Za ten čas, čo už diskusiu na imhd čítaš, si si už mohol všimnúť, že je tu častokrát reč aj o tom, koľko vozov bude treba pridať, či ich vôbec toľko máme, či bude miesto na konečných, či sa to vôbec finančne oplatí. Čo sa týka financií, tak väčšinou tu padne aj odpoveď, že mesto nechce navyšovať počet vzkm (čo v podstate znemožňuje hocijaké posilnenie). Celkovo tu ale väčšinou dospejeme k nejakým zmysluplným záverom a nie k nejakým šoto výmyslom.
A nieco ine vies aj povedat? Ci len kritizovat sotousky navrh, ktory som vyslovene uviedol v prvej vete, ze je sotousky?
Na druhej strane, co z toho je nerealne?
- OK 24 mozno hej lebo s nou ani neviem co poriadne
- presmerovanie 20 a 21 po otvoreni Saratovskej dava zmysel (lepsia obsluha Borov zo vsetkych smerov za max +1 minutu)
- predlzenie 92 dava najvacsi zmysel namiesto vytvarania novej linky
- realne si myslim, ze ak pokryjes usek Dubravka - Bory 20 tak 36/123 nema zmysel tahat do Dubravky a viac pomoze ludom zo ZB a Lamaca castejsi interval do spadovej oblasti Bory
- 23/25/26 sa vyrazne nemenia
- zmena na nocakoch, o ktorej sme sa bavili (N21 cez Dialnicu alebo Lamac a N20 ako nahrada N21 v Dubravke konciaca pri Nemocnici Bory) dava najvacsi optimalizacny zmysel (tak ci tak by si kvoli obsluhe Borov musel pridat voz na N21, takto by si aspon odbremenil linku do DNV a spravil spojenie Lamaca s novou nemocnicou aj v noci)
Tak davaj nieco viac ako typicky Slovenske "to sa neda"
To by bolo asi najlepšie riešenie, keďže by sa zaviedla obsluha Strmých vŕškov. Tam už dávno mala byť lepšia obsluha hlavne cez víkendy a cez prázdniny.
Dnes nové vlaky len po Galantu na S60, ktoré vlani v parných hodinách nepremávali sa tešia slušnej frekvencii - vzhľadom na to, že historický prvýkrát je hodinový interval a nie sme ani mesiac od začiatku platnosti nového gvd + aj s Vianocami.
Len taká všeobecná otázka. Keď si tu kreslíte grafikony, linkovanie, atď. tak pozeráte aj na ekonomiku prevádzky, budget, prestávky vodičov, počet vozidiel, väzby, časy škôl, VW, kapacita hrán, požiadavky MČ, požiadavky mesta, atď. alebo si skladáte len grafikon na štýl šotouš - odborník?
Ja by som navrhol N21 nechať tak ako je, pre N37 zrušiť zachádzku cez lamačské sídlisko (a ideálne pridať zachádzku na Strmé vŕšky)
a spraviť novú nočnú linku (napr. N24) ktorá by šla v trase Hl.st. - Patrónka - Lamač (ako N37) - Bory.
Čo poviete na toto?
netreba zabudnúť na fakt, že CP 36ky má veľa spoločného aj so ZSSK - cez prázdniny sa jazdí tak "často" ako cez víkend, čiže napr. aj tento týždeň tam máš nádherný hodinový interval
Tá 36/123 by mala trasu ZB - Strmé vŕšky - Bory - Lamač? Nebolo by potom lepšie odkloniť 92 cez Lamač (s výnimkou spojov do VW), aby nahradila 123 v úseku Lamač - Bory a aby tam nešli zbytočne 2 linky? Obsluhu Nemocnice Bory by som riešil skôr nejakou linkou z centra, ktorá by išla po D2 a 36/123 ponechal ako doplnkové linky pre tangenciálne spojenia.
Spojenie Borov a Dúbravky by som radšej riešil 36/123 alebo regiobusmi, pretože 20 býva už teraz dosť plná (minimálne po Milana Marečka) a to spojenie Technické sklo - DNV je tiež dosť využívané a tiež sú tam aj tie Agáty. Spojenie Bory - DNV by zabezpečila 21.
23 by sa možno by sa mohla posilniť v celej trase na 30 minút s posilovými spojmi v špičke po Dúbravku (tiež v intervale 30 minút), aby sa zlepšilo aj spojenie Jana Jonáša s Dúbravky (21 je pre toto spojenie pomalá + tam majú pribudnúť tie ďalšie sklady).
Pod centrom som skôr myslel Hodžovo námestie, Zochovu, AS, pretože 21, 83/84 už veľa miesta pre ďalších cestujúcich nemajú a to jazdia dosť často. Nová linka z Borov by si teoreticky mohla vymeniť aj trasu s 84 v Petržalke a 84 by sa ukončila v centre.
Ja by som tú N21 potiahol cez Vrančovičovu, aby sa umožnilo spojenie Lamač - Bory/DNV aj v noci a aby sa dal zaviesť prestup medzi N20 a N21 na Hrubých lúkach (spojenie Dúbravka - DNV). Časovo by to vychádzalo aj pri zachovaní okruhu na N21.
