Nerozumiem ani ja co to ma spolocne s vylucenim IAD. Kazdopadne L78 potom prejde asi na sola lebo tam tie niektore krizovatky s klbakom budu pekne mordy.
Písalo sa tu čosi o rušení L36... Nová trasa L216 aspoň poskytne spojenie ZB-Bory, dokonca aj so zastávkou pri nemocnici (ku ktorej sa zatiaľ dá dostať len peši)
Ak bude jazdiť 78 celotýždenne, tak zvyšok dnešnej trasy 66 bude pokrytý (a treba povedať, že vďaka obsluhe Drieňovej má Štrkovec nadštandard oproti ostatným ružinovským sídliskám).
Skrátenie 39 vítam, ale obsluha zastávok Planét a Súhvezdná by v nejakej podobe mala ostať. Napríklad presmerovaním 78 po tej čiarkovanej čiare (a nerozumiem, prečo si to mesto podmieňuje vylúčením automobilovej dopravy z ulice Maximiliána Hella)
Nevie tu niekto ci budu Solarisy +TNSky tichsie ako dnesne 30+31tr? Lebo ako 30+31 su starsie ako prve komercne elektricke auta takze to dava zmysel ze by sa do tbusu aplikovala inovacia z aut.
S tými hláseniami to nie je jednoduché. Neviem ako teraz, ale donedávna to bolo tak, že buď boli viazané na cieľ, teda zazneli pri každej zastávke spoja, ktorý mal daný cieľ, alebo viazané na zastávku, kedy zazneli pri každej linke/spoji, ktorá zastávku obsluhovala. Cieľ sa môže meniť počas jazdy.
Napr. pri 4ke sme to robili tak, že "nemý" cieľ mala od Dúbravky po Trnavské mýto, potom nasledoval "hlásiaci" cieľ, ktorý sa znova prepol do režimu nemého za Kuchajdou. Teda na 4ku bolo treba pri bežnej trase 5 cieľov: Dúbravka, nemé NM, hlásiace NM, nemé ZP, hlásiace ZP.
To programovacie prostredie je veľmi neintuitívne a toto programovanie cieľov je vzhľadom na čas celkom masaker, veľa činností vyžaduje množstvo manuálneho klikania a teda pravdepodobnosť chyby je extrémne vysoká a zaberie dosť podstatnú časť prípravy grafikonu. Preto sa eliminovalo tam, kde to nie je potrebné. A všeobecný úzus bol taký, že ak mala linka skrátené spoje po konečnú, z ktorej je v prípade omylu bezproblémový presun na nástupište neskráteného spoja, tak sa nehlásilo (napr. ak by vybrané spoje linky 7 boli skrátené po Gaštanový hájik - prinajhoršom vodič vyhodí cestujúceho na zastávku, na ktorej nastúpi na spoj do Rače), hlásilo sa len tam, kde by prevezenie mohlo byť problém (4, 21).
Ale je pravda, že niektoré hlásenia sú otravné. Napr. dojazd 47, pri ktorom sa skôr prikláňam k tomu, aby sa nehlásil vôbec, lebo spoj vykoná celú trasu originálnej linky a až potom ide do vozovne.
Tu by sa stačilo držať jednoduchého pravidla, že pokiaľ výstupište kratšej verzie nie je zároveň nástupište nácestnej zastávky dlhšej verzie linky, tak musia mať rozdielne číslo a potom by tieto hlásenia o zmene konečnej boli iba pri dojazdoch.
Tak práve keď idem po známej trase, tak stláčam tlačidlo ihneď po odchode z predchádzajúcej zastávky, ale aj napriek tomu, že už je stlačené, sa hlási, že zastávka je na znamenie (to sa vypúšťa len pri druhom hlásení pred príjazdom). A zase ak som niekde, kde to nepoznám, tak sa potrebujem sústrediť na názvy zastávok, aby som vystúpil správne, a každá ďalšia zbytočná informácia tomu neprispieva
Všetky argumenty beriem, ale.... Tomu, že príde nezorientovaný človek, ktorý sa pomýli, alebo nepochopí túto zmenu, nezabrániš. Taká množina tu vždy bude a hoci bude konvergovať k nule, neeliminuješ ju.
Malo zmysel čakať týždeň, lebo aj pravidelný cestujúci mohol byť povedzme na dovolenke alebo PN. Malo zmysel čakať mesiac, lebo niekto z rôznych dôvodov nemohol cestovať a tie hlásenia reálne edukovali jednotky ľudí. Ale aj tak príde deň, kedy sa tie hlásenia zrušia a niekoho to stále môže zmiasť.
Bratislava nie je okresné mesto. Je to hlavné mesto, ktorého funkcia a hospodársky význam generuje množstvo cestujúcich, ktorí sem prichádzajú za povinnosťami aj menej často, hoc pravidelne - napr. párkrát za rok. Som presvedčený, že intenzívna kampaň pri takej zásadnej zmene akou je zmena systému obsluhy zastávok má trvať určite podstatne dlhšie ako tri mesiace.
Uvedeným príkladom (koruny, telefónne búdky, diskety...) nerozumiem. Uvádzaš ich, ako keby mali potvrdzovať Tvoje názory. Pritom sú to, práve naopak, všetko príklady trvalých zmien, na ktoré si používatelia mali možnosť zvykať postupne počas prechodného obdobia rádovo dlhšieho, ako je kampaň DPB k zastávkam na znamenie.
Duálne zobrazovanie cien bolo ešte min.rok po prechode na €.
Mňa to absolútne nevyrušuje. Nevnímam to ako aj bežné hlásenie zastávok. Naopak tomu venujem pozornosť ak som niekde ako turista..
Strašne ma baví táto debata hlavne keď ešte ani v súčasnosti nemajú všetky prevádzkové vozidlá akustické vyhlasovanie a aspoň v polovici autobusov z rokov 2014 – 2018, ktoré už boli dodávané s vyhlasovaním ho nieje počuť (a nieje počuť ani len názov zastávky) lebo je vyhlasovanie stíšené na minimum že aj v prázdnom a stojacom vozidle je ho sotva počuť.
Chlapci to kade/čím denne cestujete, že to počujete dostatočne často na to aby vám to tak pilo krv a vytáčalo vás to do nepríčetna?
A prečo vám tak nevadia tie nekonečné otravné hlásenia o tom kde spoj končí čo sa furt vyhlasujú, ktoré by stačilo vyhlásiť na poslednej/posledných dvoch zastávkach na riadnej (hlavnej) trase – kde by cestujúci mohli vystúpiť a počkať na vozidlo idúce na tú správnu konečnú?
Mal by sa uplatniť Paretov princíp. Počet cestujúcich, ktorí pri nastupovaní do vozidla MHD *nevedia* o tejto zmene odo dňa zmeny exponenciálne klesá a konverguje k nule. Ak má niekto frekvenciu použitia MHD menej ako raz sa 3 mesiace, potom nie je ani nepravidelný cestujúci ale príležitostný. Je otázne, či kvôli takýmto cestujúcim spamovať akustické hlásenia a míňať náplň tlačiarne.
Rovnako dnes nemáme ceny v slovenských korunách, nemáme telefónne búdky a nepoužívame diskety, hoci je zrejmé, že v čase zrušenia stále existovala porcia aktívnych užívateľov.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Miro