Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: N/A #243619:
No, zaujímala by ma najmä tá situácia, kedy si električka nechá voľno ujsť, že ako (ne)skoro dostane ďalšie. Dnes ráno jeden vodič krútiac hlavou zavrel dvere uprostred dobiehajúceho prúdu zo zmeškanej 95 a odfrčal. Akože, chápem, že on by potom niečo meškal, možno aj celú trasu, a o 4 minúty po ňom šla električka ďalšia, ale zas takto rozladiť celkom dosť cestujúcich (predošlá 95 nadôvažok vypadla úplne), to tiež nie je zrovna terno...
Reply on: ceres #243618:
Je tam centrálne riadenie s dynamikou a preferenciou. V dohľadnej dobe sa bude preferencia upravovať.
Ako je cez deň (z pohľadu električky) riadená križovatka na Farského? Je tam statický cyklus alebo nejaký dynamika? Ak statický, koľko trvá? Ak dynamika, pokiaľ už električka stojí na zastávke a nechá si voľno ujsť, kedy/ako dostane ďalšie?
Reply on: Urbanway 2423 #243616:
Hm, taká autobusová Riazanská smer centrum taktiež nie je miesto, kde by som v noci chcel čakať na MHD. A ani autobusová Mladá Garda nie je ideál...
Reply on: david1 #243612:
Okrem Depa Krasňany a Černockého nie je stav zastávok nočákov o nič horší, ako na iných radiálach. Škoda, že sa teraz, keď sa opravujú zastávky na Račianskej, nemyslelo aj na zastávky nočákov. Ďalšia vec je, že N55 väčšinu Rače ani neobsluhuje, čo je dosť problém.

N55 by sa mala z Hečkovej presmerovať po Kadnárovej a Kubačovej na Hybešovu a potom cez MiÚ Rača na Nám. A. Hlinku, prípadne na Rustaveliho. Z Karpatského námestia by potom pokračovala na Pánty. Tiež by sa mohla zriadiť zastávka pri Komisárkach (možno aj pre 65), pri prechode, kde zvyknú niektorí vodiči vystupovať aj dnes. Toto by si ale vyžiadalo ďalší voz, čo by asi bol pre DPB problém.
N56 by prevzala obsluhu Rostovskej a Bukovinskej a prestup by mohol byť na Černockého.
Reply on: 810zssk #243610:
Ďalšia vec je, že na rozdiel od Prahy bratislavská električková sieť nepostačuje na plošnú obsluhu. V Prahe okrem Jižního Města, Bohníc a Letňan sa dá prakticky všetko v širšom centra obslúžiť električkami a na ne z koncových bodov nadväzujúcimi nočákmi.
Bezplatná preprava vo vlakoch pre občanov Ukrajiny sa od júla obmedzí
https://e.dennikn.sk/minuta/2873972

Vie sa niečo o plánoch ostatných dopravcov v IDS BK?
Reply on: 3pa3ck3 #243611:
Biela noc je skôr kultúrne podujatie ako alkofest, kt. vidíme každý víkend.
Tak na Račianskej idem radšej dojazdami ako nočákom.. Umiestnenie a stav BUS zastávok sa roky nerieši. Električkové sa začali až teraz.
Reply on: N/A #243608:
Spomínam si na Bielu noc z predkoronových čias a nemyslím si, žeby tie davy nejako zdržovali električky (aj keď je pravda, že asi bol zázrak, že vtedy električka nikoho nezrazila)
Reply on: ceres #243609:
Aj keby nechodili naplnené v pohode, tak riešenie je zlepšiť interval, nie ich nahrádzať električkami. Keby tá kapacita nestačila ani pri povedzme 20' intervale, potom má zmysel začať premýšľať o kapacitnejšom dopravnom prostriedku.
Reply on: henko151 #243596:
Presne toto. Kým nebudú nočáky aspoň do druhej aspoň v dni pred voľným dňom premávať aspoň po pol hodine, tak to stále bude "socka". Nechápem, prečo tu radšej stále niekto niečo blúzni o električkách. Však aj tie autobusy chodia až na absolútne výnimky naplnené úplne v pohode...
Reply on: Rubber38 #243607:
Pri tomto čo píšeš mi napadla ešte jedna otázka.
Koľko minút by trvalo eline prejsť Obchodnou v noci počas diskoték a žúrok na ulici?
Reply on: henko151 #243596:
V Prahe sú udržiavané nočné električky z dôvodu širokej oblasti v centre mesta, kde je veľmi utlmená cestná doprava, a nie je záujem ju tam v noci pridávať. Plus v tejto centrálnej mestskej zástavbe by autobusy boli porovnateľne pomalé, ako električky.

Jednovagónové T3 jazdia oficiálne preto, aby sa naraz v jeden čas zmestilo x liniek do prestupného uzla Lazarská (ale aj Anděl a iné). Že je potom kultúra cestovania v noci pred voľným dňom taká, že vozne takmer nepoberajú cestujúcich, sa ticho toleruje, ale za vzor by som to teda nepovažoval
V neposlednom rade, aké sú náklady na 1 vzkm/bus a 1 vzkm/e?
Pri šialenom náraste cien energií (PHM rastú, ale nie až tak šialene) to bude ešte zásadnejší rozdiel.

Proste nevidím žiadnu výhodu v E-doprave v nočnom režime.
Inak ako v Prahe zvládajú prevádzku nočných električiek? Tak nebývajú problémy s napäťovými výlukami a nutnosťou NAD? Aj tam majú totiž úseky, kde NAD nemôže ísť po trati a stojí teda inde ako električka.

Čo sa týka BA, tak ja si myslím, že v noci by sme mali zostať pri autobusových nočákoch, keďže zavedenie električkových by vo väčšine prípadov skomplikovalo alebo pridalo prestupy.
Reply on: si #243603:
Tiež si myslím, ale zas ak sa bavíme o víkendovej premávke, aj tak by sa stálo skoro všade.
Reply on: N/A #243601:
"A keďže električky nie sú na znamenie, tak by to muselo stáť všade. "
toto myslim v dnesnej dobe uplne neplati, teda minimalne to ze by vodic technicky nevedel ze ma stlaceny dopyt (takze nasledne sa to da spravit rovnako tak ako ostatne nocne linky - na znamenie su pre dane linky vsetky zastavky bez ohladu na to ako to je cez den....
Reply on: N/A #243601:
Ty pozeráš denné jazdné doby, ja som použil večerné. Predpokladám že nočák by mal jazdnú dobu v pásme 22-06, nie 06-22.
Reply on: 810zssk #243600:
Kútiky - Poštová je 16 min
Poštová - Hlavná je 8 min

8+16+8 = 32 min.

A keďže električky nie sú na znamenie, tak by to muselo stáť všade.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.