K 36/123 + 20/24: tam mi islo hlavne o to, aby nemali "zachadzku" do Dubravky a mali prestup na hrane na linku, co by tam isla (ci uz na Vladimira Jukla alebo na Nemocnici Bory), cim by sa mohol zahustit interval (hlavne ked to nepojde po Agatovej cez zapchy). Nehovoriac o tom, ze Lamac ma 23 do Dubravky a zo Zahorskej by isla 36/123 alebo Regio spoje a bol by tam prestup na 20/24. Resp. kolko realne ludi zo ZB ide az do Dubravky a nie len po Bory? A nebude lepsie 36/123 posilnit pre ludi do Nemocnice?
Technicke sklo: je tam vacsia potreba/dopyt ako keby sa mala 20 potiahnut okolo Borov a cez Saratovsku do Dubravky? Myslim si, ze to dava vacsi zmysel potiahnut 20 mimo a dat tam 23 a pripadne predlzit 27 v spickach. Alebo mierne posilnit 26 od Pri Krizi po ZST DNV, ktora by po Agatovej stale isla.
A myslim si, ze tou linkou spajajucou Bory a "Centrum" (Patronka/Einsteinka) by mohla byt prave 92, ktora by sa mala zmenit z "linka pre VW s doplnkovou trasou" na "linka pre Bory s vybranymi spojmi do VW".
A nocak by urcite mal byt N20, ktory by v Dubravke nahradil N21 a koncil pri Nemocnici Bory. A ta N21 by isla po dialnici okolo Borov.
36/123 by mali podľa mňa viesť až do Dúbravky (zišlo by sa aj ich posilnenie), aby bolo zachované spojenie Dúbravky a ZB (regiobusy, OBI)/Lamača. Spojenie Dúbravky s Lamačom by sa ešte vyriešiť posilnením 23 po obratisko električiek. K Bory mall (napr. na tú zastávku, kde by končila 92) a ŽST Bory by sa mohli odkloniť aj nejaké regiobusy.
20 by som viedol cez Technické sklo, pretože veľa ľudí z tadiaľ chodí práve do DNV (na sídlisko, nie k VW) a navyše sa tam stavajú aj Agáty, ktoré by potom boli obsluhované iba 23 so slabým intervalom.
Sklady nad Metrom by mohla výhľadovo obslúžiť 23 ako doplnková linka do VW a Dúbravky. Základnú obsluhu tejto časti a zastávok M. Encingera, Hrubé lúky, H. Ponickej (prestup na 21 smer DNV) a Nemocnice Bory (zastávka 92) by mala zabezpečiť nejaká nová linka spájajúca Bory s centrom. Dočasne by sa mohla táto linka ukončiť na kruhovom objazde pri M. Encingera.
Ďalšia vec je, že by sa do Borov mala zaviesť aj nočná doprava aspoň presmerovaním N21, čo by si vyžiadalo pridanie 1 poradia . V budúcnosti by mohla ísť N21 cez Lamač/D1 (v noci by to bolo asi aj jedno) a nejaká nová linka by išla po súčasnej trase N21 cez Dúbravku ďalej do Borov.
Tak si trosku zasotousim podla Google Maps (nie, vazne nemam nic lepsie na praci dnes). Tu uz beriem do uvahy, ze je aj spravene predlzenie Saratovskej.
20/21: presmerovanie cez Hrube Lucky a 20 na Saratovsku
23: nahradi 20 k Technickemu sklu
25/26: ostava
27: mozno tiez potiahnut k Technickemu sklu ak by to vychadzalo, netusim
92 (192): predlzit od Cerveneho mostu k Nemocnica Bory, spoje do VW by tiez isli cez tu zastavku, Hany Ponickej, Hrube Luky a Mateja Encingera
36/123: spojit dokopy, mierne zlepsit interval, zrusit Dubravsku cast
Nova linka 24 (najmenej domyslena): Sluzila by ako predpripava na rozsirenie zon (sklady/obchody) nad Metrom a na prepoj 36/123/Nemocnice/TIOP s Dubravkou.
Tu by sa mohlo alternativne spravit, ze 36/123 pojdu k Nemocnici Bory (vynechaju Hany Ponickej a Vladimira Jukla) a namiesto 24 by bola 20 (Hrube Luky, Hany Ponickej, Nemocnica Bory), len by chybala zastavka pri TIOPe pre 20.
EDIT: a mozno este jedna uprava - ak by chodila 20 a 21 cez Hrube Luky, presunut zastavku T. P. Kolakovica za kruhac blizsie ku Kauflandu/Hornbachu pre lepsiu dostupnost zastavky.
Aha, čiže to, že mi k domu chodí spoj, ktorým sa niekam dostanem, je rozvoj? Potom ako dobre, že sa nám Petržalka tak krásne rozvíja!
Ale máš pravdu, mesto nemusí financovať politické výstrelky - pokojne mohlo namiesto "dočasnej pokládky dlažby" na Komenského námestí, Dunajskej či Krížnej dané financie alokovať tam, kde mu reálne chýbajú.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
FFF13
a spraviť novú nočnú linku (napr. N24) ktorá by šla v trase Hl.st. - Patrónka - Lamač (ako N37) - Bory.
Čo poviete na toto?