Prečo v tom prípade neuvazovat o zlúčení s BA? Ak je funkčne zarastená, potom sa tento problém netýka len verejnej dopravy, ale aj odvozu smetí, kanalizácie, údržby komunikácií a pod.
Súhlasím, len by som dodal že využívanie synergií je vhodné tam kde obsluhovaný celok netvorí sama o sebe jednotku ktorá sama o sebe dáva zmysel na zriadenie samostatnej linky. V Bratislave je týmto príkladom už dnes Ráztočná, ktorú sa nijak zmysluplne nedalo obslúžiť MHD linkou, ale prostredníctvom toho že tade jazdia linky regiobusov získala nejakú verejnú dopravu.
Marianku ako "pilot" navrhujem práve preto že je to malý výbežok pri Bratislave, ktorý nevedie po trase ničoho iného a funkčne už zo Záhorskou Bystricou "zrástol", takže ak odmyslíme administratívne hranice obcí, nie je veľmi logické aby potreboval vlastnú linku. Inak povedané, keby Marianka bola formálne súčasťou mesta, jednoznačne by sa riešila formou predĺženia 37/137 a nikto by ani neuvažoval o separátnej linke.
Doprava by v zásade mala reflektovať dopyt cestujúcich a prepravné vzťahy, nie formality.
Praha má zároveň štatút kraja, takže si objednáva aj časť prímestských liniek (pôvodne linky 3xx, ale dnes to už môže byť úplne inak). Navyše sa súťažia nie len linky PAD, ale aj (autobusové) linky MHD. Preto viaceré linky MHD jazdia rôzni dopravcovia a naopak DPP jazdí aj prímestské linky.
Inak toto je dobrá haluz. Vlastne Dolné Rakúsko uzavrelo s BSK netto zmluvu Však ak to bude fungovať, tak dobre. Účel zákona je chrániť verejné financie a toto je v prospech verejných financií.
Ten prípad 1 môže byť problém. Čo by faktúrovala jedna obec druhej? Dopravné služby? To by musela mať obec živnosť a povolenie prevádzkovateľa cestnej dopravy. Inak by to bolo neoprávnené podnikanie.
Ty si tiež odomňa nemôže vypýtať peniaze za to, že mi kúpiš nanuk (teda môžeš, ale nie pravidelne a od iných ľudí).
Môže si Stupava objednať, ale zase kvôli tomu, že mesto a DPB má vzťah podľa Čl. 5 ods. 2, nemôže DPB prevádzkovať dopravu mimo mesta.
Najčistejšie riešenie by bolo vyňať 37 z objednávky mesta a urobiť trojstrannú zmluvu BA, Stupava a DPB a v zmluve vyriešiť financovanie. To by nebolo v rozpore ani s nariadením, ani s našim právnym poriadkom.
Tieto úvahy o 215 vs. 37 sú teoretické nezmysli mimo reality. Sorry. Mimochodom, prax ukázala, že 37 do Marianky dobre nefungovala. Bystričania nadávali, že Mariančania im zapĺňajú autobus (vtedy ešte 12 m) a Mariančania zase nadávali, že ich to vozí po celej Bystrici. Bolo to síce z ich strany sebecké a neohľaduplné, ale obe skupiny mali tak trochu pravdu.
Neviem, ako to v Prahe objednávajú, ale keď sme bývali v Průhoniciach, k metru Opatov sme jazdili tromi linkami, z ktorých niektoré prevádzkuje DPP, iné Arriva. Pre cestujúceho je to jedno, my sme mali kúpený turistický lístok pre územie Prahy a zvyšok mimo Prahy sme doplácali u šoféra. Mimo Prahy sa nastupovalo len prednými dverami, akonáhle sme vošli do Prahy, bol možný nástup všetkými dverami a to ako u DPP, tak aj u Arrivy. Proste plná integrácia. A je to už niekoľko rokov. Rozdiel bol len v tom, že autobusy DPP boli mestského typu a autobusy Arrivy prímestské (len dvojo dverí, viac sedadiel).
Napadajú mi dva modely:
1. Riešenie ako pri 901, ktorú objednáva BSK ale prispieva na ňu aj HMB. Tu by to bolo naopak, formálne by 37 objednalo HMB až do Marianky, ale BSK by na ňu prispel.
2. Vyrovnávka výkonov, t.j. výkony DPB pre BSK by formálne objednávalo HMB a BSK by výmenou za to objednal u Arrivy nejaké výkony na MHD linkách (muselo by sa nájsť niečo kde stačia dvojdverové vozy - napadá mi napr. 43 cez pracovné dni).
Stíhala by tam potom súčasná kapacita? Či by sa museli zobrať klbáky z inej časti mesta na posilnenie L37. Takých adeptov by potom bolo omnoho viac. napr. Čierna Voda , Groby, Rovinka..
Vsak s tym tu vsetci suhlasia, ze to ma riesit kraj. Debatuje sa o tom, ci je to vyhodnejsie samostatnou linkou 215 (ktoru plati), alebo predlzenim 37 (ktore by platil).
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Valec