Sviatočné obmedzenie sa týka všetkých trati, takže na celom Slovensku dorazia vlaky do cieľových staníc okolo 9, nielen na 130. Jedine medzinárodné zostali (napr. NZ - SA - GA - BA (6:03) - Pha hln.).
Len 6:24, čim už dnes jazdia školáci, potom R 6:47, Os 6:54 a stále sú včas v BA s tým o 7:11 (7:33 na Predmestí, 7:37 na Novom Meste). Dnes to jazdí v čase 7:13.
Pritom ani nemuseli pridať tieto zatiaľ negarantovane vlaky v jedenástej minúte, len zastaviť REXy v ôsmej minúte, ale ľudia v petícií žiadali zahustenie aj S65.
Blbé je, že to je klasická príprava na minulú vojnu, pretože než to prebehne všetkými procesmi ,tak bude treba do DNV štvorkoľajku a trojkoľajku aspoň do Zohora.
Na obmedzeniach prímestských vlakov na jednej z najvyťaženejších tratí na Slovensku v okolí hlavného mesta krásne vidieť, prečo je lepší model objednávania regionálnej železničnej dopravy krajmi (ako v ČR) oproti centrálnej objednávke Min. dopravy v SR.
Netvrdím, že český model nemá nedostatky, ale regionálna železničná doprava tam všeobecne funguje omnoho lepšie ako na Slovensku. V prípade trate 130 by obce a obyvatelia boli asi úspešnejší v tlaku na viac osobných vlakov, ak by ich objednávanie záviselo od kraja, ktorý by na to dostával príslušné daňové výnosy, než keď sa musia obracať na MinDop, ktoré má iné priority.
Su tam aj linky/odkazy na plan strojkolajnenia DNV - Lamac - HlSt tak mozno s tym vyhladovo rataju? Netusim aky je harmonogram.
Co sa tyka Zahorskej/Stupavy, podla mna by to mohli tahat 2 sposobmi (resp. viac menej v Stupave iba jednym):
- A: Popri dialnici po Lozorno (tam pred nim logicky odtiahnut od D2 a napojit na zeleznicu)
- B: v Zahorskej tahat okolo Markizy (medzi Markizou a tym druzstvom) a v Stupave fakt jedine popri D2 ak nema byt tunel. Alebo mooooozno ak by bol rozpocet a povykupovali domy napriklad popri Mierovej ulici zo zapadnej strany. Ale silno pochybujem.
Ale zas v Stupave by to tam kludne mohlo byt aj pri D2 napriklad s novou AS, P&R a napojenim na dialnicu. A ked zoberieme do uvahy, ze postupne budu stavat baraky ako je jazero "Hlinik" a urcite si budu brusit zuby aj na polia za D2...
Tie dve nové trate by nepochybne mali veľký prínos, otázka je či konečne bude ochota *výrazne* zkapacitniť uzol Bratislava. Lebo už teraz nevieme pridávať potrebné vlaky (aj) kvôli kapacite vnútri mesta, takže dve nové linky mi bez jej zvýšenia prídu nerealistické.
Zaujímalo by ma či existuje nejaký nástrel kade tie trate majú viesť. Najmä v Stupave si to veľmi neviem predstaviť (ak nehovoríme vyslovene o podzemnom riešení, čo by bola megalománia).
Tie sviatočné obmedzenia sú tiež super, to sa zas ušetria milióny na tom že zrušíme vlak dvakrát za rok. Jedna z mála vecí ktorá bola na železnici na Slovensku fakt pozitívna...
Mne zas dnes skoro ušla 216 zo Stupavy, AS lebo CP vylepili na nástupište B, hoci to podľa linkového CP (a aj v realite) jazdí z nástupišťa A. Samozrejme terčík nie je pridaný ani na jeden z označníkov. Do INPROPu sa zas stále generujú staré číselné označenia nástupíšť, ktoré ale na zastávkach už nie sú uvedené, takže podľa toho sa orientovať tiež nedá.
