Pritom mesto by mohlo krásne šetriť napr. tým, že by zrušilo L30. L130 posilniť na celotýždenný 20 min. interval ako náhrada za L30 a obsluhu starého Lamača. No a konečne donútiť BID aby všetky regiolinky, ktoré jazdia od Záhorskej na Patrónku a ďalej na Nivy, mali nástup a výstup všetkými dverami a bez kontroly lístkov a električenky u vodiča a možnosť si označiť lístok aj pri druhých dverách. Ako pilotný projekt by to mohli začať v tejto západnej časti mesta. Toto by pomohlo aj L21 ako aj L37, keďže by pobrali ľudí zo zrušenej L30 a v tomto prípade by sa dala urobiť aj redukcia ja na L21.
Stupava je súčasťou BID s obsluhou od Arrivy, ktorej objednávateľom výkonov je kraj. Takže pokiaľ je Stupava a jej okolie nespokojné, nech sa láskavo so žiadosťou o navýšenie frekvencie spojov obráti na kraj. Kraj dostáva na nich peniaze, tak nech skúsi vyhovieť.
Nehovoriac o tom že mesto ma finančne problémy, kde obmedzuje MHD v meste. Prečo by si pridali náklady na linku mimo mesto? Pochybujem že Stupava si zaplatí 100% nákladov v úseku mimo Ba.
Nebolo. Ak by bolakapacita linky 37 nevyužitá už dnes, tak by na nej nejazdili kĺbové vozy. Tie sa tam dali práve preto, že kapacitné nestačila. A ty teraz navrhuje, aby sa linka predĺžila zo 6 tisícovej Záhorskej Bystrice ešte do 12 tis. Stupavy.
ohladne Zahoria resp.Stupavy
Nebolo by vhodne využiť kapacitu klbovej linky 37 ktorá by mohla zachádzať na aut.stanicu Stupava ./bolo by to vhodnejšie ohladne konečnej.resp. v buducnosti aj tam čerpať vydrže tam odbremenilo by sa konečna Most SNP samozrejme ak by tam bolo zazemie pre vodičov-/Aj tak je to vlastne subeh s linkami Ariva smer Stupava / a tych pripadne obmedziť/
Viem je tu množstvo prekažok ohladne tarify a pod .to by si mali vyriesiť BID a DPB.
Je to myslim rozhodne lepši variant ako ukončiť *Zahoracke* linky nevhodne v Dubravke Pri kríži.
opat "no offense" styl:
dovol mi ujasnit veci a vnest kusok svetla - myslene to bolo ako doplnok Tvojej reakcie a postreh "zo zivota z ulice". Veci na papieri od ludi co planuju MHD vyzeraju vzdy "skvelo" (to uz pomaly ako Java programatori / IT architekti), ale realita je mizeria. Kapitalizmus by uz davno vydobytky ako prazdne/nizko vytazene autobusy/elektricky poslal do historie, pripadne redukoval spoje na 4-5x za hodinu. Na co ma MHD chodit kazdych 4-5-6 minut, aut z ciest nam neubudlo za posledne roky. Nehovoriac o vizii ze z Dubravky maju asi chodit spoje "zo vsade -> vsade". Moznoze raz bude zo zastavky "Pri krizi" chodit aj priamy spoj do Bruselu - ved co ak by nahodo niekto chcel ist. Paradoxne DPB rusi spoj c.27 - lokalny okruh ma daleko vacsi vyznam a ludia nech si nasledne prestupia napr. na Patronke / buducej "Lamacskej brane" a mozu ist odtial kam chcu. (peace)
Viem, že ma teraz miestna anti-SOR úderka vymínuskuje do nepríčetna, ale čoraz viac si z pohľadu cestujúceho uvedomujem fiktívnu kapacitu Mercedesov Capacity. Úplne súhlasím, že po technickej stránke a stránke komfortu (hlavne z pohľadu vodiča) je ten autobus v inej lige, ale z pohľadu výmeny cestujúcich nie je úplne najvhodnejší na linky s vysokým obratom cestujúcich a už vôbec nie teraz, v kontexte zavádzania všetkých zastávok na znamenie, ktoré podporujem.
Chorologická každodenná realita (minimálne na linkách 83/84) je takáto: otvoria sa dvere, z ktorých vypadávajú ľudia. Keď sa však človek natlačí, nemôže si nevšimnúť, že v miestach, ktoré sú najďalej od dverí nestoja a nie výnimočne ani nesedia cestujúci. Väčšina stojacich cestujúcich sa skupinkuje na strategických pozíciách v dosahu dverí a je to pochopiteľné, čo ale navyše spôsobuje problémy v kontexte fungovania zatvárania dverí. V tomto autobuse reálne existujú miesta, z ktorých môže byť problém vystúpiť (a sú to presne tie miesta, v ktorých dosahu nie je ani tlačidlo dopytu). To, z čoho sme si tu robili srandu, že Sorka má na jednej strane viac dverí ako okien, je nesporná výhoda a fakt subjektívne pozorujem, že výmena cestujúcich v Sorke trvá rádovo kratšie ako v MB.
Je škoda, že MB nemajú APC a nevieme rovnakou metodikou porovnať vyťaženie vozidiel. Možno by sme zistili, že kognitívna obsadenosť vozidiel je podobná napriek odlišnej kapacite.
Zmysel to má ten že na Patrónke máš prestupy na rôzne smery a aj preto tam zaplnenosť autobusu skokovo klesá (resp. v opačnom smere stúpa). Tým správnym SADistickým smerom na Nivy ide len časť ľudí.
