2minuty by už bol príliš
Vie mi niekto napísať, prečo sa električkové trate neprerobia na trolejbusové? Ak by ostali len autobusy a trolejbusy, bolo by to jednoduchšie. Naviac by po nich mohli jazdiť aj autobusy a nebolo by nutné mať buspruhy.
Práveže mi príde, že posledné roky sú jedným z lepších období. Mnohí zistili, že to je dobrý základ pre obsluhu parciálmi, dokonca Taliani dokončujú všelijaké nekonečné projekty...
N/A
Preto.