Ešte lepšie sú novozriadené zastávky v Stupave, kde sa nenachádza absolútne žiaden označník, takže cestujúci môže tipovať kde to zastavuje
Autobus ide aj smerom do Marianky označený číslom Stupava, čo tiež masívne prispieva k jednoduchej orientácii.
Totálny bordel. Hlavne že sa všetci zúčastnení urážajú keď ten systém niekto kritizuje.
Edit: Okej, ospravedlňujem sa, na tých novozriadených zastávkach je v tráve vedľa chodníka zapichnutý kolik so symbolom autobusu vo výške členkov
Ja som stál na chodníku (resp. na zastávke). Auto zastavilo na ceste, teda na tom označenom mieste pre autobus približne na úrovni prístrešku. Ja som prešiel trochu viac dozadu, teda smerom do mesta, ostal som stáť na obrubníku, stále vedľa toho označeného priestoru pre zastavenie autobusu, takže predpokladám, že sa to stále definuje ako nástupište.
Písal som na vnútornú kontrolu, bohužiaľ som tú komunikáciu zmazal, nevidel som žiaden dôvod si ju ponechávať, ale formulácia bola v zmysle, že DPB nie je oprávnený kontrolovať kamerové záznamy.
Podobnú odpoveď na kontrolu kamier som dostal ešte dávnejšie, keď som o ňu žiadal, keď mi revízor pri pokute zobral peniaze a nedal papierik, takže som to nejako neriešil už.
(Cez prázdniny mi neplatil ISIC tak som musel vybavovať novú kartičku a po mesiaci som zabudol na predĺženie. Potom som prišiel na to, že bez potvrdenia nemôžem požiadať o odpustenie pokuty )
A keď sme už pri Groboch, ktorú múdru hlavu v ktorej inštitúcii napadlo, že sa má používať aj východnejšie stanovište zastávky Slovenský Grob, Dlhá? Za tri roky, čo tadiaľ chodím, sa vždy používalo len západnejšie a aj cestujúci boli na to zvyknutí, kým sa niekedy počas uplynulých prázdnin neosadil nový označník na východnejšej strane s ceduľkami smer BA. Následne tam nedávno ráno zopár ľudí čakalo, ale vodič zastavil tak, ako dovtedy, na západnejšom stanovišti, našťastie počkal, kým sa presunuli.
Chorvátsky Grob, Hornodvorská po min. 2,5 týždňoch dostal označníky-ten čas 2,5 týždňa tam bol starý už odnesený a nový tam mal len základy. Len zase osádzači nevedeli, ktorým smerom je Bratislava, čo už aj niekto stihol okomentovať na vitrínke. Ale aspoň sú už CP vo vitrínke. Fotené včera o deviatej večer z mobilu, takže kvalita len dokumentačná.
To sme len prebrali know how z juhu Európy. Tam sa štvorpruhová cesta s píniami pozdĺž, ktorá vyzerá skôr pumptrack dráha, opravuje ceduľou "20" s dodatkom "radici affioranti".
Na 5 vlakov po trase 23 km sa nájdu prachy.
Popoludňajšie kľudne nech vypustia, nebudu chýbať, hlavne nie z Nového Mesta. Ranné budú fajn pre pracujúcich a školákov.
Napriek nesúhlasu samospráv a obyvateľov, petície, na trati 130 v konečnom návrhu žiadna výrazná zmena, avšak (ide odo dňa vyhlásenia) pridali S65 Os vlaky Senec - BA N. Mesto s odchodmi o 5:11 a 7:11, čo môže pomôcť (opačne z BA po 6, a po 14, 15 a 16 h.), a tiež zastaví R o 6:47 v Senci (na ktorom tým pádom neplatí tarifa IDS bk, ale pochybujem, ze si to niekto u BID všíma...), a to 7 minút pred zrejme veľmi vyťaženým Os.
Sviatočné obmedzenie spôsobí nemožnosť dostaviť sa do služieb pre kritickú infraštruktúru, a teda prvé vlaky prídu do BA o 9h.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
S499.1023