Nosič lístku sa spomína iba v bode 14.3 (cestujúci je povinný predložiť platný CL alebo jeho nosič), ďalej sa všade hovorí iba o platnom cestovnom lístku.
Hej, tento naratív si išli aj v SL keď som sa o tom s nimi pred rokmi bavil.
Čo podľa teba znamená preukázanie sa cestovným lístkom? Povinnosť cestujúceho je predložiť nosič na ktorom tento PCL (alebo iný eCL) je uložený, resp. naň viazaný. To je celé. Nič viac cestujúci nie je povinný urobiť. To či si dopravca tú kartu dokáže alebo nedokáže prečítať je problém dopravcu, cestujúci podmienku splnil. Je absurdné toto prehadzovať na cestujúceho, ktorý nemá žiadnu možnosť ako CL prečítať. Si má každý kúpiť revízorskú čítačku, či čo?
A.14.8
Pokiaľ je cestujúci majiteľom platného neprenosného PCL, avšak v čase kontroly sa ním nevie preukázať (...) Dodatočné preukázanie sa PCL nie je možné v prípade použitia železničnej dopravy, alebo v autobuse, v ktorom prebieha kontrola cestovných lístkov vodičom pri nástupe.
Technicky vzaté, cestujúci pri nefunkčnosti systému nevie preukázať, že na tej karte má naozaj nahratý lístok...
Takto sa to nerobí do psej matere. To naozaj nemajú nejaký systém ktorým by vodičov vyrozumeli, že:
a) evidenčné CL sa netlačia
b) ak už takéto sporné situácie vznikajú a očividne je problém, tak majú proste rešpektovať slovné vyjadrenie cestujúceho kým sa to nevyrieši
Toto je už úplne na smiech. Verím že padnú sankcie aj za nesprávne odbavovanie cestujúcich. Tu už je na mieste naozaj nulová tolerancia.
Mimochodom, pri tej kvalite čo momentálne v teréne predvádzajú by skôr na mieste bola bezplatná preprava a kompenzácia PCL. Veď na pokutách od Arrivy vyzbiera BSK dosť (o úspore na výkonoch ktoré nejazdia ani nehovoriac), tak nech tie peniaze aspoň posunie cestujúcim v podobe úľav na cestovnom.
Akurát čítam komentár jedného rodiča, čo musel ísť autom po svoje decko, lebo kým došiel nejaký spoj po hodine, vodič to decko odmietol, lebo kartu s PCL neprečítal stroj.
Neviem či tie čítačky už sú aktívne. Myslím že zatiaľ len ukážeš vodičovi. Inak teda tak ako píšeš.
Z mojej skusenosti ako človeka čo dnes (mimo BA) používa obe metódy je rýchlosť čítania podobná. Pri mobile mi skôr vadí že musím otvárať appku, kód a tak, takže preferujem skôr tie karty.
Ok, ďakujem. Čiže si v appke kúpim električenku na čojaviem tri zóny priamo na užívateľské konto, a potom pri každej jazde prímestskou skenujem na čítačke QR kód? To je fajn, aj keď si myslím, že QR oproti NFC je pomalšie/nespoľahlivejšie (jas, uhol).
(Ospravedlňujem sa, nemal som appku inštalovanú a teraz by som si to ani nemal kde odskúšať, tak sa musím pýtať.)
Takých ľudí je celkom dosť. Súhlasím že toto treba dopracovať. Ale keďže sa časom ráta s prechodom na check-in/check-out, tak už sa to možno nikomu nechce riešiť.
Nie, to je virtualizovaná BČK akú ponúka Ubian u iných SAD. Toto bude QR kódik ako pri klasických lístkoch z aplikácie.
810: Presne pre ten dôvod. Kombináciu električenky 100/101 + doplatok zvyknú síce využívať taký občasno-pravidelný užívatelia, čiže nepôjde o veľké percento, ale stále si myslím, že je škoda, že sa to takto drobí.
Keď sa to vypína diaľkovo, tak ako je to zabezpečené proti omylu?
V niektorých priemyselných podnikoch sa používa LOTO systém. Ten má princíp, že každý pracovník zamkne vypínač svojim zámkom a kým nie sú všetci bezpečne odomknutý, tak sa nedá fyzicky zapnúť.
Ja teda neviem vôbec, ako to funguje v DPB, ale pri "vypínaní na diaľku" sa mi zdvíha obočie.
Vlastne dosť často keď vidím vrchárov, sa mi zvíha obočie. Vysunutá plošina do boku, neoznačená pre prípad prejazdu nákladného auta, panáci na vysunutej plošine za jazdy. Ale ako píšem, nerozumiem sa tomu, možno je to na 100% v súlade s predpismi.
Jak44
Škoda ale, že sa nedá zvirtualizovať aj BČK...