V špičke platí čo píšeš, takže by sa neušetrilo - preto by som v špičke tie busy kľudne ďalej ťahal na Nivy. Ale mimo nej postačujú po Patrónku a ďalej to v pohode odvezie MHD.
Áno, prestup navyše nikoho nepoteší. Ale ak tie výkony reinvestuješ do zlepšenia intervalu, doby prevádzky a podobne, dokážeš priniesť benefity ktoré toto negatívum prevýšia a v konečnom dôsledku si ponuku zlepšil.
Damy a pani pisem v style "no offense" - verejne zamyslenie sa:
Spravit z Dubravky prestupiste pre Zahorie , alebo este nebodaj DnV/Bory? Za tieto napady vrela vdaka za vsetkych Dubravcanov zijucich pozdlz Sararatovskej / Repasskeho.
Uz teraz mnozstvo a frekvencia spojov "rusi / irituje" v nemalej miere obyvatelov dotknutych ulic - otrasy od elektriciek a nizkofrekvecny zvuk TDI-ciek autobusov sprijemnuju vsetkym byvanie od skoreho rana do neskoreho vecera. Na temu hluku a jeho negativneho vplyvu na zdravie sa uz toho hadam po svete popisalo dost - skoda ze to akosi nikto "nezvazuje", v resp. na papieri skvele napady. Hlavne ze "sa splnaju papierovo normy" - co tam po realite/skutocnosti/ludoch..
Developer autobusovej stanice Mlynske Nivy sa nedopatrenim netrafil - mali byt postavene na konci Dubravky Pri Krizi. Hrozi ze mnozstvo obsluzenych cestujucich by tomu na zaklade pozorovania a vizii DPB/mesta odpovedalo daleko lepsie nez aktualna adresa .
Ako... chapem ze musia setrit ale niektore zmeny nedavaju uplny zmysel (aspon teda mne).
145: to akoze tam ludia nebyvaju a cez vikend nepotrebuju MHD? Pochopim, kebyze zrusia zachadzku k NOU, ale usek Jaskovy Rad - Stromova - Koliba mali nechat
147: detto
151: tiez - a prave ta je najvacsi favorit na predlzenie po Tupeho. Tie mohli trebars spojit so 145 do jednej linky Koliba - Stromova - Jaskovy Rad - Tupeho - Lopenicka - Kukucinova
Mozno mohli radsej prekopat linky na zapade BA a usetrit tam. Predpripravit to na elektricku a TIOP. Mozno aj skratenim liniek ako vravel Pavol86 ale v opacnom garde - fantazmagoricky napriklad 21, ktora by sla cez Lamac po Patronku/Most SNP a zrusit tym padom 30 a Regio vozidla + ostatne linky by nahradili spojenie Patronka - Centrum - ASMN
Na dpb.ak nove zmeny v MHD od 13.2., vyberám:
rušia sa 27,58,X70
cez víkendy nebudú chodiť 145,147,151
45 len v špičkách prac. dní
79 už nebude chodiť na Topoľové
A aky ma zmysel prehodit ludi z autobusu do autobusu na Patronke, ked tie "mestske" autobusy budes musiet tak ci tak posilnit namiesto regionalnych? Nic neusetris, zbytocne donutis prestupit ludi a odradis % cestujucich od cestovania.
Ak by tam bola vedena elektricka alebo Sbahn tak dajme tomu, ale takto je skor vhodnejsie motivovat ludi viac pouzivat regio aj v meste.
Skracovanie regioliniek je síce správna cesta, ale tie spôsoby čo si navrhol sú podľa mňa veľmi zlé možnosti.
Autobusy zo Záhoria na Pri kríži? To tých ľudí dovezieš úplne inde ako chcú ísť. Vhodnejšie by bolo ukončenie na Patrónke (resp. Valašskej, keďže to niekde treba aj odstaviť). Odtiaľ je široká ponuka liniek rôznymi smermi a teda sa tam dopyt výrazne láme. Vidíme že skrátením 215 po Patrónku žiaden armagedon nenastal a všetko funguje v poriadku.
S tými Biskupicami som si nie istý že či by sa niečo vyriešilo keďže skoro celý autobus by ti prestúpil na 201/202 a išiel súbežne s regiobusmi. Čiže by si prehodil ľudí z jednej linky na inú v tom istom smere a keďže v špičke tam už nie je voľná kapacita, musel by si pridať výkony na MHD a neušetril si nič. V sedle a cez víkend by sa dalo uvažovať nad ukončením pri Cintoríne Vrakuňa. Okrem toho by som ocenil keby konečne niekoho napadlo zaviesť regiobusy od Rovinky a Mostu na Astronomickú, čo brutálne chýba, pritom je to úplne logické riešenie.
Záverom ale treba predovšetkým povedať že skracovanie regiobusov po kraj mesta nesmie byť úsporným opatrením v štýle "hurá, ušetrili sme". To by išlo naozaj len o zhoršenie kvality VHD, lebo by pribudli prestupy a neprišiel žiaden benefit. Usporené výkony treba vnímať ako zdroj ktorý môžeme reinvestovať do zvyšovania úrovne obsluhy, napr. intervalov, rozsahu prevádzky, alebo nových liniek v regióne, a teda priniesť zlepšenie úrovne VHD ktoré bude významnejšie než negatíva vyplývajúce z prestupu.
Ukoncit zahorske autobusy Pri Krizi a nasledne ich cestujucich nutit absolvovat nekonecnu vyhliadkovu jazdu Karlovkou by bol perfektny sposob, ako z nich vyhnat uplne kazdeho az na male deti, dochodcov a uplne socky.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
FFF13
rušia sa 27,58,X70
cez víkendy nebudú chodiť 145,147,151
45 len v špičkách prac. dní
79 už nebude chodiť na Topoľové