Nemilo ma prekvapilo, že v prípade nefunkčnosti KOCL vo vozidle pri službe Kartuj je nutné vystúpiť z vozidla. Píšem spätne, lebo som o tejto hlúposti nevedel a znamená to, že úplne musím prestať tapovať. Týka sa to teraz dokonca aj elektronickej peňaženky. V minulosti bolo možné pokračovať aspoň v takomto prípade bezplatne.
Tak som si spomenul, že v r. 1980 som vo Fínsku videl v niektorých autobusoch šnúru zavesenú pozdĺž okien. Potiahnutím za šnúru sa aktivoval spínač so signálom k vodičovi. Na tú šnúru sa dalo dočiahnuť z každého sedadla.
tak ja neviem no, ako urcity problem by to bol ak by boli tlacidla na znamenie na strope ako to mali karosy 7xx a ikarusy 28x, pripadne nad dverami (trolejbusy 14/15Tr), ze predsalen tam nie kazdy dociahne (ale ako deti sme si s tym poradit vedeli a ak sme potrebovali vystupovat na zastavke na znamenie (aj ked ich vtedy bolo v sieti radovo menej) tak sme bud poziadali nejakeho stojaceho dospeleho alebo sme sa predrali ku kabine a poziadali ustami rovno vodica); ale pokial su tlacidla na madlach vedla kazdych dveri...
Väčšina vozidiel DPB stále nemá stop tlačidlá dostupné z každého sedadla. Najprv treba doriešiť toto, potom možno uvažovať o zmene režimu zastavovania.
Kiež by sa to po príchode nových autobusov zmenilo a celá sieť DPB by sa stala kompletne na znamenie.
Výprava SU15, Tedomov a Citelisov sa čoskoro skončí a ostatné vozidlá už sú na používanie dopytu dostatočne užívateľsky pripravené (nočákové 14/15Tr nepočítam, tie sú svet vo svete)
Uvažovalo sa nad tým, ale posledné informácie hovoria o tom, že nie. Stále sú zaraďované 50 ročné vozne do prevádzky, a obehy tých vozňov nie sú striktne na území IDS, takže by to mohlo byť aj neefektívne. Radšej na staniciach, ale tam zas je problém s vandalizmom (našťastie nie je to častý jav).
To add onto what 810zssk said, it can sometimes be years between when a vehicle last runs in service and when it is withdrawn (I.E. no longer indicated as the property of the transit company). Some of the Škoda 15 TrM trolleybuses last ran in 2015 or 16, but were indicated as just being stationary/sidelined until 2021 when they were scrapped. If there is a specific vehicle you would be interested in knowing about you can ask on here and we will do our best to answer.
Odstavené vozidlo is a subclass of nevyradené vozidlo. It simply means that it hasn't been in revenue service for an extended period of time (specified in the list), for whatever reason, but isn't formally retired from the fleet. It can be, for example, due to maintenance issues, or because it's not needed right now (for example, back when we had Karosa buses still in service, they were often withdrawn from the service during school breaks when the service frequency is lower and could be covered by newer buses), or stuff like that. Sometimes there's no intention to bring those vehicles back to service but they are kept in the fleet for a few months as a backup.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
TomJ