Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: TomJ #243401:
Citujem:
"Ak sa zriadi na križovatke cestná svetelná signalizácia, má byť križovatka riadená permanentne, a to aj v nočných hodinách. V čase nízkych intenzít cestnej premávky sa odporúča použiť osobitný signálny plán, v ktorom:
1. trvalo je aktívna tzv. celočervená fáza, v ktorej svieti na všetkých vjazdoch do križovatky signál Stoj,
2. fáza so signálom Voľno sa zaraďuje na základe detekcie prichádzajúceho vozidla tak, aby vozidlo jazdiace najvyššou dovolenou rýchlosťou prešlo križovatkou bez zastavenia, zatiaľ čo vozidlo jazdiace vyššou rýchlosťou je nútené spomaliť až zastaviť pred križovatkou,
3. trvanie fázy podľa predchádzajúceho bodu je obmedzené na prejazd prichádzajúceho vozidla, môže však byť predĺžené, ak sú detegované ďalšie vozidlá na danom vjazde,
4. ak je to s ohľadom na geometriu križovatky možné, v celočervenej fáze majú návestidlá signálov na prechádzanie chodcov cez vozovku dávať signál Voľno; v opačnom prípade sa má chodcov poskytnúť tlačidlo výzvy alebo sa signál Voľno pre chodcov zaraďuje na základe detekcie prítomnosti chodca."

Ak zhrniem vypínanie, tak NEBUDE možné v križovatke:
"1. s obzvlášť nedostatočnými rozhľadovými pomermi,
2. nedostatočne rozoznateľných účastníkmi cestnej premávky bez miestnej znalosti"
a "na križovatkách dvoch súvislých cestných ťahov označených v dlhom úseku prostredníctvom Z 302 ako hlavná cesta."

"Pre vypínanie riadenia – vrátane nepravidelného, napr. pre poruchu – platí:
• v čase vypnutého riadenia sa môže na návestidlách na vjazdoch do križovatky, na ktorých musí vodič pri vypnutej signalizácii dávať prednosť v jazde, dávať prerušovaný žltý signál v tvare plného kruhu; to však neplatí pre návestidlá so smerovými signálmi v tvare šípky alebo šípok,48
• prerušovaný žltý signál v tvare plného kruhu sa nesmie dávať na ceste, na ktorej má vodič pri vypnutej signalizácii prednosť v jazde,
• na križovatkách, na ktorých sa pravidelne vypína riadenie cestnej premávky svetelnými signálmi sa odporúča Z 201 Daj prednosť v jazde! resp. Z 202 Stoj, daj prednosť v jazde! vyhotoviť ako presvetlené vnútorným zdrojom alebo osvetlené vonkajším zdrojom,
• presvetlenie resp. osvetlenie podľa predchádzajúceho bodu sa však musí vypnúť v čase, kedy je premávka na križovatke riadená svetelnými signálmi."

Reply on: TomJ #243401:
Tak riešiť by sa to dalo ešte poriadnymi senzormi ktoré by v noci vždy okamžite pustili smer kde je dopyt, ak by nekolidoval s iným smerom ktorý má voľno. Toto som zažil v pár menších mestách a je to celkom super riešenie.
Reply on: N/A #243397:
Kto tieto sprostosti preboha vymýšľa a prečo ešte nie je v blázninci?
Reply on: TomJ #243401:
Nelogických návrhov, ktoré výrazne spomaľujú dopravu s odvolávaním sa na bezpečnosť je tam viac ako dosť.
Reply on: N/A #243397:
To mi príde ako riadna somarina. Po meste je kopec svetelných križovatiek, ktoré nielen počas noci, ale aj počas voľných dní vôbec nemusia byť pustené, lebo frekvencia dopravy je tam nízka. Takto to zasa len bude zdržovať dopravu a keďže preferencia MHD u nás neexistuje, tak sa to v konečnom dôsledku zrejme premietne v predĺžení víkendových jazdných dôb a možno sa niektoré nočné linky nebudú dať vyjazdiť s jedným vozom.
Reply on: Arrivaderci #243399:
Prebieha pripomienkové konanie, čo všetko z toho vstúpi do praxe uvidíme onedlho.
Reply on: N/A #243397:
Och ano, nechat palit semafory svetla aj v noci, ked prejde 0,2 auta za hodinu. Sehr ekologisch. Snad sa mylis.
Reply on: N/A #243395:
To je ale riadna volovina... pri kvalite nasich znaceni na cestach sa takto postupne vytrati snad polovica prechodov - uz teraz je/bolo mnoho prechodov, kde bol prechod len vdaka znacke, kedze po ciare ani vidu ani slychu.

