Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Ike #238589:
QR kód preto, lebo
- o stránke tu.dpb.sk väčšina smrteľníkov nevie (ja som tiež doteraz nevedel) a ak by aj vedeli, bez QR kódu by museli vyťukať adresu ručne
- na fungovanie tu.dpb.sk je nutné mať zapnuté overenie polohy zariadenia, čo je v danom prípade zbytočné, navyše špecifický QR kód vie vyriešiť aj nepresnosti v polohe
- QR kód môže byť umiestnený na viacerých miestach (napr. aj zboku prístrešku), aby si ho všimlo čo najviac ľudí

Okrem toho tu.dpb.sk smeruje na celú zastávku, nie konkrétne nástupište (obzvlášť užitočné napr. na zastávke "Pod stanicou")
Reply on: Urbanway 2423 #238591:
QR kódy sú veľkosti "XXS" a smerujú jednotne na www.dpb.sk.
Reply on: Dispecer #238590:
Na každom novom CP je nejaký QR kód, len neviem, či to presmeruje na dpb.sk alebo tu.dpb.sk ?
Reply on: Ike #238589:
Je odkaz na túto stránku na označníku / vo vitríne s cestovnými poriadkami na každej zastávke?
Reply on: birch #238587:
Načo qr kód, keď máš link tu.dpb.sk?
Reply on: Urbanway 2423 #238582:
S farbami by problem nemal byt 🙂 https://www.eink.com/color-technology.html

Ale minimalne by bolo fajn, kebyze sa to niekde vyskusa, ci to ma buducnost/zmysel.
Ja si myslím, že v súčasnosti je v našich podmienkach obyčajná vitrína s papierom lepšia voľba. Náklady na vybudovanie a údržbu e-ink riešenia vrátane jeho pripojenia do internetu a nahrádzania poškodených zariadení (čo by určite nebolo silnou stránkou dopravcu) by boli určite výrazne vyššie ako súčasné náklady na tlač, vylepovanie a údržbu papierových CP. Aj čitateľnosť papiera je zatiaľ stále výrazne lepšia ako e-ink displejov.

Príkladom nech je maloobchod, ktorý je vysoko konkurenčný a zároveň cenovo a nákladovo senzitívny a v ktorom je rozšírenosť e-ink cenoviek úplne minoritná.

Ako alternatívu by mohol DPB na každú zastávku vylepiť QR kód s odkazom na infotabuľu príslušného nástupišťa, to by malo výrazný efekt.
Reply on: Urbanway 2423 #238585:
Kamery sú len na niektorých tabuliach ale nie na každej.Myslím si že drvivá väčšina vandalov by si rozmyslela či nepôjdu radšej niekam inam.
Reply on: ikarus31 #238584:
Nie ja kamera na infotabuli? Okrem toho neviem, či by niektorých vandalov tá kamera práve nepritiahla a navyše dobre vieme, ako je to s objasňovaním takýchto činov...
Reply on: Urbanway 2423 #238583:
Podľa mňa by stačilo namontovať kameru na zastávku.
Reply on: Viko #238581:
A ten e-paper by sa nedal vyrobiť v antivandalskom prevedení (hrubšie sklo a pod.)? S vandalizmom bude problém vždy (či vitrína alebo obrazovka), ale to by podľa mňa nemal byť dôvod prečo nezavádzať nové technológie aj na "exponované" miesta ako sú napríklad zastávky, skôr by sa mal hľadať spôsob ako vyrobiť nové technológie v nejakom odolnom prevedení za prijateľnú cenu.
Reply on: MatejBA #238579:
Áno, tiež si myslím, že by takéto riešenie by bolo úplne najlepšie, len neviem, či vie ten e-ink zobrazovať farby (na to by už bola podľa mňa lepšia nejaká klasická LCD obrazovka) pretože ak nie, tak schémy neprichádzajú do úvahy a po druhé neviem, či sa už vyrábajú/koľko stoja veľké obrazovky formátu A0 (približne také veľké sú tuším vitríny)? Myslím si ale, že medzi CP, schémami liniek/reálnou mapou a oznamami by sa mohlo preklikávať (príp. by bol displej formátu A2 a na každej strane by boli napr. 4 CP, na väčších zastávkach by boli dve A2-kové tabule) a tým pádom by nám stačilo aj menej menších obrazoviek.
Reply on: MatejBA #238579:
Okej, ale stále to nerieši problém, že pri vitríne sa nerado tlačí viacero ľudí naraz, kým tabuľa je viditeľná lepšia.
Navyše, vzhľadom na poškodzovanie súčasných vitrín (škrabance, prepaly atď), ako si predstavuješ antivandalskú ochranu displeja takéhoto rozmeru, keď to nebude mať "ochranu polohou"?
Reply on: Viko #238575:
Ako hovorí aj MatejBA záleží na veľkosti/počte displejov. Na menších zastávkach bez tabule a len s jedným e-ink displejom by defaultné nastavenie bolo na zobrazovanie najbližších odchodov a mimoriadností, čo je informácia čo zaujíma drvivú väčšinu cestujúcich. Tých pár ľudí čo si potrebuje pozrieť trasu by si to prekliklo na CP. Okrem toho do masového rozšírenia displejov všade by sa pravdepodobne zachovávali aj papierové CP vo vitríne/na označníku.
Reply on: Urbanway 2423 #238578:
Ale ja nehovorim, ze tam ma byt displej A3 ci A4 pre 1 CP a potom sa preklikavat. Ja hovorim o tom, ze cela vitrina na zastavke by sa mala nahradit rovnako velkym eInk displejom - to tam vopchas vsetko co doteraz, vies to aktualizovat/operativne menit a nestane sa ti, ze na nejakej zastavke ti ostane schema liniek z roku 2007 🙂
Reply on: MatejBA #238574:
E-ink má podľa mňa nevýhodu v tom, že keď chceš rýchlo zistiť kadiaľ nejaký spoj ide, tak musíš preklikávať medzi jednotlivými CP. Na zastávkach typu Patrónka by bolo 5 e-ink panelov na nástupišti úplné minimum, pretože preklikávať sa medzi 16 linkami MHD by bolo strašne zdĺhavé.
Reply on: Machnac #238573:
Podľa mňa je e-ink tabuľa atraktívnejšia aj pre dopravcu, keď sa už zakúpi. Podľa mňa je veľkou výhodou to, že na danú zastávku nemusíš nikoho posielať, keďže CP sa dajú zmeniť aj na diaľku.
Reply on: Viko #238575:
Zalezi na velkosti displeja. Kebyze namiesto vitriny mrsknes 42 palcovy displej, tak tam zobrazis viac informacii ako na tom Viedenskom.
Reply on: Machnac #238573:
Rozdiel je však v tom, že zastávková tabuľa za svoju cenu naraz dokáže "obslúžiť" aj desiatky ľudí, kým e-ink displej len jedného - čiže sťažka dosiahne rovnaký pomer nákladov a prínosov.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.