Zaujímavé skúsenosti. Do korony som tankoval takmer výhradne v AT, od minulého roku SK (oliva, shell, lukoil) = nárast o 0,5l na 100km. Zachádzka z domu alebo pri ceste z mesta = cca 1€, ale často spojené s nákupom. Čas navyše max. 30min. Na jednej nádrži 50l ušetrených 4 - 6,5€ po odrátaní jazdného.
Okej, potom som ťa zle pochopil. Myslel som že tvoj argument je že IAD zdražela výraznejšie než MHD, nie že zdraženie MHD je zdôvodnené rastom nákladov. Sorry, moja chyba
Preto som uviedol, že cena cestovného sa nerovná len nákladom na PHM. Aj vďaka kvôli tomu poklesu cien PHM bolo možné cestovné pomerne dlho držať aj napriek tomu, že iné náklady (najmä mzdové) šli výrazne hore.
My máme našťastie v ČR sieť TANK ONO, takže na lacnú kvalitnú naftu nemusím cestovať do horúcich pekiel ale natankujem s úsporou 200 - 250,- CZK na nádrž po ceste do roboty alebo z roboty. A vítaným vedľajším efektom je, že pumpy v blízkosti čerpačky ONO kopírujú jeho cenu, takže aktuálne tankujem na ČS PRIM priamo pred svojou kanceláriou za ceny ONO ale bez radov ONO a s bonusom lacného doplnkového sortimentu, ako oleje, kvapalina do ostrekovača, Hořické trubičky, čínske čučoriedkové Heetsy a krčmové zemiakové lupienky .
Google udava ze je to cca 14km a 16min (tam aj spat). Plus 5min na tankovanie, sme na 20min... ano menej ako pol hodina.
Pri tankovani 50l a rozdiely 0,08€ na litri (na Shell vyuzivam O2 zlavu 0,04€, rozdiel byval 0,12€) to je 4€. Ale zaroven miniem na cestu 1,35€ ((14km/100)*8l*1,2€) - ano mam spotrebu 8l a ratal som to v casoch ked benzin stal 1,2€. Teda realne usetrim 2,65€. A cim drahsi benzin, tym menej ziskam. A toto som si povedal, ze sa mi neoplati chodit specialne tankovat.
pri 50l nadrzi by si usetril 5-7e, nie 2 a taktiez neviem ci si tam chodil pesi s karickou, lebo autom po ceste od incheby (odkedy nie sme za zeleznou oponou a necakas v sore na skontrolovanie vycestovacej dolozky ) to je tak do 5 minut jazdy jednym smerom.... (a to nehovorim o tom ze okrem benzinu sa tam oplati chodit nakupit aj iny tovar, len to by si musel ist este o dedinu dalej )
ceny okolo 1E/l (v AT) sa drzali cca 2 roky, to nebolo az pocas lockdownu (za to ze slovenske pumpy drzia ceny ak to vo svete zlacnuje ale zdrazuju ihned ako je na to prilezitost ja nemozem), akurat kritizujem argumentaciu ze dovodom na zdrazenie cestovneho je okrem ineho narast ciem PHM, avsak ked pred 2ma rokmi sla cena PHM dole, tak cestovne nezlacnovalo.... a rovnako tak nezlacni ani ak sa v buducnosti dostane nazad na to 1E/l (aj ked vzhladom na sucasny nedostatok surovin vsetkych druhov je to v nejakej blizkej dobe znacne nepravdepodobne)
Re #240298: Tak napriklad mne sa vo vysledku neoplatilo jazdit na benzin od Incheby do Wolfsthalu. Pri jednej 50l nadrzi bol rozdiel cca 2€, co mi za tu pol hodinu navyse nestalo. A naopak mam lepsie skusenosti zo Shell, vychadzala mi nizsia spotreba - dlhodobo pravidelne jazdy domov - chata na strednom slovensku.