Nehovoriac o tom, ze treba rovnako dovzdelat ludi, ze na mieste na prechadzanie nemaju prednost. Uz mi sposobili mnoho infarktovych situacii (chvalabohu bez nehody).
Reply on: Vladimír #243396:
CSS sa má vypnúť len vo výnimočných prípadoch, predovšetkým sa majú upraviť signálne plány.
Mne z toho vyplýva, že postupom času budú všetky CSS aj v noci zapnuté.
Zároveň prerušovaný signál Pozor môže "blikať" len na vedľajšej ceste. Čiže ak vodič pôjde v čase vypnutej CSS po hlavnej ceste, tak ide na "tmu", vodič z vedľajšej ide na prerušovaný Pozor.
Reply on: N/A #243394:
Čiže v čase vypnutej CSS chodci stratia pri prechádzaní cez vozovku prednosť?
Reply on: 3pa3ck3 #243390:
Presne tak.

"Zvislá Z 325 Priechod pre chodcov sa smie použiť len na miestach, kde priechod pre chodcov nie je pre vodiča očakávateľný. Značka sa nesmie kombinovať s inými značkami.
Priechod pre chodcov vzniká a všetky právne účinky s ním súvisiace nastávajú vyznačením priechodu pre chodcov na vozovke vodorovnou dopravnou značkou (Z 610). Naproti tomu Z 325 tento priechod len označuje a priamo z nej nevyplývajú žiadne právne účinky."
Pripravuje sa nová legislatíva a bude v tom ešte väčší hokej:
"Priechody pre chodcov sa zásadne zriaďujú ako neriadené svetelnými signálmi. Tam, kde je prechádzanie chodcov riadi svetelnými signálmi, sa vyznačí Z 611 Miesto na prechádzanie."

Na DKR je úplný bordel vo VDZ.
Reply on: Viko #243392:
Mal som na mysli nesulad realnej zastavky a dopravneho znacenia.
Reply on: TeBeCe #243388:
Autobusový cikcak sa v legislatíve zmenil spolu s ostatnými nedávnymi zmenami.
Reply on: TeBeCe #243387:
To je teda dobrá blbosť. Ja som tiež žil doteraz žil v tom, že tam je riadne vyznačený priechod pre chodcov (koniec koncov po celom meste sú riadne priechody, ktorých VDZ je viditeľné ovela menej).

Nepomýlili si oni zastávku? Lebo na zastávke Záluhy je situácia podobná – teda zbytočný bariérový podchod a tam je skutočne vyznačené miesto na prechádzanie (bez zvyškov značenia priechodu pre chodcov, aj s namalovanými panáčikmi na ceste).

Čakal by som, že miesto na prechádzanie bude zmenené na priechod pre chodcov práve tam.

Aj keď teda podla mňa by všetky tie miesta na prechádzanie pozdĺž DKR mali byť zmenené späť, aj ten na Botanickej z električkového nástupišťa smer Riviéra vedúci na chodník smerom ku Ilkovičovej.

Toto je len môj dohad, ale mne to vychádza tak, že pôvodný plán bol zrejme všetky tie priechody zmeniť na miesta na prechádzanie ale niekde sa to zaseklo a k odstráneniu pôvodného VDZ a preznačeniu našťastie neprišlo na viacerých miestach.
Reply on: TeBeCe #243387:
Zvislá značka Priechod pre chodcov sama o sebe nič neznamená, podstatná je zebra. A keď tú nevidno, tak to priechod nie je (ani miesto na prechádzanie, to má tiež svoju vodorovnú značku).
Ale teda tiež som nepochopil, o čo im ide, keď som to videl na FB
Reply on: Urbanway 2423 #243386:
Vymizli, lebo nie sú fixné stanovené turnusy, ktoré jazdia len NP vozidlá a kde môžu byť aj VP. Od leta by mali byť nasadené len NP a text bude v PP bude zjednotený s podmienkami v MHD.
Rovnaky priechod je aj pri poste, aj ked tam uz je zebra ciastocne vo vyssom stadiu miznutia. Zaujimavo je oznacena aj bus zastavka Lackova...
Staci absencia zvislej znacky na to, aby toto bolo iba miesto na prechadzanie, aj ked je tam nakreslena zebra (hoci vyblednuta)? Ci o com to ten Zahradnik vyprava?
Reply on: FFF13 #243385:
Podľa aktuálneho PP to tak je stále, ale nejako z CP vymizli spoje s piktogramom bicykla.
https://www.idsbk.sk/download/k1px001hr41d.pdf
"A.11.11 Preprava bicyklov v spojoch liniek PAD je možná len počas soboty, nedele a sviatku v tých spojoch, ktoré sú v cestových poriadkoch označené príslušným piktogramom. Preprava kolobežiek je možná bez obmedzenia."

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.