Minister hospodárstva Richard Sulík (SaS) podáva na Generálnu prokuratúru SR trestné oznámenie v prípade Marcela Slávika a jeho združenia. „Je to človek, ktorý vstupuje do stavebných konaní s absurdnými požiadavkami a trvá na nich, kým nedostane „sponzorské“ pre svoje združenie,“ povedal Sulík na štvrtkovej (21. 1.) tlačovej konferencii.
Slávikovou záľubou je podľa Sulíka zahlcovanie úradov legislatívnymi podmienkami a požiadavkami, ktorými chce zdržiavať proces výstavby a spôsobovať problémy developerom. „Neviem sa ubrániť pocitu, že mu ide len o peniaze, ktoré vyzbiera pre svoje združenie,“ podotkol Sulík.
V trestnom oznámení je spísaných a doložených päť konkrétnych prípadov. Staviteľov, ktorí sa stretávajú s rovnakými problémami, vyzval, aby sa na neho obrátili. Pre túto záležitosť zriadil Sulík osobitnú e-mailovú adresu.
(rtvs)
51 by mohla mat zastavku na Tomasikovej hned pri krizovatke s Vajnorskou (prestup na L4) a jazdit na ZST N. Mesto.
V smere na ZST N. Mesto je pred krizovatkou jeden odbocovaci pruh a za nou dva, takze by nezavadzala. Opacnym smerom by mohla stat hned za krizovatkou.
Kto dáva plošiny pre nástup “invalidných” bezdomovcom ktorých je čím ďalej tým viac?
Kto rieši incidenty medzi bezdomovcami ktoré sú na dennej báze, pri ktorých musí ísť vodič do priestoru pre cestujúcich?
Kto musí vyčistitiť vozidlo po zašpinení bezdomovcami, ktoré nie je naozaj bežné?
Sú to znečistené sededadlá od moču a výkaloch, rozliaté čučá po sedadlách., krvavé flaky, kapesníky a iný bordel.
Príspevok zverejnený na FB DPB 14.1.2021:
Naši vodiči sú počas pandémie tiež v prvej línii a veríme, že budú po zdravotníkoch a najrizikovejších skupinách čoskoro zaočkovaní aj oni.
Za ich dennodenné nasadenie im ďakujeme
A nemohla by blokovým objazdom jazdiť rovno 51 s tým, že by sa niekde na Slanci umiestnila sociálka, príp. by sa nejako inak zabezpečila?
Inak, teraz mi napadá, ako je riešená sociálka na 151? Na Lopeníckej niečo je?
To neznie zle. Akurát by som sa na tvojom mieste vykašlal na 20min. interval, z toho sa nikdy nebude dať dobre prestupovať na električku.
A Slanec podľa mňa ide rozumne vyriešiť aj bez otáčania v križovatke - predĺžením trasy až k bytovkám a ich blokovým objazdom (Horská - Na Grunte - Vavrinecká - na Slanci - Horská).
Ako dlhoročný obyvateľ Rače by som navrhoval kombináciu optimalizácie súčasných liniek a obnovenia l. 55.
Cieľom návrhu je posilniť obsluhu oblastí Pántov, hornej Rače (Alstrova, Potočná), a čiastočne aj Slanca. Nepridávam linku na Račiansku (lebo zápchy) a snažím sa, aby na každej linke bola aspoň 1 konečná so zázemím pre vodičov:
52 - všetky spoje v celej trase Stanica Vajnory - Rača, Potočná (zázemie pre vodičov riešiť dohodou so ŽSR vo Vajnoroch), int. 20/30/20//30
- nové 2 zastávky na znamenie, ako navrhuje Urbanway 2423 v #238673
55 - Rača, Na Pántoch - (po l. 65) - Detvianska - Nám. A. Hlinku - Jurkovičova - Knižkova dolina - posledné 2 ako úplne nové zastávky:
- Jurkovičova v ul. Knižkova dolina pri križovatke s Alstrovou a Jurkovičovu
- Knižkova dolina - konečná na na parkovisku nad amfiteátrom v Rači, miesta je tam dosť
int. 15/30/20//30 min. - preklad s l. 65
zlepšenie pre rezidentov + rekreačná doprava cez víkend
56 - vrátiť obojsmerne na Alstrovu (nutné vyriešiť parkujúce autá) - tj. OC Rača, resp. Tbiliská - MiÚ Rača - Kubačova, NKD - Barónka - Nám. A. Hlinku - Detvianska a ďalej smer Studená
Slanec nejde riešiť definitívne bez rozšírenia Horskej pre MHD a/alebo stavby obratiska v oblasti, takže len núdzovo:
75 - po novom 12m busy miesto 18m, adekvátne posilniť interval, z Kadnárovej predĺžiť na bývalú konečnú l. 156 na križovatke Peknej cesty a Horskej, medzi Slancom a Kadnárovou zast. Horná na znamenie
Zdravím minule to bolo trochu dlhé... bola taká odozva že sa to nedá dopozerať. Tak som stým niečo spravil...
Takže zasnežená DK radiála 4K timelapse s chytľavou hudbou v pozadí... https://youtu.be/Y5ryXz5WWT0
Budeme radi, ak dosiahneme 4 hodiny na všetkých vlakoch a rýchlosť 160, prípadne 200 km/h. 400km/h je podľa mňa zatiaľ utópia, obzvlášť keď teraz otvorené/dokončované rekonštrukcie na 120 sú plánované na 200km/h. Radšej by sa podľa mňa mali rekonštruovať aj ďalšie trate okrem 120, lebo niektoré sú v dosť zlom stave, a tam by mohla byť aj článku navrhovaná rýchlosť 300 km/h.