Re #240299: Kolko boli tie maximalne ceny? Cca 1,45€ za 95? Aktualne sme na 1,40€, takze ten rozdiel je uz minimalny. Lockdownovych 1,10€ je uz daaavno zabudnutych...
ceny pohonnych hmot sa este stale nevratili ani na uroven aku mali 3-4 roky dozadu, takze plakanie nad tym ze sa ma zvysit cestovne kvoli narastu cien pohonnych hmot je mimo kedze pri poklese nedoslo k jeho zlacneniu.....
osobne pouzivam benzin, nie naftu a tam sa ten rozdiel ceny drzi viac-menej dlhodobo v rozmedzi 10-15 centov/liter v prospech nakupu v at... a na jeden nakup bravam bezne 120 - 160 litrov (a v sucasnosti mi to vozi rakusky pendler takze ani tu cestu navyse nevykonavam)
PS: v case ked som este dral staru feldu, tak na jednej 40L nadrzi som na ten rakusky benzin najazdil o 50-100km viacej ako ked som rovnako naladoval na slovenskej shell-ke (v rovnakom rezime prevadzky), takze uz len ten dlhsi dojazd bez problemov vratil zachadzku za hranice, feldu uz rok ani nemam a na novsom vozidle som toto uz ani nemal potrebu skusat.....
To máš na porovnanie toho, že zatiaľ čo sa cena PHM len za tento rok zmenila o +13%, zmena ceny cestovného (ktorá ale nezahŕňa len cenu PHM) sa po 10 rokoch zmenila o +28%. A zatiaľ čo zmena cien PHM nikoho nevzrušuje, pri zmene ceny cestovného húfne všetci vyhlasujú, ako presadnú do áut.
Prvé štyri odrážky vôbec s cenou nesúvisia a vymenované neduhy tu boli aj doteraz. Ak sú pre teba tak rozhodujúce, potom neviem, prečo tie 15-min. lístky nikomu nepodaruješ, aby si pri ich dojazdení netrpel.
Inak na Dolných Honoch som býval v rokoch 2010-2018 a nikdy ma nikto neovracal. A to som cestoval v rôznych časoch a všetkými dostupnými linkami.
hlava na hlave je to aj vdaka tomu, ze vozidla uviaznu v zapche tvorenej autami, v ktorych casto sedi jeden clovek, hoci nema urgentnu potrebu to auto v ten den pouzit, ale riadi sa heslom "radsej smutny v aute ako vesely v elektricke". tym padom prvy voz naberie vsetkych co cakaju na zastavke nie 5 ale 9 minut. zvracanie je ojedinele a skor je castejsie v taxikoch ... mam preto teraz vyhadzovat vsetkych zakaznikov?
ad tankovanie v rakusku. uz len dojazd tam aj nazad ti v mnohych pripadoch spravi cez 20km. (podla toho, kde byvas a kam ides tankovat). cena nafty na svk : 1.246, cena v rakusku : 1.241. usetrene na 50 L nafty dokopy 25 centov ... pri spotrebe 5 l/100 km spotrebujes takto cez 1 l nafty, co cini 1,24 vydaj. plus 20* 11 centov amortizacia je 2,20€ plus tvoj cas ... cize pri 20 km vyjazde na natankovanie si realne minul 3,44 € , plus cas a usetril 25 centov, nehovoriac o tom, ze prispejes ku kolonam, kde budes stat a v kolone auto spotrebuje viac paliva, pokial nemas hybrid.
takze co ti ja viem? kopa ludi zabuda na amortizaciu a naivne si mysli, ze pouzivanie auta je len palivo ... a budu tliachat, ako je MHD draha ... a preco sa ju neoplati pouzivat a platit. no potom budu hovorit o meskajucich spojoch, starych vozoch, atd. A zabudaju pri tom, ze to treba predsa z niecoho platit.
neviem ako ty, ale ja osobne si stale zabezpecujem dodavky benzinu spoza hranic, kde je o kus lacnejsi (a dla mojich osobnych skusenosti s dojazdom na nadrz asi aj trosku lepsi)
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
si
PS: v case ked som este dral staru feldu, tak na jednej 40L nadrzi som na ten rakusky benzin najazdil o 50-100km viacej ako ked som rovnako naladoval na slovenskej shell-ke (v rovnakom rezime prevadzky), takze uz len ten dlhsi dojazd bez problemov vratil zachadzku za hranice, feldu uz rok ani nemam a na novsom vozidle som toto uz ani nemal potrebu skusat.....