Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Ike #240972:
Prosím ťa, toto ma fakt zaujalo, kto tu výnimku udeľuje a z čoho?
- v 56/2012 som našiel zákaz stojacich cestujúcich iba pre príležitostnú dopravu;
- nenašiel som, že by samotný zápis stojaich osôb v TP obmedzoval možnosti premávky;
- MHD pokiaľ viem nie je licencovaná linka po linke, ale ako celok, takže si tam tiež neviem predstaviť aplikáciu obmedzenia touto cestou;
- výnimka na D1 sa podľa verejne známych info riešila kvôli dvihnutiu (minimálnej) rýchlosti, nie kapacite;
- ako bolo spomenuté SL "rýchliky" po diaľnici zvykli brať stojacich.

Vopred ďakujem!
Reply on: Valec #240984:
No a aké je teda riešenie?

Zrovna reláciu Rača - Petržalka nevnímam ako problematickú lebo tam zachádzka nie je (percentuálne) tak veľká. Za úplný základ by som ale považoval aspoň linku Vyšehradská - Vrakuňa v nejakom normálnom intervale a tam už sú potom väzby na iné smery (trochu problém je že neexistuje vhodné prestupné miesto na busy smer Rovinka).

V regionálke si viem predstaviť tangenciálnu linku Vyšehradská - Lužný most - Most pri Bratislave - Malinovo - Zálesie - Ivanka pri Dunaji - D4 - Púchovská. Tam by stačila hodina, v špičke možno polhodina.

Problém je že u nás sa pri stavbe diaľnic vôbec s VHD neráta, takže aj keď diaľnica križuje cestu po ktorej VHD jazdí, nie je možný prestup čo limituje možnosti využitia takýchto liniek ak ich nechceme mať 5 pre každú kombináciu smerov.
Reply on: Ike #240985:
Ja si viem predstaviť špičkovú linku napr: Holíčska , Lúčanka ,Slnečnice, Biskupice, D.Hony s intervalom 20 min. ako má L92.
Tam sa dá prestúpiť už ďalej.
Kedysi vymetala L21 celu Petržku a od Ovsišťa išla v trase L87 po Astronomickú.. prázdna nebývala.
Prípadne v spolupráci s BA krajom regiolinka od Pezinka, Sv.Jura , do Petržalky po D4 v špičke.
Bernolákovo , Ivanka má priamy vlak.
Reply on: Miro #240981:
Ja som za rýchlu koľajovú dopravu, len nevidím ten subjekt čo by bol ochotný ju financovať.
Reply on: 3pa3ck3 #240982:
Áno, pardón.
Reply on: Peon #240977:
Už jazdí linka Komárno - Nivy po R7. Určite sa pridajú aspoň špičkové expresy , ktoré budú rýchlejšie na Nivách ako vlak.
Reply on: Valec #240984:
je ale smutne ze tej elektricke samotnej bude cisty jazdny cas trvat 3/4 hodiny, a kedze nik z nas asi nebyva na zastavke a ciel cesty na nej obvykle tiez nelezi, tak si k tomu este treba pripocitat aj cas dochadzky (pripadne cakanie a jazdu dalsej nadvaznej vymetacej linky)
Reply on: 810zssk #240978:
Rozumiem kam mieriš. Ale ja sa pridávam k ostatným, že si neviem predstaviť rentabilnú linku, ktorá by tadiaľ premávala. Náklady by vysoko prevážili benefity, nehovoriac o potrebe úhrady mýta.

ČuRusJar linky by eventuálne mali zmysel po R7 , ale zase dosť ľudí vystupuje aj v Petržalke a v hraničných časoch plnia aj obsluhu časti Petržalky. Na vstupe po R7 do BA sa predpokladajú kolóny, to by nemalo úplne zmysel. Navyše Most SNP + prestupy na ostatné linky na Panónskej asi nevyvážime ukončením linky pri Poluse.