Ďalej už radšej nebudem pokračovať, aby som nebol označený za OT.
Mne to pride ako zaujimavy (v zmysle dobry) napad, minimalne v teorii. Aj ked suhlasim, ze by ju nebolo treba tahat az do Depa, mohla by koncit koleckom vo Viniciach s pointou prestupu na elektricky na Peknej ceste. Ak by sa na to nasadil mikrobus, tak by mozno ani v tych Viniciach nebol problem.
Zadrhelom takehoto dlheho Racianskeho vymetaku by bolo to, ze by v spicke (najma rannej) trcal v zapche na Racianskej a vyrabal by si meskania. A ak by nesiel po Racianskej (ale napr po Kadnarovej), tak by sa zas stracala pointa zvazania k prestupom.
Takze hoci mi ti pride ako zaujimavy napad, v konecnom dosledku suhlasim s Urbanwayom dole #238673), ze efektivnejsia by asi bola optimalizacia sucasnych liniek tak, aby zvazali ludi k elinam bez toho, aby sa zasekali na Racianskej.
Inak, nápad celkom dobrý. Pánty si určite zaslúžia celotýždenný 15-minútový interval. L55 by podľa mňa bolo zbytočné ťahať až na Slanec a Depo Krasňany, tam by skôr mala jazdiť L51. Okrem toho by po Horskej tuším autobusy momentálne nemohli jazdiť.
V úseku Kubačova NKD - Slanec, by podľa mňa bolo prospešnejšie, keby autobus jazdil po Kadnárovej a Kubačovej, aj keď tu by asi malo väčší zmysel predĺženie linky zo Slanca (napr. 51) niekde do Rače.
Čo sa ul. Pri vinhoradoch týka, tak tam by sa mali zriadiť dve zastávky - pri Nám. A. Hlinku a niekde v strede pre L52. Na 52 by určite mal zvýšiť počet spojov na Potočnú (a viesť ich normálnom intervale) cez PD a mali by sa konečne zosynchronizovať 52 a 65 medzi Detvianskou a Tbiliskou.
L55 by som osobne viedol v Rači okružne po trase L56 cez Barónku (alebo nejako inak okružne), aby sa aj tam trochu zlepšilo spojenie. Pri ťahaní cez Karpatské nám. by mohol byť problém s prestupom na električku na Púchovskej.
EDIT: Na záver ešte dodám, že podľa mňa "račiansky vymeták" na spôsob L99 netreba, len treba trochu poupraviť a zoptimalizovať súčasné linky, príp. jednu pridať.
Návrh, je to len návrh, neukameňujte ma, chcel by som vedieť váš názor na Račiansky vymeták a zároveň zvýšená obsluha a výpomoc L65 Na Pantoch. 30 minútový interval celotýždenne, v sedle a cez víkend preklad s L65. 10,5m vozidlá, alebo 8,6m Solarisy. Panty si zaslúžia lepšiu obsluhu.
L55 Trasa: Na pantoch - Na pantoch, stred - Na pantoch, školy - Rybničná - Vajnorský potok - Karpatské námestie - Tbiliská - Závadská - Nám. A. Hlinku - Barónka - Kubačova, NKD - Detvianska - Ihrisková - Stolárska - Rostovská - Bukovinská - Hečkova - Černockého - Pekná cesta - Hubeného - Slanec - Tramínová - Horská - Na Grunte - Svätovavrinecká - Malokrasňanská - Depo Krasňany.
Ono, tie vozy sa fakt cistia ( aj mojim pricinenim), a ono staci kolo, mozno 2 a podlaha je tam kde bola predtym.. Staci sa pozriet na 29/30T, ktore su peknym prikladom. To ako vyzeraju zvonka je uz druha vec.
Erasmus
Cieľom návrhu je posilniť obsluhu oblastí Pántov, hornej Rače (Alstrova, Potočná), a čiastočne aj Slanca. Nepridávam linku na Račiansku (lebo zápchy) a snažím sa, aby na každej linke bola aspoň 1 konečná so zázemím pre vodičov:
52 - všetky spoje v celej trase Stanica Vajnory - Rača, Potočná (zázemie pre vodičov riešiť dohodou so ŽSR vo Vajnoroch), int. 20/30/20//30
- nové 2 zastávky na znamenie, ako navrhuje Urbanway 2423 v #238673
55 - Rača, Na Pántoch - (po l. 65) - Detvianska - Nám. A. Hlinku - Jurkovičova - Knižkova dolina - posledné 2 ako úplne nové zastávky:
- Jurkovičova v ul. Knižkova dolina pri križovatke s Alstrovou a Jurkovičovu
- Knižkova dolina - konečná na na parkovisku nad amfiteátrom v Rači, miesta je tam dosť
int. 15/30/20//30 min. - preklad s l. 65
zlepšenie pre rezidentov + rekreačná doprava cez víkend
56 - vrátiť obojsmerne na Alstrovu (nutné vyriešiť parkujúce autá) - tj. OC Rača, resp. Tbiliská - MiÚ Rača - Kubačova, NKD - Barónka - Nám. A. Hlinku - Detvianska a ďalej smer Studená
Slanec nejde riešiť definitívne bez rozšírenia Horskej pre MHD a/alebo stavby obratiska v oblasti, takže len núdzovo:
75 - po novom 12m busy miesto 18m, adekvátne posilniť interval, z Kadnárovej predĺžiť na bývalú konečnú l. 156 na križovatke Peknej cesty a Horskej, medzi Slancom a Kadnárovou zast. Horná na znamenie