Vladimír: Linky do Petržalky :nou problém. 6: ŽST Nové mesto - Petržalka (priamo po Špitálskej, na Obchodnú zaviesť L10). L 11, 12, 13(z Hl. ST.), 14 - všetko poslať cez starý most do Petržky. (Namiesto konečnej Ľ.Štúra). A keby v Petržalke teda bola jedna radiála (Chorvátske rameno) až na Vyšehradskú- či Jasovskú, a bolo by tam 5 liniek - 6, 11, 12, 13, 14 s intervalom 12 minút - bude nevyhnutný preklad - tak je to celkom dobre - nie?. Alebo sa nejaké môžu točiť uprostred tejto radiály - na obratisku (Technopol?) Prípadne môže mať jedna z týchto liniek vložené poradia - interval 6 min. - šak to je super kapacita!!!! Ja si tam iempredstaviť ešte aj 2xT6, alebo K2S. Keby padlo dôležité rozhodnutie z magistrátu oveľa skôr, moja vízia s malými, či väčšími obmenami by mhla bzť realitou - toižto to je riešenie problému Petržalky OKAMŽITE, lebo to potrebuje OKAMŽITE a nie o neviemkoľko rokv. J, Daro, Ferro, Galyosha, Tomáš,.......
S tým dátumom som samozrejme žartoval. Ale v prípade zmien v linkovom vedení by sa už mohli pripravovať niektoré linky s výhľadom na predĺženie do Petržalky.
Re #24333 d3k0: Vieš, kedysi stačilo ako dôvod na vyradenie naplnenie veku životnosti alebo nabehanie určitého počtu km. Na konkrétny stav vozidla sa často neprihliadalo.
Trebalo by to spracovat viac komplexne, prehodnotit aj linky 68, 89, pripadne aj 88 po vystavbe mostu Kosicka. Zmeny budu urcite rozsiahle, lebo Stary most sa uzavrie...
Viaceré zdroje uvádzajú, že reálna situácia po revolúcii (reálny kapitalizmus) nastal až niekedy po roku 1993, keď sa rozdelilo ČSFR. Tak ako vraví Si, laicky by sa to dalo nazvať nejakou zotrvačnosťou pôvodného režimu.
ja si realne pamatam socik az pri konci (druha polovica 80tych rokov) a to co si z neho pamatam tak bolo co sa tyka MHD v pohode, stavali sa nove trate (elektrickove, trolejbusove), zriadovali sa nove linky, predlzovali sa a ani tie vozy neboli v tak zalostnom stave (sak ked ich po 5tich rokoch vyradili a nahradili novymi ). Co sa tyka situacie v rokoch 1990 - 1991 - to bola este zotrvacnost zo sociku...
Ale no... Mam k dispozicii kopec materialov zo SOCIALIZMU, kde sa cestujuci stazuju, ako nie su vozy, ake je to preplnene, aky je zly interval, aki su vodici arogantni a podobne... A aj odpovede, ze sa nic neda, lebo nie su peniaze... Ale na to vsetci milovnici socializmu uz asi zabudli... Skor si myslim, ze jedina dobra situacia bola okolo roku 1991, ked doslo 34 novych elektriciek, okolo 100 trolejbusov a 100 autobusov... A to uz za socializmu nebolo. A ze sa vtedy uplne zbytocne vyradili kacice, t3ky, Ikarusy a Karosy, tak to nie je chyba kapitalizmu, ale vtedajsieho vedenia. Chapem, nemohli vediet, co bude v buducnosti, ale dnes uz vidime, ze to vtedy bola chyba... Ale ono sa vtedy inak nakupovalo a vyradovalo, ked T6ka stala tusim len milion
No socik si nepamatam, ale doba po revolucii je vo mne zapisana ako doba uplne ponicenych vozidiel a sice v grafikonoch bolo, ze to chodi kazde 4 minuty, ale viem, ze vzdy sa cakalo tak isto dlho ako teraz. A najlepsie linky chodili iba cez spicku.
hehe, za socializmu to premavalo dlhsie (do noci) a castejsie (a aj liniek bolo viacej, aj peniaze na nove vozy boli...) co by som dal za to aby to premavalo ako za sociku...
Vladimír: No veď práve L1 z cekového počtu ľudí odchádzajúcich zo Šafka idúcich na Hl. stanicu je veľmi nízky a preto ja namieste správna otázka či nenaplniť L1, skrátením jej jazdenj doby cez tunel, ľuďmi z Dúbravky a Karlovky, ktorí nechcú výhliadkovú jazdu po nábreží a idú na L5 a L9, ktoré bývajú preplnené a tých zopár zo Šafka na Hl. stanicu prepravovať s prestupom na Obchodnej.
Mike