No a v prípade D4 som presvedčený, že prepravný prúd Petržalka - Podunajské Biskupice - Vajnory asi nebude najdominantnejší.
Reply on: 810zssk #240978:
Ten časový rozdiel síce je absurdný, ale len pri porovnaní s jazdou autom, ktoré po diaľnici môže ísť takmer o polovicu rýchlejšie ako autobus. Ten nikdy takúto rýchlosť nedosiahne a len na úseku diaľnice preto pôjde min. o 5 minút dlhšie.
Trasu Komisárky - Janíkov dvor (most) dokáže spraviť po diaľnici idúci autobus spravil za min. 26 minút, električková linka 3 (po dobudovaní) tú istú trasu spraví za cca 42 minút.
Na pohľad je to veľký rozdiel, ale ten prepravný prúd Komisárky - Slnečnice je zanedbateľný a každá ďalšia zastávka hlbšie do centra tento rozdiel rapídne znižuje.
A to si do výpočtu času cesty treba započítať aj čas čakania, ten je pri električkovej linke max. 10 minút, pri diaľničnom exprese ale pochybujem, že vôbec takýto interval vôbec v nejakej časti dna dosiahol. Takže už len čas čakania celú časovú úsporu na ceste môže vynulovať.
Je teda otázne, či má zmysel vynaložiť finančné prostriedky naviac na to, aby sa cestujúci povozil po diaľnici, ale bez žiadneho ďalšieho výrazného benefitu.
Reply on: Pe67 #240980:
Môže byť... 👍
Reply on: 810zssk #240978:
Nemyslel si náhodou východ a nie západ?
Reply on: 810zssk #240978:
V normálnych mestách sa toto rieši rýchlou koľajovou dopravou (metro, S-bahn) a nie autobusmi MHD (ktoré majú problém dosiahnuť minimálnu povolenú rýchlosť a vozia stojacich cestujúcich) na diaľnici.

Alebo dobre, urobme autobusovú linku medzi západom a juhom Bratislavy po diaľnici, ale musia tam jazdiť autobusy, ktoré sú na diaľnicu stavané.
Reply on: N/A #240979:
Vo výprave píšu, že bolo auto v koľajisku (prekážka na trati).
Nehoda električky L9 pri Centrali…
Reply on: Peon #240977:
No podľa mňa by mala jazdiť, aj keď sa obávam že nebude. To je celkovo problém s bratislavskými diaľnicami - pre autá neskutočne zrýchľujú dopravu a vytvárajú nové spojenia, ale MHD ich takmer nevyužíva. To samozrejme vo výsledku znamená že čoraz menej ľuďom sa oplatí verejnú dopravu používať.

Po úplnom dokončení D4 bude rozdiel v jazdnej dobe MHD vs autom medzi obcami na západ od Bratislavy a južnou časťou Petržalky úplne absurdný, ale zatiaľ som nepočul že by to niekoho rušilo a že by sa s tým išlo niečo robiť. Ono by to aj ťažko išlo pri nevôli výrazne navyšovať výkony.
Reply on: irizar #240964:
Obávam sa, že cez Lužný most nikdy nebude jazdiť žiadna linka verejnej dopravy. Kam odkiaľ by išla?

Aspoň, že cez tunel Sitina sa dá previezť verejnou dopravou, konkrétne diaľkovými linkami do / z Brna.

Som zvedavý koľko dní alebo týždňov po otvorení R7 presmeruje SAD DS niektoré zrýchlené spoje do Šamorína.

Určite čo najskôr cez celú R7 pôjde tá ich expresná linka do Dunajskej Stredy.
Reply on: Ike #240973:
Zatiaľ.
Tabule tam sú no prekryté fóliou..
Reply on: samkoh #240971:
"21-ka nejde cez Lafranconi"
Nehovor 😃
Reply on: Ike #240972:
A nie je zároveň obmedzená aj na trasu? T.j. vozidlo s výnimkou kvôli napr. 65 sa môže premávať po diaľnici aj kdesi pri Žiline?🙂
Reply on: Petto #240970:
Lafranconi aj D2 je v meste. Mimo mesto začína v križovakte D1/D2 Pečňa.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.