Reply on: Mhr1 #246107:
Budú jazdiť dve 30T zarovno seba (jedna na jednej kolaji, druhá na druhej kolaji) od triangla Štúrova x Jesenského (kde bude zriadená náhradná zastávka Centrum) po Jungmannovu ako linka X. Nastupovať sa bude vždy len v smere jazdy (už to tak pár krát bolo)3 sa bude otáčať ako kedysi 7 cez Nám. SNP späť do Rače.
Adam3
Tiez som proti vacsine obmedzeniam dopravy, hlavne tie chobotiny typu ples v opere, papalasske akcie, ta uzavierka Sturovej co robieval nesrovnal... Ale velky mestsky maraton raz rocne do mesta proste patri. Zucastni sa na nom brutal vela ludi (tusim takmer 10 000) a pre takuto masu ludi to nejde organizovat niekde v lese alebo na hradzi. Nehovoriac o tom, ze raz rocne dostanu profi bezci moznost zabehat si na viac-menej idealnej rovinatej trati po ceste, co je proste rychlejsie ako behat v niekde mimo mesta v terene, po chodnikoch, krizovat hlavne mestske tahy po docasne vytvorenych nadchodoch (to tu niekto minuly rok navrhoval) a neviem kde vsade. Samozrejme tych profi bezcov co pojdu na vykon tam bude mensina, ale aj ten zbytok hobbykov co pobezia pre radost urcite radsej pobezia za super atmosfery v centre mesta ako niekde na luke za mestom. A podobne maratony sa bezia vsade inde vo svete a dovolim si povedat, ze s ovela vacsimi obmedzeniami. MMM v Kosiciach paralizuje total cele mesto, Berlinsky maraton nema ako u nas 2x21km kolo ale rovno 42km okruh a ked vidim tu trasu, tak tie uzavery musia byt x nasobne vacsie ako u nas. Podobne je to vo Viedni, i ked uznavam, tam sa ide cca 13km v obrovskom parku, co sa zial u nas moc neda. Dalej odporucam pozriet trasu NY maratonu, co je vpodstate jedna ciara cez cele mesto.
Mozme sa bavit o samotnej trase, ci sa nedala este trosku viac optimalizovat pre MHD, ale moc moznosti mi tam nenapada. Dokonca aj elektricky na Ruzinovskej budu nejak jazdit aj ked to 2x krizuje trasu.